Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
12 komentāri
Sakārtot:
Tviter Šmiter
23. novembrī 08:12
Palikušas tik bildes un atmiņas. Viss pakāsts.
Cilvēks ar suni
23. novembrī 11:00
Nerunā! Un mazie SZ mokiki, un nenokaujamā veļasmašīna Rīga.
Svētais Naivums
23. novembrī 11:31
Interesanti ir tas ka rakstā ir īpaši izcelts dizaina autors, bet pilnīgi neviena vārda nav par to kas bija paša aparāta autori, ļoti nekorekti sanāk. Vietā būtu teikt, ka viens no "Spīdolas" radītājiem bija Kārlis Grundšteins( lai neteiktu radītājs).
Svētais Naivums
23. novembrī 11:34
Svētais NaivumsŠodien 11:31Autoriem, bija domāts.
Dzintars Lielais
23. novembrī 14:30
Jā, ko tik latvieši nav padirsuši !
Antons Resnis
23. novembrī 17:20
Tūrists bija ar lampām, tādām maziņām un barojās no liela elementa, kad bija pieejams elektrotīkls, varēja uzlikt uz barošanas pielikuma.
Aivars Liepins
23. novembrī 17:31
VEF SPĪDOLA = VEF MINOX.
Cilvēks ar suni
23. novembrī 19:23
>Tviter Šmiter - Pats galvenais ka pakāsti darba cilvēki, nav vairs ne labu virpotāju, ne frēzētāju. Agrāk mūsu rūpnīcās gandrīz visās profesijās bija mācekļi, darbaudzinātāji un no tā bija amatu pēctecība. Gandrīz jebkurš vīrietis varēja savam auto ģeneratora siksnu nospriegot, jeb arī nomainīt. Atceros avīzē bija raksts par viesošanos Amerikā. Braucot pa automaģistrāli autiņam uzvārījās antifrīzs, braucējs apstājās pie trasē izvietotā tālruņa un izsauca tehnisko palīdzību. Uz to gan bija 4 h jāgaida, tad ciemiņš lūdz atļauju apskatīt auto bojājumu. Izrādījās ka bija plīsusi dzinēja ūdenssūkņa pievadsiksna un to atrisināja aizstājot ķīļsiksnu ar kādas dāmas zeķbiksēm. Amerikas tautieši esot bijuši sajūsmā par talantīgā "automehāniķa" prasmēm. Visvairāk žēl ka metāla lūžņos nodeva labus metālapstrādes darba galdus. Motociklu dakteris Arnis stāstīja par redzēto, kā par 350 Ls nopērk metāla virpu, bet tā vietā lai to vestu uz jauno "darba vietu", ierodas trīs vīri ar smagiem āmuriem un ķerru, uz vietas sadauza virpas čuguna korpusu un aizved to metāllūžņos, jo tā varot saņemt 500 Ls. Cik daudz tika piesārņota daba, lai iegūtu rūdu, lai izkausētu čugunu, atlietu detaļas, cik daudz tika TEC krāsnīs tika sadedzināts ogļu, lai iegūtu elektroenerģiju virpas detaļu izgatavošanai un apstrādei - tie ir desmitiem dažādu zobratu, pārvadu, spīļu patronas, gultņi un neviens par dabu un zemes resursu taupīgu izmantošanu nedomāja. Tagad nu liksim nodokļus malkas krāsnīm, automobiļiem un neēdīsim gaļu, jo liellopi daudz bezdē. Tauta, kura tā izturas pret darba rīkiem, darba galdiem, nav pelnījusi vietu zem saules, viņai jāiznīkst. I WW, II WW nespēja iznīcināt VEFu, strādnieki, vāciešiem atkāpjoties, glāba fabrikas darba galdus no izvešanas un riskējot ar savām dzīvībām, darbgaldus slēpa gruvešos un to vietā dēļu kastēs krāva akmeņus un ķieģeļus.
Ferdinands Antons Osendovskis
24. novembrī 10:03
13-16-19m nekādas amerikas balsis uc nebija, tur bija tikai troksnis un morzes signāli. tajos viļņos ārdījās "radioamatieri". "eksporta" spīdolai tās plāksnītes bija by default, līdz ar to, ja bija "blats" vefā, par polšu varēja dabūt komplektu bez problēmām, un tad tikai skrūvgrieža problēma - spīdolai divi "barabāna" sloti bija tukši, tādējādi arī ielikt viņas nebija grūti.
Ferdinands Antons Osendovskis
24. novembrī 10:07
tās pašas plāksnītes, starp citu, derēja arī vef sigmai
Aivars Liepins
24. novembrī 10:55
Tagad viss vidējo un īsviļnu diapazons ir tukšs un kluss , vairs ne morzes signālu , ne mūzika , ne balss raidījumu utt.. viss uz UĪV . Spīdolai vairs nav ko uztvērt.
Arnis Blums Blumanis
27. novembrī 21:28
Man tāda Spīdola vēl ir saglabājusies darba kārtībā.Pēdējo reiz ieslēdzu kādus gadus 15 atpakaļ...viss vēl darbojās.

Pievienot komentāru

Komentāru pievienošana pieejama tikai autorizētiem lietotājiem

Autorizēties
Komentāru noteikumi