"Google+" kļuvis par visstraujāk augošo sociālo tīklu
Nesen darbību sākušais sociālais tīkls "Google+", lai arī ir jaunākais no visiem, aug daudz ātrāk nekā "Facebook", "Myspace" un "Twitter" to darbības sākumā, atzīst eksperti. Pāris nedēļu laikā lietotāju skaits pārsniedzis 25 miljonus.
Lai gan 28.jūnijā atklātais "Google+" varbūt arī ir visu laiku visstraujāk augošais sociālais tīkls, vēl joprojām paliek aktuāls jautājums, vai tas pārspēs sociālo tīklu gigantu "Facebook", kuram šobrīd ir vairāk nekā 750 miljoni lietotāju.
Tirgus izpētes uzņēmuma "comScore" pārstāvis Endrjū Lipsmans atklāja, ka 24.jūlijā "Google+" unikālo apmeklētāju skaits sasniedza 25 miljonus.
Paneļdiskusijas laikā par "Google+" Lipsmans atklāja, ka citiem sociālajiem tīkliem bija nepieciešams ilgāks laiks, līdz to lietotāju skaits sasniedza 25 miljonus. Piemēram, "Myspace" bija vajadzīgi 22 mēneši, "Twitter" - 33 mēneši, bet "Facebook" - 37 mēneši.
"Tā nenoliedzami ir ļoti strauja izaugsme," atzina Lipsmans, taču piebilda, ka interneta milzis "Google", kuru izmanto miljards cilvēku visā pasaule, var veidot stabilu jaunā tīkla lietotāju pamatu, taču tam vēl joprojām ir ejams tāls ceļš, lai konkurētu ar "Facebook".
Kā apgalvo "comScore", visvairāk "Google+" lietotāju - 6,4 miljoni - ir ASV, tām seko Indija ar 3,6 miljoniem, Kanāda un Lielbritānija katra ar 1,1 miljonu un Vācija ar 920 tūkstošiem.
Stīvs Rūbels no sabiedrisko attiecību uzņēmuma "Edelman" gan uzskata, ka vismaz tuvākā pusotra gada laikā "Google+" nespēs kļūt par "Facebook" konkurentu, lai gan tai pat laikā neviens sociālais tīkls nav noturējies virsotnē ilgāk par 2-3 gadiem.
Rūbels apgalvo, ka "Google+" darbība tika sākta, cenšoties mest izaicinājumu daudzu tīmekļa lietotāju jau iecienītajam "Facebook", jo "Google" nav pieejama liela daļa satura, kas tiek publicēts "Facebook".
Kā galveno jaunā sociālā tīkla priekšrocību "Google" min iespēju klasificēt draugus dažādos "apļos" jeb tīklos un apmainīties ar informāciju tikai ar tiem cilvēkiem, kas tajos iekļauti.
Viens no aspektiem, kuros "Facebook" saņēmis vislielāko kritikas devu, ir tas, ka visa informācija, ko lietotājs publicē, ir redzama visiem viņa draugiem, ja vien nav iziets salīdzinoši sarežģītais "Facebook" grupu veidošanas process.
Kasjauns.lv/LETA