Elementāri !!! Auto ražotājs ražo un pelna . Akumulatora ražotājs un izejvielu ieguvēji ražo un pelna (gan mūsu mazmazbērni uzzinās kuras bagātās pasaules ģimenes ir šī rūpala patiesā labuma guvēji) . Naftas produktu ražotāji nezaudē , ražo enerģiju aķīšu un autiņu ražošanai . Dāsni atalgotie "zaļo"vadoņi berzē rokas , bet "zaļie" ANTIŅI - neteikšu , par slimajiem nedrīkst ņirgāties .
Nesaprotu cilvēkus , kuri liekuļo, pārdzīvo par kaut kāda kobalta ieguves sekām Kongo, par litija ieguvē Bolivīja paterēto ūdeni, bet tai pat laikā bez sirdsapziņas pārmetumiem noraks šīferi paša zemītē, riepas izmetīs mežā, dedzinas sadzīves atkritumus paša lauku sētā, paskatieties, kas notiek laukos, Es gandrīz katru nbedēļu redzu kūpot melnus dūmus kaut kur, melni dūmi liecina, ka tiek dedzināta plastmasa, gumija.
Cenas ziņā fosīlais uzvar un man, kā pircējam, neinteresē izmeši. Jo neviens man elektrokāru nepārdos par tikpat. Bet tas, ko saka par procentiem- es nevaru to pārbaudīt. Neviens vēl nekad nav pateicis kko sliktu par SAVU preci
Lielākais mīnus elektroauto ir baterijas uzlādes nepieciešamība, un uzlādes ilguma un enerģijas noturēšanas ilguma neprognozējamība. Degvielu var atvest kannā, bet elektrības atvešanai izmanto ģeneratoru kurš darbinas uz dīzeli :D līdz ar to, pat nerēķinot kopējo emisiju, kura ir lielāka kā benzīnmašīnām, ( bet plāno ka nākotnē tā nebūs) elektro nav drošs braukšanas dzinējs, atslēgsies elektrība uz 24 stundām, un puse no auto stāvēs,,
Reāli viss jau ir noticis. Pēc šaubu meklējumiem ūdeņradī, hibrīdos un vēl kaut kur - pilnīgi visi auto ražotāji ir sapratuši, ka šī ēra piederēs elektroauto un pilnīgi visa industrija ir aizgājusi šajā virzienā un tas ir ļoti labi, jo iekšdedze tik tiešām ir šmucīga un patiesībā arī stipri dārga ja paskatās devielas cenu tankštellē.
Šis raksts ir tukšs reklāmraksts, ja netiek minēti visi pētījumi par CO2 katrā ražošanas procesā un auto ekspluatācijā. Būtu jāsalīdzina - CO2 ražosanā, elektrībā (el. iegūšana nebūt nav zaļa) pret naftu, bremzēs, riepās un ceļa segumā dēļ palielinātā svara, jaunas infrastruktūras izbūvē, utilizacijā utt. Norvēģi savulaik teica, ka el auto varētu sākt atmaksāties pēc 150K km (bez infrastruktūras ietekmes). Droši var teikt ka tas ir tikai bizness un benzīna auto pircējiem nav iemesla sevi šaustīt. Ja gribētu domāt par ekoloģiju, ražotāji domātu par to lai auto nebūtu jāremontē un ietu 500K km, bet nu tā ir utopija.
