
Zelenska luksusa jahtas un operācija "Ļaunais dvīnis" - dezinformācija mūsdienās kļuvusi par reālu ieroci

"Ūdens lāse spēj izgrebt akmeni, nevis ar savu spēku, bet ar to, ka tā bieži krīt." Šis VDK iecienītais sakāmvārds lieliski atspoguļo to, kā Krievijas propaganda cenšas pakļaut cilvēkus arī mūsdienās – ne ar vienu lielu triecienu, bet ar nepārtrauktu, ilgstošu informācijas manipulāciju, norāda analītiķis, psihologs un humanitārais darbinieks Patriks Fors.
“Mūsdienu realitātē dezinformācija ir kļuvusi par reālu ieroci, lai radītu nesaskaņas kādā valstī, manipulētu ar sabiedrisko domu un grautu iedzīvotāju uzticību oficiālām institūcijām,” skaidro analītiķis. “Un Krievijas propagandas stratēģija ir pielāgoties jebkurai situācijai un izmantot jebkuru sabiedrības neapmierinātības izpausmi, lai valstī radītu saspīlējumu un iekšējās nesaskaņas.”
“Kā lielisks piemērs, kas ilustrē Krievijas propagandas iejaukšanos valsts darbībā un tās centienus manipulēt ar sabiedrisko domu ir 2024. gada Francijas parlamenta vēlēšanas. Sociālo mediju uzraudzības platformas “Visibrain” liecina, ka pirms vēlēšanām - laikā no 9. līdz 13. jūnijam - vietnē “X” tika izveidota 8000 viltotu kontu armija, kas pauda sistemātisku atbalstu Francijas galēji labējiem spēkiem un izplatīja pret valdību vērstu saturu," norāda Fors.
"Zviedru medijs “SVT Nyheter” 30. jūnijā identificēja 108 Krievijas dezinformācijas rakstus, kurus bija izplatījuši boti. Tajos Francijas prezidents Emanuels Makrons tika pieminēts 63 reizes, bet labējā spēka līderi Marina Lepēna un Žordāns Bardella - 62 reizes. Makrons gandrīz visos rakstos tika pieminēts izteikti negatīvā kontekstā, kamēr labējie spēki – vienmēr pozitīvā.”