
"Rail Baltica" dzelzceļa pamattrasē dota zaļā gaisma liela mēroga būvdarbiem

"Rail Baltica" projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas un "Rail Baltica" pamattrases būvnieks ERB Rail parakstījuši aktu par plaša mēroga būvdarbu uzsākšanu "Rail Baltica" pamattrasē.
"Rail Baltica" pamattrases būvdarbi Latvijā sākas dienvidu posmā Misa–Lietuvas robeža, kas ir sadalīts posmos – kopumā 11 būvatļaujās. Šodien parakstīti akti par būvdarbu uzsākšanu pirmajās četrās būvatļaujās, kas iekļauj tādus darbus kā teritorijas nesprāgušās munīcijas pārbaudes, dzelzceļa uzbēruma būvniecību, pievadceļu un pagaidu ceļu būvdarbus, kā arī jauna dzelzceļa pārvada un tilta pār Iecavas upi būvniecību. Tāpat tiek turpināts darbs pie projekta izmaksu optimizācijas.
“Parakstot šo dokumentu, noslēdzas apjomīgi un laikietilpīgi priekšdarbi, kas “sagatavoja augsni”, lai varam „iedurt lāpstu zemē” un sākt liela apjoma būvdarbus – "Rail Baltica" pamattrases izbūvi. Mēs apņēmīgi virzāmies uz priekšu ar konkrētiem un praktiskiem soļiem šī projekta īstenošanā: ir pieejami dienvidu posma izbūvei nepieciešamie nekustamie īpašumi, pieejams finansējums pirmajiem 45 kilometriem trases. Nupat Eiropas Komisijas piešķirtie 153.3 miljoni eiro Rail Balticaprojektam Latvijā ļaus virzīties tālāk pamattrases izbūvē,” komentē Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes loceklis Jānis Naglis.
Līdz šim Iecavas infrastruktūras apkopes punkta 16 ha plašā teritorijā – stratēģiskā vietā, kas ir viens no būtiskākajiem mezgliem projekta īstenošanā –, veikti visi sagatavošanās darbi, lai uzsāktu "Rail Baltica" pamattrases izbūvi Latvijā. Notiek apkopes punkta uzbēruma izbūve, kas atrodas tieši blakus atmežotajai Rail Baltica pamattrases teritorijai, kā arī ir veikta pievedceļu izveide un pamattrases būvnieka ERB Rail pagaidu biroja izbūve, turpinās būvniecības materiālu piegāde.
"Rail Baltica" pamattrases būvdarbi ne tikai apvienos daudzus sarežģītus būvniecības elementus, bet arī būs apjomīgākā dzelzceļa infrastruktūras izbūve Latvijā. Pamattrases būvdarbi kopumā ietver: teritorijas sagatavošanu, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būvniecību, inženiertīklu pārvietošanu, sliežu ceļu izbūvi u.c. saistīto infrastruktūru aptuveni 230 km garumā. Paredzēts, ka pamattrases posmā ārpus Rīgas kopumā būs jāuzbūvē 60 dzelzceļa tilti, 85 ceļu pārvadi, deviņas dzīvnieku pārejas, divi infrastruktūras apkopes punkti, jāizveido uzbērumi 12 miljonu m3 apmērā, jāizbūvē sliedes, kuru kopējais svars sasniegs 71 000 tonnas utt.