Leģendārā ASV ēstuvju ķēde “Hooters” izziņo bankrotu, taču sola nepadoties
foto: Kris Tripplaar/Sipa USA/ Vida Press
Restorānu ķēde "Hooters" kļuva pazīstama ar savām oranžā tērptajām sieviešu apkalpotājām.
Pasaulē

Leģendārā ASV ēstuvju ķēde “Hooters” izziņo bankrotu, taču sola nepadoties

Ārzemju nodaļa

Jauns.lv

Restorānu ķēde "Hooters", kas sākotnēji kļuva pazīstama ar savām oranžā tērptajām sieviešu apkalpotājām un vēlāk – ar vistas spārniņiem, paziņojusi par bankrota procedūras uzsākšanu.

Leģendārā ASV ēstuvju ķēde “Hooters” izziņo bankro...

Bankrota procesā uzņēmums plāno pārdot visus savus 100 pašam piederošos restorānus divām franšīzes grupām, kas jau darbojas Tampā (Floridā) un Čikāgā. Kā norādīts preses relīzē, šīs divas grupas kopā pārvalda trešdaļu no visām "Hooters" franšīzes restorāniem ASV.

"Hooters" pievienojas citu ātrās apkalpošanas restorānu sarakstam, piemēram, "BurgerFi" un "Red Lobster", kuri pēdējos gados bankrotējuši sarežģītu uzņēmējdarbības apstākļu dēļ. Uzņēmuma darbību aizēnojuši arī vairāki tiesu procesi saistībā ar rasu un dzimuma diskrimināciju. Pērn "Hooters" slēdza desmitiem restorānu, vainojot pieaugošās pārtikas un darbaspēka izmaksas.

Uzņēmums norādīja, ka plāno iziet no 11. nodaļas bankrota procedūras aptuveni 90–120 dienu laikā. "Šodienas paziņojums ir nozīmīgs solis mūsu centienos nostiprināt "Hooters" finanšu pamatus un turpināt sniegt viesmīlības pieredzi un garšīgu ēdienu, ko mūsu klienti un kopienas ir iemīļojuši," teikts uzņēmuma paziņojumā.

"Hooters" bankrota aizsardzības pieteikums iesniegts Teksasas tiesā – šī ir ierasta procedūra uzņēmumiem, kuri vēlas risināt savas finanšu problēmas, pārstrukturējot darbību.

Uzņēmums norāda, ka turpinās darbu ierastajā režīmā, taču vienlaikus pārskata savu restorānu tīklu, kas nozīmē, ka bankrota procesā daži restorāni var tikt slēgti.

Privātā kapitāla fondi "Nord Bay Capital" un "TriArtisan Capital Advisors" iegādājās "Hooters" 2019. gadā.

Pircēju grupā ietilpst arī sākotnējie "Hooters" dibinātāji, tostarp Nīls Kīfers, kurš ir franšīzes grupas "Hooters Inc." vadītājs. "Jau daudzus gadus "Hooters" zīmols piederēja privātā kapitāla fondiem un citām grupām, kurām nav vēstures un pieredzes ar "Hooters" zīmolu," sacīja Kīfers preses relīzē pirmdien.

Kīfers uzsvēra, ka uzņēmuma atgriešanās dibinātāju rokās ļaus "Hooters" atgriezties pie savām saknēm, un restorāns uzsvēra: "Mūsu leģendārie "Hooters" restorāni paliks."

Restorāna zīmolu pasaulē izcēla tas, ka apkalpotājas bija jaunas sievietes, kuras valkāja oranžus šortus un pieguļošus krekliņus ar "Hooters" logo. Viņu ārējais izskats un draudzīgā, flirtējošā attieksme bija daļa no restorāna tēla, kas tika veidots kā "sporta bārs ar izklaidi pieaugušajiem". Tas daudzus piesaistīja, bet vienlaikus arī izpelnījās kritiku un pretrunīgu viedokļu viļņus par seksisma un objektificēšanas aspektiem.

Gadu gaitā "Hooters" kļuva pazīstams arī kā vieta, kur baudīt vistu spārniņus, alus glāzi un skatīties sporta spēles.

Tēmas