"YouTube" sāk marķēt valstu finansētas ziņas
foto: EPA/LETA
"Youtube" mērķis ir apgādāt lietotājus ar papildu informāciju, lai palīdzētu viņiem labāk izprast avotus ziņu saturam.
Pasaulē

"YouTube" sāk marķēt valstu finansētas ziņas

LETA

Video koplietošanas vietne "YouTube" piektdien sāka marķēt ziņu materiālus, kam tiek piešķirts kādas valsts finansējums, solot padarīt stingrākus noteikumus par saturu šajā populārajā vietnē.

"YouTube" sāk marķēt valstu finansētas ziņas...

Marķējums, kura pievienošana tika uzsākta ASV, parādīsies paziņojumos zem ziņu pārraidītāju augšuplādētiem video, kuriem tiek piešķirts valdības vai valsts finansējums, blogā paziņoja "YouTube News" vecākais produktu menedžeris Džefs Sameks.

"Mūsu mērķis ir apgādāt lietotājus ar papildu informāciju, lai palīdzētu viņiem labāk izprast avotus ziņu saturam, kuru viņi izvēlas skatīties "YouTube"," paskaidroja Sameks.

"Mums ziņas ir svarīga vertikāle, un mēs gribam nodrošināt, lai tā būtu kārtībā."

Domājams, ka šis solis ietekmēs video no tādiem avotiem kā Krievijas atbalstītais telekanāls RT, kuru kritiķi sauc par Maskavas propagandas mediju.

Bloga paziņojumā bija ietverts ekrānšāviņš (skrīnšots) par ASV valdības finansēto radiostaciju "Radio Free Asia". Marķējums var attiekties arī uz tādām valsts ziņu organizācijām kā Lielbritānijas BBC un Francijas AFP, un uz ASV bāzētām sabiedriskām raidkompānijām.

Marķējumos redzamie paziņojumi ietvers saites uz interneta enciklopēdju "Wikipedia", lai video skatītāji varētu uzzināt vairāk par aģentūrām, kas saistītas ar šīm ziņām, informēja Sameks.

Šis marķējums vēl ir tapšanas stadijā un tiks pilnveidots, balstoties uz lietotāju atsauksmēm.

"YouTube"”pērn veica vairākas pārmaiņas ar nolūku "labāk parādīt autoritatīvas ziņas", paziņoja Sameks.

Starp "YouTube" prioritātēm šim gadam ir noteikumu pastiprināšana un to labāka realizācija, informēja "YouTube" ģenerāldirektore Sjūzena Vojcicka.

"Tas pats radošums un neprognozējamība, kas padara "YouTube" tik lielisku, var arī novest līdz nepatīkamiem notikumiem, kur mums ir jāieņem skaidra, informēta un principiāla nostāja," internetā paziņoja Vojcicka.

"Mēs saprotam, ka mums ir nopietna sociāla atbildība noregulēt šos jaunos politikas jautājumus."

Viņa informēja, ka "YouTube" un "Google" darbinieku skaits, kuri fokusējas uz saturu, kas varētu pārkāpt uzņēmuma politiku, tiks palielināts līdz vairāk nekā 10 tūkstošiem.