Šveices pasts piedāvā apmaksāt pakalpojumus ar īsziņām pastmarku vietā
Šveices pasts piedāvā klientiem iespēju apmaksāt tā pakalpojumus ar mobilā telefona īsziņām (SMS) tradicionālo pastmarku vietā, teikts paziņojumā presei pasta dienesta interneta lapā.
Lai nosūtītu vēstuli, tagad var nevis pirkt marku un līmēt to uz aploksnes, bet nosūtīt īsziņu uz īpašu numuru. Pasta dienests atbildē uz šo īsziņu norādīs ciparu kodu, kas jāuzraksta uz aploksnes augšējā labajā stūrī. Pasta apstrādē šis kods būs pierādījums, ka sūtījums ir apmaksāts.
Šis jaunievedums pastāv no pirmdienas eksperimentālā režīmā, kas ilgs vienu gadu. Šveices pasts šī jaunieveduma sākuma posmā sadarbojas ar mobilo telefonsakaru operatoriem "Swisscom" un "Sunrise".
Apmaksa ar īsziņu ir pieejama ne visām vēstuļu kategorijām, turklāt tā ir par 20 santīmiem dārgāka nekā parastā marka viena Šveices franka vērtībā.
Ar īsziņu var apmaksāt vēstuļu sūtīšanu, kas nav lielākas par B5 formātu (25 centimetru garumā un 17,6 centimetru platumā), kuru svars ir līdz 100 gramiem, bet biezums - līdz diviem centimetriem. Saņemtā ciparu koda derīguma termiņš ir 10 dienas.
Šveices patērētāju tiesību aizsardzības organizācijas atzinīgi novērtēja šo jaunievedumu, tomēr bija neapmierinātas ar to, ka šis pakalpojums ir dārgāks par tradicionālajām pastmarkām.
Šveices pasta dienests no 2006.gada ļauj klientiem pirkt pastmarkas internetā un izdrukāt tās mājās.
Vācijas pasts jau 2008.gadā piedāvāja klientiem iespēju apmaksāt dažus pakalpojumus ar īsziņām, un 2011.gadā šim piemēram sekoja Dānija un Zviedrija.
BNS