
Panika salonā: "airBaltic" reisā no Atēnām uz Rīgu parādās dūmi, lidojums atcelts

2025. gada 19. jūnijā Atēnu starptautiskajā lidostā “Eleftherios Venizelos” notika ārkārtas nosēšanās ar Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" deleģētu reisu no Atēnām uz Rīgu. Lidmašīna, kuru operēja "airBaltic" sadarbības partneris "Carpatair", neilgi pēc pacelšanās atgriezās lidostā pēc tam, kad tika konstatēts piedūmojums pilotu kabīnē, norādīts ierakstā sociālajā tīklā "Facebook".
Kā ziņo vairāki Grieķijas mediji, pilots izdevis “Full Emergency” signālu un pieprasījis tūlītēju atgriešanos lidostā. Pēc nosēšanās lidmašīnu, kurā atradās ap 150 pasažieriem, sagaidīja visi lidostas ārkārtas dienesti, tai skaitā ugunsdzēsēji un personāls aizsargtērpos.
Pasažieri tika droši evakuēti, neviens nav cietis, taču plānotais lidojums uz Rīgu tika atcelts. Tiem, kam bija paredzēts lidojums, piedāvāti alternatīvi reisi, kā arī naktsmītne, transports un ēdināšana, ja bija nepieciešama uzturēšanās līdz nākamajai dienai.
Vairāki pasažieri pēc notikušā sociālajos tīklos dalījās ar savām izjūtām: “Šoreiz paveicās, bet lidojumam nebūtu jābūt veiksmes spēlei. Tur viss bija diezgan slikti ar šo Carpatair lidmašīnu – dūmi, baisi dīvaina ārkārtas nolaišanās.”
Pasažieri arī norādījuši, ka jau pie pacelšanās novēroti dūmi lidmašīnas ārpusē, vēlāk arī salonā, kā arī dzirdētas neparastas skaņas no viena no dzinējiem.
Šis nav pirmais incidents šajā maršrutā – arī 5. jūnijā tika pilnībā atcelts reiss no Atēnām uz Rīgu. Abos gadījumos lidojumus veica rumāņu lidsabiedrība "Carpatair", kurai "airBaltic" regulāri deleģē lidojumus. Šāda prakse jau iepriekš izraisījusi sabiedrības diskusijas par kvalitāti un drošības standartiem, kas tiek piemēroti šādos deleģētos reisos.
"airBaltic" portālam Jauns.lv apstiprina incidentu un norāda, ka lēmums par atgriešanos pieņemts drošības apsvērumu dēļ: “Lēmums tika pieņemts pēc tam, kad tika konstatēts neliels piedūmojums. Lidmašīna veica drošu nosēšanos Atēnu lidostā. Neviens pasažieris un apkalpes loceklis nav cietis.”
Uzņēmums uzsver, ka pasažieru un apkalpes drošība ir "airBaltic" galvenā prioritāte, un atvainojas par sagādātajām neērtībām.
Ņemot vērā, ka "airBaltic" pēdējo gadu laikā ir saņēmusi vairāk nekā 370 miljonus eiro valsts atbalsta, un tiek ziņots par iespēju pieprasīt vēl 250 miljonus eiro, sabiedrībā un medijos pastiprināti tiek uzdots jautājums: kāda ir nacionālās aviokompānijas atbildība par pasažieru drošību un informēšanu?