Pelnošāko YouTube lietotāju top 10
Kompānija TubeMogul sastādījusi pelnošāko interneta zvaigžņu sarakstu portālā YouTube. Topā iekļuvuši tikai tie video, kas saviem radītājiem gadā atnesuši vismaz 100 000 dolāru peļņu.
Deviņi no desmit topa figurantiem savus video uzņēmuši komēdijas žanrā. Speciālās vienošanās noteikumi ar YouTube paredz, ka oriģinālā satura radītāji saņem 50% no reklāmas ieņēmumiem, kas tiek izvietota portāla lapās. Klipu autoriem tiek arī sniegti radītās produkcijas reklamēšanas pakalpojumi.
Pirmo vietu ieņem 22 gadus vecais Kalifornijas iedzīvotājs Šeils Dousons, kurš vairumā savu videoklipu parodē labsirdīgu kristieti, noliedz narkotikas, alkoholu un dzimumsakarus pirms laulībām. Ar saviem satīriskajiem klipiņiem viņš pēdējo 12 mēnešu laikā ir nopelnījis aptuveni 315 tūkstošus dolāru.
Otrajā vietā ir videoklipu sērija par runājošajiem augļiem un dārzeņiem. The Annoying Orange ir dāņa Deina Bodighaimera projekts. Ar savu kaitinošo dārzeņu ideju viņš pēdējā gada laikā ir nopelnījis 288 000 dolāru un viņa video ir noskatījušies gandrīz 350 miljoni interneta lietotāju. Šobrīd notiek pārrunas par Bodighaimera runājošo augļu televīzijas seriāla veidošanu.
Trešo vietu ieņem amerikānis Filips Difranko – viņa klipi, kurus internetā noskatījušies jau 248 miljonus reižu, radītājam ienesuši 181 tūkstoti dolāru. 2008.gadā portāla Wired.com lasītāji Filipu atzina par „pašu seksīgāko botāniķi” pasaulē. Savā videoblogā, kuru Filips sāka veidot, mācoties Austrumkarolīnas universitātē, viņš komentē baumas un politiskos jaunumus.
Ceturtais pelnošākais YouTube satura radītājs ir japāņu izcelsmes Havaju salās dzimušais amerikānis, komiķis Raians Higa, kurš kļuva slavens ar segvārdu Nigahiga. Gada laikā viņš ir nopelnījis 151 tūkstoti dolāru un viņa klipi ir skatīti 206 miljonus reižu.
Piektajā vietā ierindojies 16 gadus vecais Lūkas Krukšeins. Viņa „firmas zīme” ir sešgadīgais smalkās balstiņas īpašnieks, brīnumbērns Freds. Tuvākajā laikā bērnu televīzijas kanālā Nickelodeon tiks pārraidīts sižets par smalkās balstiņas īpašnieku Fredu, kura video to autoram atnesuši 146 tūkstošu dolāru peļņu un 20 miljonus skatījumu.
Sestais komerciāli veiksmīgākais ir radio dīdžejs, triju bērnu tēvs Šejs Kārls. Kopš 2008.gada viņš ir nofilmējis vairāk nekā 100 videoklipus, kas skatīti 192 000 000 reižu un gada laikā nopelnīja 140 tūkstošus dolāru.
Septītajā vietā ierindojušies video, kas tapuši kanālā Mediocre Films. Šo kanālu 2006.gadā izveidoja Gregs Bensons. Viņa video gadā nopelnījuši 116 tūkstošus dolāru un tos skatījušies 159 miljonus reižu.
Astoto vietu ieņem duets Smosh – 113 dolāru peļņa gadā un 154 miljoni skatījumu. Pirmo videoklipu Entonijs Padilla un Īens Hekokss nofilmēja 2005.gadā.
Devītajā vietā iekļuvis poliskais sarunu šovs ar visgarāko vēsturi – The Young Turks. Pirmais raidījums savu dienasgaismu ieraudzīja 2002.gadā. Gada laikā video nopelnījuši 112 tūkstošus dolāru un tos noskatījušies 153 miljonus reižu.
Visbeidzot, desmitnieku noslēdz 24 gadus vecā vjetnamiešu izcelsmes austrāliete Natālija Trena. Arī viņa filmē parodijas žanra klipus.
Laikraksts The Independent piebilst, ka YouTube interneta bagātniekiem ir izdevies tas, ko šovbiznesā jau sen uzskatīja par neiespējamu – konvertēt savu hobiju pieklājīgos ienākumos, vienkārši publicējot internetā videoklipus vai veidojot video blogus. Jāpiebilst, ka daži reitinga figuranti tiek vainoti nepatiesu atslēgas vārdu likšanu saviem video, tādejādi maldinot portāla lietotājus.
Ekspertu viedokļi par nopelnīto summu patiesumu dalās: vieni apgalvo, ka patiesie ienākumi ir vēl lielāki, bet citi, savukārt, uzskata tos par puslīdz precīziem. Viens no desmit pelnošākajiem YouTube klipu autoriem, Mediocre Films radītājs Gregs Bensons noliedz, ka būtu nopelnījis šādas naudas summas. „Es būtu ļoti priecīgs, ja man būtu šāda nauda vai arī tik daudz skatītāju, kā norādījuši topa veidotāji. Bet vēl vairāk es priecātos, ja d****u dimantus. Diemžēl man tas nav pa spēkam”, - paziņoja Bensons.