
Leklērs nespēj pieņemt situāciju "Ferrari"; Rasels šausminās arī par "Mercedes" formulu

Pēc aizvadītā posma Itālijā, Imolas trasē Šarls Leklērs atzinis, ka gājis uz pilnu risku, lai izcīnītu pēc iespējas labāku rezultātu, tomēr nespēj pieņemt situāciju, ka sacensībās nācās startēt no 11. pozīcijas. Kādu laiku pirms finiša “Ferrari” braucējs bija ceturtais, taču ar jau nolietotām riepām atkrita uz sesto vietu finišā.
“Jau pirms sacīkstes teicu, ka šī ir viena no tām, kur jābrauc ar sirdi un nedaudz jācīnās ar elkoņiem,” tēlaini saka Leklērs. “Es zinu, ka tad, kad tā ir, tu lielā mērā esi uz robežas un dažreiz pat nedaudz pāri tai. Bet, ja ir jāstartē no 11. pozīcijas, es, kā pilots, nespēju pieņemt situāciju, kurā atrodamies.”
Sacensību sākuma daļā Leklērs cīnījās ar Pjēru Gaslī, bet šī dueļa rezultātā “Alpine” pārstāvis izbrauca no trases, izkrītot ārpus vadošā desmitnieka, kurā tā arī neatgriezās. Tikmēr sacīkstes beigās bija spraigs duelis ar Aleksu Albonu, kurš pitstopā drošības auto perioda laikā bija ticis pie jaunām riepām. Arī “Williams” pilots cīņas karstumā bija spiests izbraukt no trases, bet šajā gadījumā tiesneši sāka izmeklēt Leklēra rīcību, un viņš pozīciju atdeva sāncensim, to neatgūstot.
Gasly goes rallying! 😳
— Formula 1 (@F1) May 19, 2025
The Alpine driver lost positions after fighting valiantly against the Ferrari of Leclerc 💨#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/F3bWyPakOS
“Es uzņēmos riskus,” skaidro Leklērs. Nedomāju, ka situācijā ar Pjēru es pārkāpu robežu un, ka tā būtu bijusi mana vaina. Tajā veidā, kā tas notika, tas bija vienkārši sacīkšu incidents. Ar Aleksu, nepārprotami, cīņa bija uz robežas. Ja skatās veidu, kā noteikumi ir uzrakstīti, biju tieši uz šo noteikumu robežas. Nenožēloju neko no izdarītā. Šajā sacīkstē bija jāatdod viss. Jau brīdī, kad drošības mašīnas periodā neiebraucu pitstopā, zināju, ka būs ļoti sarežģīta cīņa.”
Albon chasing down Leclerc for fourth...
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
It nearly ends in tears as he slips back to sixth behind Hamilton!#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/fHwNj0Ez2z
Pēc aizvadītiem septiņiem posmiem Leklērs ir piektais kopvērtējumā, bet jau 85 punktus zaudē čempionāta līderim Oskaram Piastri. Vienīgo pjedestālu šogad viņam izdevās izcīnīt Saūda Arābijas GP, kur finišs tika sasniegts trešajā vietā. Vēl pēc pagājušās sezonas tika prognozēts, ka šogad “Ferrari” iesaistīsies cīņā par titulu, bet pagaidām komanda nav tam gatava.
Pirms gada Leklērs uzvarēja savā māju posmā Monako, kur jau šo svētdien norisināsies nākamās F-1 sacensības. Ko “Ferrari” pilots sagaida šogad? “Ļoti sarežģītu nedēļas nogali,” viņš saka. “Domāju, ka Monako izcels samērā nedaudz mūsu mašīnas nepilnības, tāpēc nevar neko zināt, bet ir daudz lietu, ko nevari paredzēt. Kvalifikācijā ir jāuzņemas milzīgs risks, mašīna ir noregulēta pavisam citādi. Ceru, ka pārsteigsim.”
Tikmēr britu F-1 pilots Džordžs Rasels pēc Emīlijas-Romanjas GP posma spiests atzīt, ka “Mercedes” mašīna Imolas trasē bija ārkārtīgi lēna un augstāk par septīto vietu finišēt nebija iespējams. Rasels startēja trešais, bet ātri vien bija redzams, ka krietni zaudē apkārt esošajiem sāncenšiem. Beigās viņam izdevās finišēt tikai septītajā vietā, kamēr Andrea Kimi Antonelli, kuram klājās vēl smagāk, bija jāizstājas tehnisku problēmu dēļ.
Jautāts, vai šī vienkārši bija neveiksmīga nedēļas nogale, kurā neizdevās izcīnīt daudz punktus, Rasels atzina: “Nē, tas noteikti nebija saistīts ar neveiksmēm, vienkārši bijām nāvīgi lēni.”
“Mercedes” komanda turpina cīnīties ar mašīnas uzkaršanu, kas dažādas problēmas radīja jau pērn. Īpaši tas, protams, izceļas sacīkstēs, kas notiek karstā laikā. “Tendence ir diezgan skaidra – karstā laikā esam lēni, aukstā laikā esam ātri un tāpat bija arī pagājušajā gadā,” skaidro Rasels. “Esam darījuši visu iespējamo ar regulējumiem, lai mēģinātu atrast risinājumus, bet mašīnā ir kāda fundamentālāka problēma. Šis nav pirmais posms šosezon, kurā esam bijuši lēnāki par “Ferrari” un lēnāki vai tādā pašā ātrumā kā “Williams”. Taču parasti mums kaut kā bija izdevies panākt rezultātu. Šoreiz, godīgi sakot, ļoti paveicās, ka finišējām septītajā vietā.”
Rasels jau braucot uz starta laukumu inženieriem ziņoja par, viņaprāt, tehnisku problēmu, taču tie nespēja to identificēt. “Tas bija ļoti dīvaini,” atklāj Rasels. “Braucot uz starta laukumu es ziņoju par problēmām ar mašīnu, šķita, ka kaut kas nav kārtībā. Komanda rūpīgi visu apskatīja un neko neieraudzīja. Bet šī sajūta pēc tam turpinājās vēl 60 apļus. Problēma ir fundamentāla, jo katrā trasē pārkarst priekšējās vai arī aizmugurējās riepas. Bet šī nav pirmā reize, kad par to ziņoju. Tāpēc varbūt šī vienkārši bija pirmā reize, kad visiem mūsu konkurentiem sacīkstes izdevās puslīdz pieklājīgas.”