
Hamiltons atklāj traģisku komunikācijas problēmu "Ferrari" komandā; "Red Bull" jau tuvākajos posmos noķeršot “McLaren”
Lūiss Hamiltons pirmo F-1 posmu “Ferrari” pilota statusā svētdien Austrālijā noslēdza tikai desmitajā vietā. Septiņkārtējais čempions neslēpj, ka bija gaidījis vairāk, bet atzīst, ka bijušas problēmas komunikācijā ar komandu, kā arī paša pārliecību braucot trasē.
Kad sacensību beigu daļā uznāca lietus, “Ferrari” piloti palika trasē. Šarls Leklērs pirms tam bija saslīdējis un zaudējis pozīciju Hamiltonam, kurš uz neilgu laiku, kad citi devās boksos, pat nonāca vadībā. Lēmums palikt trasē bija nepareizs un pēc tam britu pilots atkrita uz devīto pozīciju, savukārt vēl pēc tam zaudēja vietu Oskaram Piastri.
This view of Piastri's overtake on Hamilton 🤩👏
— Formula 1 (@F1) March 17, 2025
🎥 @_aarava#F1 #AusGP pic.twitter.com/Q0YuiilN4P
Hamiltonam šīs bija pirmā sacensību pieredze ar sacīkšu inženieri Rikardo Adami, kurš iepriekš strādāja ar Karlosu Sainsu. Savstarpējā saziņa ne katrā epizodē bija nevainojama. Sportists vēlāk sacīja, ka cerējis uz daudz labāku pirmo sacīksti un adaptēties pie “Ferrari” stūres šādos sacīkšu apstākļos bijis liels izaicinājums.
New team, new race engineer for Lewis #F1 #AusGP pic.twitter.com/Aquzh45ViX
— Formula 1 (@F1) March 16, 2025
“Šodien jutos tā, it kā būtu nokļuvis dziļā nezināmajā – pilnīgi viss man bija jaunums,” pēc sacīkstes teica Hamiltons. “Jau kopš pirmā brīža, kad ar šo auto sanāca braukt pa slapju trasi, tas uzvedās pavisam citādi, nekā biju pieredzējis pagātnē. Gan motors, gan stūres funkcijas – viss tas tev tiek iedots un tad jāmēģina ar to žonglēt.”
Hamiltons norāda, ka komanda nav sniegusi pareizu informāciju par lietus tuvošanos: “Diemžēl beigās viņi teica, ka būs tikai neliels lietus un pārējā trase bija sausa, tāpēc nodomāju, ka palikšu trasē tik ilgi, cik varēšu. Viņi neteica, ka tuvojas vēl lietus, bet pēkšņi tas uznāca. Domāju, ka vienkārši pietrūka informācijas.”
“Man sacīkstē diemžēl trūka pārliecības, tāpēc uz nākamo posmu veiksim dažas izmaiņas mašīnai,” sacīja Hamiltons. “Bremzējot un paātrinoties bija grūtības ar aizmugures stabilitāti. Mašīna daudzreiz norāvās un ne reizi vien gandrīz ietriecos sienā.”
Leklērs finišēja astotais un sacīja: “Lielu daļu sacīkstes šķita, ka esam nodrošinājuši piekto vietu, bet tad uznāca lietus, kas visu mainīja. Sacensības bija grūtas un ir lietas, kas mums jāpārskata un, pie kā jāstrādā. Nebijām ātrākie, bet tādos laikapstākļos bija iespēja izcīnīt daudz punktus, ko šajā reizē neizmantojām. Kad saslīdēju 11. līkumā, zaudēju dažas pozīcijas, bet beigās nebija tik slikti, jo trasē izbrauca drošības mašīna. Bet tad iebraucām boksos apli par vēlu, atkal zaudējot pozīcijas. Ir divas lietas, kam jāpievērš vērība. Pirmā ir paša kļūdas. Otrā attiecas uz visu komandu. Mums jāparūpējas, lai pieņemam pareizos lēmumus, ja līdzīgas situācijas parādās atkal.”
Tikmēr Helmuts Marko apstiprinājis, ka “Red Bull” komanda tuvāko trīs līdz piecu posmu laikā savai mašīnai plāno uzlabojumus, ar ko mērķē dzēst “McLaren” mašīnu ātruma pārsvaru.
Gan Bahreinā notikušajos pirmssezonas testos, gan tagad Austrālijas posmā bija redzams, ka “McLaren” ir ātrākā komanda. Makss Verstapens startā izmantoja Oskara Piastri kļūmi un kādu laiku spēja braukt cieši aiz līdera Lando Norisa, bet, kad vidēji slapjā laika riepas sāka nolietoties, čempions pieļāva kļūdu un temps būtiski kritās. Vēlāk Piastri zaudēja daudz laika, kad izslīdēja no trases, un “Red Bull” pilots varēja finišēt otrais.
“Jau kopš testiem Bahreinā zinājām, ka “McLaren” ir ātrāki par mums,” sacīja “Red Bull” padomnieks Marko. “Bet šo atstatumu mēs esam samazinājuši no, es teiktu, pussekundes līdz 0,2 vai 0,3 sekundēm. Spējam sekot viņiem sešus līdz astoņus apļus, bet tad mums ātrāk sākas riepu nolietošanās. Ir arī citas problēmas, bet šī ir galvenā. Ceram, ka trīs līdz piecu posmu laikā spēsim šo atstatumu dzēst un mūsu mašīna būs vienā līmenī ar “McLaren”.”
Komandas vadītājs Kristians Horners gan uzskata, ka šī gada modelis ir ar daudz stabilāku platformu, lai to varētu sekmīgi uzlabot.
“Kad tev ir mašīna, kas ir labi nobalansēta, visa pasaule izskatās citādi,” saka Horners. “Šīs mašīnas raksturs ir daudz mierīgāks nekā RB20 modelim. Šim auto tā nemēdz norauties aizmugure, tam ir laba, dinamiska platforma, uz kuras attīstīt to tālāk sezonas gaitā.”