Nepieredzējis IT darbinieks Indijā radījis haosu ar 16,9 miljoniem britu banku kontu
Kāds nepieredzējis bankas informācijas tehnoloģiju (IT) darbinieks radījis vairākas dienas ilgstošu haosu ar 16,9 miljoniem bankas "Royal Bank of Scotland" (RBS) kontu, raksta IT portāls "TheRegister".
Portāls un citi britu mediji izsaka aizdomas, ka IT sistēmas daļējā sabrukumā vainojams apstāklis, ka RBS pēdējā laikā atlaidis IT speciālistus Lielbritānijā un sistēmu uzturēšanas darbus uzticējis kādam ārpakalpojumu sniedzējam Indijā.
Atsaucoties uz saviem avotiem, "TheRegister" raksta, ka IT sistēmas avāriju, kas sajaukusi datus par miljoniem RBS klientu kontu bilancēm, ir izraisījusi nemākulīga rīkošanās ar īpašas apakšsistēmas atjaunināšanu. Šī apakšsistēma nosaka secību, kādā tiek veikta virkne būtisku datu apstrādes procesu.
Sistēmas uzturētājs - visticamāk, Indijā - esot nemākulīgi veicis būtisku procesu, tā saukto "atkāpšanos no jauninājuma", ja pamana, ka programmatūras jauninājums sāk radīt traucējumus. Pareizi "atkāpjoties", datu apstrādes sistēma atgriežas ierastā darbības stāvoklī, taču, to veicot nepareizi, tiek dzēsti dati un apturēti procesi, kas vēlāk jāatjauno "manuāli", no jauna ievadot datus.
Laikietilpīgo atjaunošanu nedēļās beigās palīdzēja veikt īpašās apakšsistēmas izstrādātājs "CA Technologies" un citi speciālisti, kamēr britu medijos turpina publicēt ziņas par "bardaku" ar vienu no Lielbritānijas lielākajām bankām. Ziņu portālus piepilda iedzīvotāju sūdzības, ka tie jau vairākas dienas nespēj internetā piekļūt saviem RBS un dažkārt arī tās meitasbanku "NatWest" un "Ulster Bank" kontiem.
RBS grupas izpilddirektors Stīvens Hesters noliedzis, ka IT sistēmas kļūmei būtu kāds sakars ar apgalvojumiem, ka banku un finanšu grupa pārāk maz investējusi IT attīstībā un darbvietas likvidējusi, lai darbu atdevusi ārpakalpojumu sniedzējiem Indijā.
Tomēr skandāls ar RBS IT sistēmas kļūmi, kas ilgusi vairāk nekā nedēļu, ir tā iedragājis bankas tēlu, ka tā bijusi spiesta atcelt pieņemšanu Vimbldonas tenisa turnīra kuluāros, kur lieli britu uzņēmumi mēdz uzņemt savus klientus un spodrināt savus zīmolus, raksta britu mediji.
LETA/Foto: Shutterstock