102 gadu vecumā miris Luvras piramīdas arhitekts Bei Juimins
foto: AFP/Scanpix
No daudzajiem Bei Juimina projektiem tieši Luvras piramīda kļuva par vispretrunīgāk vērtēto un viszīmīgāko viņa darbu.
Pasaulē

102 gadu vecumā miris Luvras piramīdas arhitekts Bei Juimins

Jauns.lv / LETA

102 gadu vecumā miris Luvras piramīdas arhitekts Bei Juimins, ceturtdien ziņoja laikraksts "The New York Times".

102 gadu vecumā miris Luvras piramīdas arhitekts B...

Ķīnā dzimušais arhitekts strādājis pie vairākiem ievērojamiem projektiem, tostarp Džona F. Kenedija bibliotēkas Bostonā, Nacionālās mākslas galerijas austrumu būves Vašingtonā, Ķīnas bankas torņa Honkongā un islāmiskās mākslas muzeja Katarā.

Pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados Bei piedalījās Luvras atjaunošanā un radīja Luvras piramīdu, kas ir milzīga stikla un metāla struktūra, kura sākotnēji izpelnījās negatīvu parīziešu reakciju, bet šodien kļuvusi par vienu no Francijas galvaspilsētas simboliem.

Arhitekts Bei Juimins un viņa nozīmīgākie darbi

Ķīnā dzimušais arhitekts Bei Juimins strādājis pie vairākiem ievērojamiem projektiem, tostarp Džona F. Kenedija bibliotēkas Bostonā, Nacionālās mākslas galerijas austrumu ...

Ķīnā dzimušais Bei pārcēlās uz ASV 1935.gadā, lai studētu arhitektūru Masačūsetsas Tehnoloģiju institūtā un Hārvarda Universitātē. 1949.gadā viņš sāka strādāt pie nekustamo īpašumu attīstītāja Viljama Zekendorfa, bet 1955.gadā atvēra savu firmu.

No daudzajiem Bei projektiem tieši Luvras piramīda kļuva par vispretrunīgāk vērtēto un viszīmīgāko viņa darbu.

foto: AFP/Scanpix
No daudzajiem Bei Juimina projektiem tieši Luvras piramīda kļuva par vispretrunīgāk vērtēto un viszīmīgāko viņa darbu.
No daudzajiem Bei Juimina projektiem tieši Luvras piramīda kļuva par vispretrunīgāk vērtēto un viszīmīgāko viņa darbu.

Bei izraudzīšanās šim projektam jau no paša sākuma izpelnījās kritiku, daudziem paužot neizpratni, kādēļ šis uzdevums nav uzticēts franču arhitektam. Turklāt Bei nebija iepriekšējas pieredzes darbā ar vēsturiskām ēkām.

Viņa futūristiskā 21 metru augstā piramīda pie muzeja ieejas ar trim mazākām piramīdām netālu no tās izpelnījās daudzu franču kritiķu nopēlumu. Tomēr Bei veikums tika arī slavēts par veiksmīgu modernisma iekļaušanu vēsturiskajā vidē.