Somijas policijas kampaņa pret lētām picām izgāžas
Somijas policijas sāktā kampaņa pret ēnu ekonomiku, aicinot iedzīvotājus ziņot par picērijām, kas piedāvā picas, kuru cena nepārsniedz sešus eiro, ir cietusi neveiksmi, un četru mēnešu laikā kopš kampaņas sākumā nav sākts neviens kriminālprocess, vēstīja Somijas sabiedriskā raidorganizācija "Yle".
Pērn 12.oktobrī Somijas policija sociālas saziņas vietnēs "Facebook", "Twitter", "Instagram" un "Snapchat" aicināja iedzīvotājus palīdzēt cīņā pret ēnu ekonomiku picērijās. Tolaik izplatītajā aicinājumā Ūsimā reģiona policijas finanšu noziegumu izmeklētājas Anne un Juta aicināja cilvēkus ziņot par picērijām, kurās picas cena regulāri ir zemāka par sešiem eiro.
Kampaņa izpelnījās plašu uzmanību, tomēr ne tādā veidā, kā sākotnēji bija cerējusi policija. Cilvēki pauda sašutumu par kampaņu, daudziem izsakoties, ka policija praktiski liek izspiegot kaimiņus. Citi norādīja uz rasistisku aspektu kampaņā, jo lielākā daļa mazo picēriju Somijā īpašnieku ir imigranti, bet citi pauda aizdomas par restorānu un viesnīcu biznesa savienības "MaRa" interesēm kampaņā.
Tika atklāts, ka "MaRa" ir saistīta ar izmeklēšanu par mazo picēriju darbību un savienības interesēs ir vērsties pret konkurentiem, kas piedāvā zemākas cenas.
Kampaņa izpelnījās uzmanību arī ārvalstīs.
Somijas Valsts policijas pārvaldes inspektors Tarmo Lamminaho nesen uzsvēra, ka kampaņas mērķis nav bijis vērsties pret mazo uzņēmumu īpašniekiem.
Viņš atzina, ka kampaņas laikā saņemti vairāki desmiti ziņojumu, bet tajos iegūtās informācijas rezultātā nav sākts neviens kriminālprocess.
Policijas pārstāvis gan uzsvēra, ka kampaņas neveiksmes dēļ policija neatteiksies no sabiedrības aicināšanas iesaistīties, sniedzot informāciju izmeklēšanai.
Kampaņas rezultātā sākta izmeklēšana pret vairākiem sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem par neskaidrām finanšu darbībām.
Savukārt dati par Anni un Jutu policijas mājaslapā vairs nav pieejami un pēdējais ieraksts par "lēto picu kampaņu" "Twitter" kontā veikts novembra vidū.