Analītiķi: noticis ķīniešu ražotāju izrāviens viedtelefonu tirgū 2012.gada pēdējā ceturksnī
2012.gada ceturtā ceturksnī pasaules viedtelefonu tirgus "top piecu" aprindās pirmo reizi vienlaikus parādījās divi Ķīnas ražotāji - "Huawei" un "ZTE", savā kārtējā pārskatā ziņo telekomunikāciju un informācijas tehnoloģiju nozares analītiķi "International Data Corporation" (IDC).
Kā informē IDC savā 2012.gada ceturtā ceturkšņa tirgus pārskatā, "Huawei" pēkšņi atrodas trešajā vietā aiz "Samsung" un "Apple". "Lai to panāktu, "Huawei" ir vienlaikus pievērsis uzmanību masveida tirgum ar vienkāršiem un lētiem viedtelefoniem, kā arī tirgus augšgalu ar savu "Ascend" produktu sēriju," raksta analītiķi.
"Huawei" ceturtā ceturksnī pārdevis 10,8 miljonus viedtelefonu, iegūstot 4,9% pasaules tirgus daļu, kas gan atpaliek no "Samsung" pārdotiem 63,7 miljoniem (29% tirgus daļa) un "Apple" 47,8 miljoniem pārdotu "iPhone" viedtelefonu (21,8% tirgus daļa), teikts IDC paziņojumā.
"Huawei" arī trešajā vietā pēc viedtelefonu pasaules tirgus daļas aizstājis "ZTE", kas 2011.gadā ceturtajā ceturksnī ar 4% tirgus daļu ieņēma trešo vietu. Salīdzinot ar 2011.gada pēdējo ceturksni, no pirmās vietas ar 23% tirgus daļu uz otro vietu noslīdējis "Apple", tomēr visu "top piecu" pārdoto vienību skaitļi būtiski kāpuši no iepriekšēja gada attiecīgā ceturkšņa.
"Samsung" pārdoto viedtelefonu skaits audzis par 76%, "Apple" par 29,2%, bet "Huawei" - par 89,5% no 5,7 miljoniem pārdotu vienību 2011.gada pēdējā ceturksnī.
Jau ziņots, ka "Huawei" cer šogad vairākkārt palielināt viedtelefonu tirgus daļu Latvijā no 3% tirgus daļas, kas tam bija 2011.gadā. To pērn novembrī prezentācijā žurnālistiem teica "Huawei Techmologies Latvia" tā saukto termināļu jeb telefonu un planšetdatoru pārdošanas menedžere Alīna Demiča.
Līdz šim "Huawei" galvenokārt profilējies kā infrastruktūras piegādātājs telekomunikāciju operatoriem. Latvijā "Huawei" risinājumus izmanto "Lattelecom", "Bite" un bezvadu interneta pakalpojumu sniedzējs "Triatel".
Kopumā pasaulē 2012.gada ceturtajā ceturksnī pārdoti 219,4 miljoni viedtelefonu, kas ir par 36,4 % vairāk nekā 2011.gada ceturtajā ceturksnī.
Visā 2012.gadā pārdoti 545,2 miljoni viedtelefonu, kas ir par 10,1% vairāk nekā 2011.gadā, raksta IDC. Gada griezumā tirgus daļu sadalījums un "top pieci" sastāvs arī atšķiras no ceturtā ceturkšņa sadalījuma.
Pirmajā vietā ar 215,8 miljoniem pārdotiem viedtelefoniem ir "Samsung" (39,6% tirgus daļa). Otrā vietā nostājas "Apple" ar 136,8 miljoniem viedtelefonu (25,1% tirgus daļa), trešā vietā ar 35,1 miljonu pārdotu viedtelefonu (6,4% tirgus daļa) ir "Nokia".
Ceturtā vietā ierindojās "HTC" ar 32,6 miljoniem pārdotu vienību (6% tirgus daļa), bet piekto vietu ieņem "Blackberry" zīmola viedtelefonu ražotājs "Research in Motion" (RIM), informē IDC.
Analītiķu kompānija IDC ar galveno biroju Frēminghemā, ASV Masačusetsas štatā, nodarbina vairāk nekā 1000 IT, telekomunikāciju un sadzīves tehnoloģiju tirgus analītiķus 110 pasaules valstīs.