
Vai lidosta "Rīga" izsola aizmirstos koferus?

“Discovery” kanālā esmu redzējis raidījumu ciklu par lidostās aizmirsto vai pasažieriem nepiegādāto un neizņemto bagāžu. Koferus pārdod aklajās izsolēs, pircēji nezina, kas ir iekšā, bet dažkārt gadās vērtīgas lietas. Kā ir Latvijā?” jautā lasītājs Oskars.
Rīgas lidostas Komunikācijas vienības vadītāja Laura Kulakova “Kas Jauns Avīzei” skaidro, ka par aviokompānijas nepiegādātās bagāžas un lidmašīnā aizmirstu mantu uzskaiti, uzglabāšanu un nogādāšanu pasažierim ir atbildīgas lidsabiedrības.
Lai pieteiktu bagāžas zudumu, pasažierim jāiesniedz pieteikums konkrētajai aviokompānijai, izmantojot “lost&found” biroja pakalpojumus lidostā vai citas piedāvātās iespējas (piemēram, lidsabiedrības e-pasts).
Lidostas ziņā ir tās telpās aizmirstās mantas, tās (izņemot dokumentus, naudu, makus, vērtslietas, datortehniku, tālruņus u.c. vērtīgas lietas) nonāk lidostas bagāžas glabātavā. Pārsvarā tie ir dažādi apģērbi (cepures, cimdi, šalles, virsdrēbes u.c.), arī rotaļlietas, dažkārt arī somas un čemodāni.
“Pasažierim viena mēneša laikā ir iespējams tās atgūt, sedzot glabāšanas izmaksas. Maksa par bez uzraudzības atstātās mantas glabāšanu, sākot no otrās diennakts, ir desmit eiro,” informē Kulakova.
Mantas, kurām mēneša laikā nav pieteicies īpašnieks, lidosta nodod sabiedriskā labuma organizācijai “Otrā elpa”, kas tās tālāk izmanto labdarības nolūkiem. Rīgas lidosta nerīko atrasto mantu izsoles.
Atrastie dokumenti, maki, nauda, bankas kartes, vērtslietas, telefoni, datortehnika u.c. vērtīgas mantas tiek nodotas Valsts policijai, un pasažieris tās var atgūt, sazinoties ar Rīgas lidostas iecirkni (e-pasts: lidosta@riga.vp.gov.lv, tālr. 67209555). Ja īpašnieks nepiesakās un nav atrodams, šīs mantas policija nodod Valsts ieņēmumu dienestam.