Sabiedrība

Gada “Matemātikas skolotāja” Agrita Bartuševica: būtiski ir skaidrot mācību priekšmetu ar praktiskiem piemēriem un saistīt to ar ikdienas dzīvi

Jana Ozoliņa

Jauns.lv

20. novembrī pirmo reizi tika pasniegtas balvas "Latvijas Gada skolotājs 2024". Balvu nominācijā “Matemātikas skolotājs” saņēma Agrita Bartuševica no Cēsu Valsts ģimnāzijas. Viņa pastāstīja Jauns.lv, ka darbā ar skolēniem pats svarīgākais ir ne tikai sasniegt rezultātu, bet arī saprast, kāpēc tiek veiktas konkrētas darbības un kā tās var pielietot dzīvē.

Gada “Matemātikas skolotāja” Agrita Bartuševica: b...

“Atdeve, ar kādu Agrita vada katru stundu ir apbrīnojama. Skolotāja ļoti piedomā par to, lai klase būtu kā komanda. Līdztekus viņa aicina ievērot citos labo un būt empātiskiem. Skolotāja uzsver, ka svarīgs ir 3 ”R” princips – robežas, režīms un rutīna – īpaši matemātikā,” – tā kolēģi raksturo Agritu Bartuševicu.

Kas, jūsuprāt, ir pats svarīgākais skolotājam, lai viņš spētu labi apmācīt un iedvesmot skolēnus?

Lai skolotājs varētu labi apmācīt un iedvesmot skolēnus, ir svarīgi būt atvērtam, izprast skolēnu vajadzības un pielāgot mācīšanas pieeju atbilstoši viņu spējām un interesēm. Skolotājam jāspēj radīt pozitīvu un drošu vidi, kurā skolēni jūtas atbalstīti un motivēti mācīties. Turklāt būtiski ir skaidrot mācību priekšmetu ar praktiskiem piemēriem un saistīt to ar ikdienas dzīvi, lai skolēniem būtu skaidrs, kā mācītais var noderēt. Ne mazāk svarīga ir arī skolotāja spēja iedvesmot ar savu entuziasmu un aizrautību par priekšmetu.

Kā jūs risināt situācijas, kad skolēniem trūkst motivācijas vai zūd interese pret mācību priekšmetu?

Kad skolēniem trūkst motivācijas vai intereses pret mācību priekšmetu, es cenšos pielāgot pieeju, lai tā atkal "uzliesmotu". Galvenais ir saprast, kāpēc skolēns zaudē interesi, un censties pieeju pielāgot. Ja tas ir iespējams, es izmantoju piemērus no dzīves, kas saistīti ar konkrēto tēmu, lai skolēni saprastu tās nozīmi un piemērojamību. Tāpat es mudinu skolēnus piedalīties dažādos konkursos un olimpiādēs, lai viņi redzētu, ka mācīšanās sniedz ne tikai teorētiskās zināšanas, bet arī praktiskus un interesantus izaicinājumus. Ja skolēni jūt, ka viņu ieguldījums tiek novērtēts, viņi bieži vien atsāk strādāt ar lielāku entuziasmu.

Kas īpaši raksturīgs tikai jums, kad jūs apmācat skolēnus?

Es uzskatu, ka man īpaši raksturīga ir spēja veidot tuvas un uzticīgas attiecības ar skolēniem. Es cenšos būt atvērta un pozitīva, lai radītu viņos vēlmi sadarboties un mācīties. Matemātika ir priekšmets, kas prasa pacietību, koncentrēšanos un sistemātisku darbu, un es vienmēr uzsvēršu, ka pats svarīgākais ir ne tikai sasniegt rezultātu, bet arī saprast, kāpēc mēs veicam konkrētas darbības un kā tās var izmantot dzīvē. Es pielāgoju mācīšanas metodes atbilstoši skolēnu vajadzībām un cenšos izveidot vidi, kurā viņi jūtas ērti uzdot jautājumus un aktīvi piedalīties mācību procesā.

Pasniedz pedagogu balvas "Latvijas Gada skolotājs".

Latvijas Universitātē pasniegtas pirmās "Latvijas Gada skolotājs 2024" balvas

Skaistā un emocionāli piepildītā ceremonijā trešdien, 20. novembrī, pirmo reizi pasniegtas balvas “Latvijas Gada skolotājs 2024”. Latvijas Universitātes (LU) ...

Par “Latvijas Gada skolotājs 2024” balvu

Latvijas Universitātes iedibinātās balvas mērķis ir godināt talantīgus un izcilus Latvijas pedagogus, apliecinot skolotāja darba izšķirošo nozīmi Latvijas sabiedrības un valsts attīstībai. Konkursā tika saņemti kopumā 152 pieteikumi, visvairāk no Rīgas – 26, Jelgavas novada un Ventspils – 11 no katras pašvaldības. Pa desmit pieteikumiem tika saņemts no Rēzeknes pilsētas un Valmieras novada, astoņi pieteikumi saņemti no Jelgavas pilsētas. Balva tika pieteikti skolotāji un skolu komandas no 32 novadiem un valstspilsētām.

Visvairāk pieteikumu saņemts nominācijā “Sākumskolas skolotājs” – 25, vairāk nekā 20 pieteikumu ar nominācijā “Pirmsskolas skolotājs”, tieši 20 – “Dabaszinātņu skolotājs”. Komandu nominācijās tika pieteiktas septiņas skolas vadības un sešas skolas atbalsta komandas.

Balvas tika pasniegtas 11 individuālajās un divās komandu nominācijās. Visi laureāti saņēma īpašo, mākslinieces Andas Munkevicas veidoto stikla balvu “Zinību spārni” un mecenāta SIA “Mikrotīkls” sarūpētās izcilības stipendijas – individuālo nomināciju uzvarētāji – 1000 euro apmērā katrs. Savukārt komandas saņēma naudas balvu 2000 euro apmērā katra.