"Izglītības formai jābūt pielāgotai bērna vajadzībām – nevis otrādi!" – Tālmācības aizstāvji pie Saeimas rīkos piketu
foto: LETA
Pie Saeimas ēkas notiks pikets pret tālmācības aizliegumu.
Sabiedrība

"Izglītības formai jābūt pielāgotai bērna vajadzībām - nevis otrādi!" - Tālmācības aizstāvji pie Saeimas rīkos piketu

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Ceturtdien, 5. jūnijā, no plkst. 8.30 līdz 10.30 pie Saeimas notiks pikets “Par bērna tiesībām uz piemērotu izglītību – atbalstām tālmācību!”, kurā pulcēsies vecāki, skolēni, pedagogi un atbalstītāji, lai paustu iebildumus pret steidzīgu un nepārdomātu grozījumu virzību Izglītības likumā, kas paredz būtiski ierobežot tālmācības pieejamību 1.–6. klašu skolēniem.

"Izglītības formai jābūt pielāgotai bērna vajadzīb...

Kā informē organizatori, piketā tiks pieprasīta plašāka sabiedrības līdzdalība lēmumu pieņemšanā, neatkarīga ietekmes analīze un bērnu labāko interešu ievērošana.

Pasākuma mērķis ir uzsvērt, ka izglītības formai jābūt pielāgotai bērna vajadzībām – nevis otrādi.

Pasākuma galvenās prasības deputātiem ir apturēt likuma grozījumu projekta virzību līdz nav veikta konsultēšanās ar ģimenēm, pedagogiem un neatkarīga ietekmes analīze, saglabāt tālmācības iespējas kā leģitīmu izglītības formu arī jaunāko klašu skolēniem, ievērot ANO Bērna tiesību konvencijas principu, ka bērna labākajām interesēm ir jābūt galvenajam apsvērumam, nepieļaut, ka lēmumi par būtiskām izglītības tiesību izmaiņām tiek pieņemti šaurā politiskā lokā bez pārstāvības, aicināt uz konstruktīvu dialogu, nevis uz sasteigtu ierobežojumu ieviešanu.

“Tālmācība nav drauds – tā ir mūsdienīga un nepieciešama izglītības forma daudzām ģimenēm Latvijā un ārpus tās. Lēmumam to ierobežot jābūt pamatotam, caurskatāmam un saskaņotam ar tiem, kurus tas skar – bērniem, vecākiem un skolām,” norāda pasākuma organizatori.

Piketā piedalīsies ģimenes no dažādām Latvijas vietām, kā arī diasporas pārstāvji, kas tālmācību izmanto kā vienīgo iespēju saglabāt saikni ar Latvijas izglītību. Pasākumā būs redzami plakāti, notiks uzrunas un iespēja uzklausīt vecāku un pedagogu pieredzes stāstus.