Iedzīvotājus Rīgā aicina turpmāk izmantot vienoto informatīvo tālruni 80001201
foto: (Foto: LETA)
"Līdz šim darbojās daudzi un dažādi telefona numuri, kas ikdienā radīja daudz neērtību iedzīvotājiem. Tagad esam veikuši būtiskus uzlabojumus, sniedzot iespējas visus jautājumus noskaidrot pa vienu tālruņa numuru – viena zvana attālumā, kas ir īpaši svarīgi krīzes un stresa situācijās."
Sabiedrība

Iedzīvotājus Rīgā aicina turpmāk izmantot vienoto informatīvo tālruni 80001201

Marianna Ozola

Jauns.lv

Rīgas pašvaldība no 1. jūlija centralizējusi saziņas sistēmu galvaspilsētā, sniedzot iespēju pa vienoto bezmaksas informatīvo tālruni 80001201 sazvanīt dažādas pašvaldības iestādes gan ikdienas jautājumos, gan ārkārtas situācijās.

Iedzīvotājus Rīgā aicina turpmāk izmantot vienoto ...

“Rīgai kā galvaspilsētai ir ļoti daudz funkciju un pašvaldībai ikdienā jāspēj atbildēt uz simtiem iedzīvotāju zvanu par visdažādākajiem jautājumiem. Līdz šim darbojās daudzi un dažādi telefona numuri, kas ikdienā radīja daudz neērtību iedzīvotājiem. Tagad esam veikuši būtiskus uzlabojumus, sniedzot iespējas visus jautājumus noskaidrot pa vienu tālruņa numuru – viena zvana attālumā, kas ir īpaši svarīgi krīzes un stresa situācijās. Numura izvēle nav nejauša – skaitlis 1201 ir Rīgas dzimšanas gads, ko viegli var iegaumēt pat bērni, un ceru, ka drīz tiksim arī pie šī īsā numura,” uzsver Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange.

Vienotais tālrunis izveidots, centralizējot vairākus gan bezmaksas, gan citus informatīvos tālruņus, piemēram:

  • Pilsētas attīstības departaments(būvvalde) - 67105800;

  • Pašvaldības ieņēmumu pārvalde - 80000850

  • Rīgas domes bezmaksas informatīvais tālrunis - 80000800;

  • Bijušais Satiksmes vadības centra tālrunis – 80003600 u.c.

Šie tālruņi pakāpeniski – pusgada laikā - tiks slēgti. Tuvojoties tālruņa slēgšanai, klientiem tiks atskaņota automātiska ziņa par esošo tālruņu numuru slēgšanu un lūgums turpmāk sazināties, zvanot uz Rīgas informatīvo tālruni 80001201 (vai 1201).

Vienotais tālrunis pagarinātā laikā – darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 18.00 - sniegs informāciju par pašvaldības pakalpojumiem un 24/7 (diennakts režīmā) nodrošinās ziņojumu pieņemšanu par notikumiem pilsētvidē.

Tālruņa darbu nodrošinās viens diennakts operators un vairāki operatori darba laikā. Nepieciešamības gadījumā var tikt piesaistīti papildu operatori.

Iedzīvotājiem būs iespēja sagaidīt operatora atzvanu. Tāpat ārkārtas krīzes situācijās tiks nodrošināts interaktīvs balss paziņojums par esošo situāciju un iespējamo rīcību.

Šāda sistēma ļaus ātri reaģēt, kā arī koordinēt un piesaistīt resursus krīzes situācijā.

Rīgas pašvaldības uzņēmumu (Rīgas satiksme, Rīgas ūdens, RNP u.c.) informatīvie tālruņi pagaidām netiek centralizēti.

Ir iecere drīzumā izveidot saīsināto numuru 1201. Tas Rīgas pašvaldībai vēl nav piešķirts un sāks darboties, kad regulators apstiprinās numerācijas piešķiršanu.

Par 1201

Lai nodrošinātu ērtu, atpazīstamu, unikālu un operatīvu saziņu ar pašvaldību, plānots ieviest īso tālruņa numuru “1201”.

Kā rāda pasaules pieredze, īsi tālruņu numuri saziņai ar pašvaldību ieviesti vairākās valstīs, kas ir ievērojami lielākas par Latviju. Piemēram, Polijas galvaspilsētā Varšavā ir numurs 19115, Ukrainas galvaspilsētā Kijivā ir pat vairākas “karstās līnijas” ar īsiem numuriem – 1539, 1545 un 1547, bet tepat mums kaimiņos Lietuvas galvaspilsētā Viļņā šāds numurs ir 1664.

Īsiem numuriem ir tāda priekšrocība, ka cilvēki tos viegli atceras, bet aizņemtības vai slinkuma dēļ garos numurus tālruņos neieraksta, it īpaši gadījumos, ja iepriekš nav tos izmantojuši vai nav plānojuši izmantot.

Jāpiebilst, ka atsevišķu krīžu brīžos var būt traucēti mobilā interneta sakari, tāpēc cilvēkiem var rasties problēmas atrast garo tālruņa numuru. Īsos numurus ir daudz vieglāk reklamēt gan sociālajos tīklos, gan televīzijā, radio un drukātajā presē, viegli tos nostiprinot iedzīvotāju atmiņā.

Tāpat numuram 1201 ir simboliska nozīme, kas ļaus to viegli atcerēties ar asociāciju palīdzību. Pat, ja rīdzinieks būs aizmirsis numuru kā tādu, liela daļa iedzīvotāju tomēr zina, ka Rīga dibināta 1201. gadā, tāpēc, veiksmīgi reklāmas kampaņās izmantojot atsauces uz vēsturi, krīzes brīdī cilvēks atcerēsies, kur zvanīt un iespējami ātri saņems nepieciešamo informāciju un palīdzību.