Oskars Freimanis. Nav tik dziļi mega pētījumi nemaz vajadzīgi. Atliek salīdzināt tikai atšķirīgos elementus ražošanā un tie ir samērā maz - reāli tikai viens - akumulatoru paka pa ~10K. Dzelžus un elektroniku var uzskatīt par identiskiem. Ja cena bačai ir 10K, tad no tā arī var atvasināt ekstra CO2 elektromobīlim pret parasto. Savukārt ja liek pretī ekspluatāciju, tad katrs parastais vāģis brutāli nokurina ap 1000-2000 L degvielu gadā no kuras apmēram 70-80% ir nelietderīgi izlietota - nevajadzīgā siltumā, berzē un tukšgaitā. Ar neapbruņotu aci ir redzams, ka iekšdedze co2 stabili zaudē. Par elektrību arī var neaizrauties ar demagoģiju, jo ja piemēram elektrību ražo no tās pašas degvielas, tad jau tur būs lietderība ap 60%, kas ir augstāks % nekā lokāli autiņā sadedzināts ar 20-40% lietderību. Bet tā kā elektrību neviens no degvielas neražo, tad tā visos variantos būs ar kārtu tīrāka. Latvijas gadījumā vispār nosacīti zaļā elektrība būs ap 80% no visas. Varbūt pat vēl vairāk. Utilizācija abiem auto ir identiska - visu samaļ un sašķiro. Tieši tas pats ar akumulatoriem - arī samaļ un reciklē. Tā ka finālā paliek tikai akumalatoru paka pret ikdienā tērētās degvielas radīto co2. avukārt pilsētās nav pat stāsts par co2 bet gan gaisa piesārņojumu ar mikrodaļiņām un piemēram mums Valdemārielas stacijā regulāri sit pušu normas. Un to visu pilsētnieki elpo un palielinās onkoloģija. :)
Uldis Liepa. Nebūs gan viss tik vienkārši. Pat Norvēģi, kuri ir priekšā visai pasaulei elektro auto izmantošanā, atzīst, ka tas ir ekoloģiski tikai lokālā mērogā, jo šeit neražo ne auto ne iegūst Cu kabeļiem. Bet kā jau teicu iepriekš - ja domātu par ekoloģiju mēs redzētu citas darbības no ražotājiem. Skaidrs ir viens - bizness ieguldīs CO2 samazināšanā tikai ja būs izdevīgi vai arī ja piespiedīs ar likumiem.
Oskars Freimanis. Nesaprotu loģiku. Tiek salīdzinātas divas alternatīvas > A - ICE un B - EV. Gan A, gan B ražo vienās un tajās pašās rūpnīcās. Vienīgā atšķirība ir kā minēju akumulators un tas šajos platuma grādos nāk pamatā no Dienvidkorejas. Tātad kur ir tā doma par CO2? B variantā viņš būs mazāks un to būs pagrūti apšaubīt. Bizness seko pieprasījumam un pieprasījums ir EV. EV no early stage ir pārvarējis death valley un šobrīd rullē augšā. Tāpēc arī visi ražotāji ir šajā biznesā iekšā līdz elkoņiem. Simple & plain.
Tam ka ev ir potenciāls, to nenoliegšu, bet pieprasījums pārsvarā tiek radīts mākslīgi - reklamraksti, idejas iepotēšana (mārketings) un šeit Norvēģijā arī nodokļu atcelšana, priekšrocības ev utt.. Savādāk jau neviens nepirktu 2x dārgāku un sliktāku auto(tas par pirmsākumiem). Cerams ka tas ilgtermiņā aizvedis uz ko labu, bet šobrīd tas viss bendē vidi vairāk kā iepriekš.
Oskars Freimanis. Kā šobrīd tas viss bendē vidi vairāk kā iepriekš? Es uz pirkstiem izstāstīju kas atrodas vienā svaru kausā un kas atrodas otrā. Vienā ir EV batereja un otrajā ir ICE šmucīgie izmeši un naftas ieguve pret bezizmešiem no elektrotīkla. Kur ir tas kas bendē vidi??? EV ir videi daudz draudzīgāks par tādu pat jaunu nopirktu ICE - pie kam nevis nedaudz, bet stipri videi labāks. Tāds termins kā mākslīgs pieprasījums ir abstrakcija, ir vienkārši pieprasījums. Pēc tavas izpratnes cilvēki tiek nozombēti, nopērk EV un viļas, jo tas ir slikts utt. Kāds naivums. Reāli ir tā, ka tie kuri pārsēžas uz EV atpakaļ ICE vairsn nevēlas iekāpt. Ja gribi zināt kāpēc tas tā ir, tad tev jāpaņem testa brauciens un tad tu sapratīsi kas tas ir un kāpēc to pērk.
Vai elektroauto tiešām ir tik videi draudzīgi, kā tos slavē?
Pievienot komentāru
Komentāru pievienošana pieejama tikai autorizētiem lietotājiem
Populārākais šodien