Pēc ātrvilcienu sadursmes Ķīna aptur visus dzelzceļa būvniecības projektus
Teju trīs nedēļas pēc divu ātrvilcienu sadursmes, kurā dzīvību zaudēja 40 cilvēki, Ķīna ir apturējusi visus jaunos dzelzceļa būvniecības projektus.
Cenšoties uzlabot drošību dzelzceļa pārvadājumu jomā, samazināts arī vilcienu braukšanas ātrums jaunizbūvētajos ātrgaitas dzelzceļa posmos un tiks veiktas pārbaudes gan jau izmantotajos ātrgaitas dzelzceļa tīklos, gan vēl tikai būvniecībā esošajos.
"Mēs uz laiku apturam jaunu dzelzceļa būvniecības projektu izvērtēšanu un apstiprināšanu," teikts trešdienas vakarā izplatītajā Ķīnas Valsts padomes paziņojumā.
Savukārt projekti, kas jau iesniegti apstiprināšanai, tiks "pamatīgi izvērtēti".
Plaša ātrgaitas dzelzceļa tīkla izbūve ir viens no Pekinas mērķiem, taču 23.jūlija traģiskā avārija, kad divu ātrvilcienu sadursmē gāja bojā 40 cilvēki, likusi pārvērtēt šos plānus.
Ķīna ieguldījusi milzu līdzekļus ātrgaitas dzelzceļa sistēmas paplašināšanā, un tā jau ir kļuvusi par šajā jomā vadošo valsti pasaulē. Līdz 2010. gadam ātrgaitas dzelzceļa tīkls Ķīnā jau bija sasniedzis 8358 kilometru kopapjomu. Līdz 2012. gadam ātrgaitas dzelzceļu tīkla garumu bija plānots paplašināt līdz 13 000 kilometru, bet līdz 2020. gadam tas bija iecerēts jau 16 000 kilometru garumā.
Tomēr aizvien skaļāk izskan bažas, ka straujā dzelzceļa sistēmas paplašināšana var ietekmēt tās drošību.
LETA