“Red Bull” nemaz necer uz panākumu Melburnā; Hamiltons vispār grib desmitnieku
foto: AFP/Scanpix
Makss Verstapens pirmajos divos treniņos bija spiests samierināties ar piekto un septīto pozīciju.
Citi sporta veidi

“Red Bull” nemaz necer uz panākumu Melburnā; Hamiltons vispār grib desmitnieku

Jauns.lv/F1.lv

Pēc aizvadītajiem Austrālijas F-1 posma treniņbraucieniem “Red Bull” komanda labākajā gadījumā mērķē uz pjedestālu, atzinis tās konsultants Helmuts Marko. Cerības gan palielina sinoptiķu prognoze, kas uz svētdienu liek gaidīt lietus sacīksti.

“Red Bull” nemaz necer uz panākumu Melburnā; Hamil...

Kamēr šodienas treniņi Melburnā tika aizvadīti saulainos apstākļos, tiek prognozēts, ka svētdien uz sacensību laiku gaisa temperatūra pazemināsies līdz +8 grādiem un var būt lietus. Pērn Brazīlijas lietus sacīkstē Makss Verstapens no 17. starta vietas aizbrauca līdz uzvarai, taču šodien parādītais ātrums neliecina, ka pie normāliem apstākļiem pašreizējais F-1 čempions varētu izcīnīt pirmo vietu. Treniņsesijās holandietis ieņēma piekto un septīto vietu.

“Izskatās, ka “McLaren” ir spēcīgākā komanda, bet tālāk notiks spraiga cīņa starp “Ferrari”, “Mercedes” un mums par trešo līdz piekto vietu,” prognozē Marko. “Bet es dzirdēju, ka var būt lietus. Ja tā, tad atkal spēkā būs “Maksa faktors”.”

Runājot par Verstapena paveikto treniņbraucienos, Marko atzina: “Pirmais treniņš bija labāks. Izmaiņas, ko pēc tam veicām, neizrādījās veiksmīgas. Rīt vēl ir viena sesija, bet es prognozēju, ka esam 0,2 līdz 0,3 sekundes aizmugurē un labākajā gadījumā lūkojam pēc otrās starta rindas. Mašīnai bija gan nepietiekama, gan pārāk liela pagriežamība, kas, protams, veicot garu distanci, ietekmē riepu nolietojumu. Bet es ticu, ka mēs zinām, kas ir jādara. Šobrīd neesam pašā priekšā un normālos apstākļos maksimums, uz ko varam mērķēt, ir pjedestāls.”

Otrs “Red Bull” pilots Liams Lovsons bija ievērojami lēnāks par Verstapenu, ieņemot 16. vietu pirmajā un 17. vietu otrajā treniņā. Marko atzīst, ka jaunā braucēja ātrumu nesalīdzina ar Verstapena rezultātiem, bet gan “Mercedes” jaunpienācēju Andrea Kimi Antonelli.

“Mēs salīdzinām viņu ar Antonelli,” saka Marko. “Abi bija vairāk vai mazāk līdzīgi ātri, lai gan Lovsons nebrauca ar pilnu motora jaudu. Tāpēc ir labi, bet viņš noteikti vēl parādīs kaut ko vairāk.”

Tikmēr Lūiss Hamiltons žurnālistiem atzina, ka braukt ar “Ferrari” formulu ir absolūti atšķirīga pieredze no līdz šim iegūtās. Sportists arī atklāj, ka galvenais uzdevums ir finišēt pirmajā desmitniekā, vēlams – vadošajā pieciniekā. Hamiltons 12 gadus startēja “Mercedes” rūpnīcas komandā un pilnīgi visu līdzšinējo F-1 karjeru braucis tikai ar “Mercedes” ražotajiem F-1 motoriem. Pirmajā treniņā Melburnas trasē brits bija 0,6 sekundes lēnāks par otru “Ferrari” pilotu Šarlu Leklēru, bet otrajā spēja pietuvoties līdz 0,4 sekundēm.

“Es joprojām mācos šo mašīnu, tā ir pavisam savādāka nekā tās, ar ko esmu braucis līdzšinējā karjerā,” atzīst Hamiltons. “Nomainīt “Mercedes” motoru pret “Ferrari”, tas ir kaut kas jauns – savādākas vibrācijas, savādākas sajūtas un savādāks veids, kā strādāt. Sēdēju un skatījos uz pagājušā gada datiem un, salīdzinot, tie tagad ir pilnīgi otrādi. Es skatījos uz tiem un neko nesapratu. Skatīties uz lietām no citas perspektīvas ir aizraujoši un izaicinoši. Šis noteikti ir manas dzīves aizraujošākais periods, un es to ļoti izbaudu.”

Arī savās iepriekšējās komandās pirmās sacensības Hamiltons aizvadīja Melburnas trasē. 2007. gadā ar “McLaren” izdevās finišēt trešajā vietā, bet 2013. gadā ar “Mercedes” tika gūta piektā vieta. Jautāts par cerībām uz šo svētdien gaidāmo sacīksti, pilots neko daudz nesola. “Es noteikti ceru būt pirmajā desmitniekā,” viņš saka. “Ar ko šajā nedēļas nogalē izdarīto es būtu apmierināts? Nezinu, man nav ekspektāciju, vienkārši vēlos doties prom zinot, ka esmu atdevis pilnīgi visu un paveicis visu tik labi, cik zinu, ka esmu spējīgs. Ka mašīnā jūtos komfortabli un soli pa solim eju uz priekšu. Nezinu, ko tas nozīmē no rezultātu viedokļa. Vēl arī līdz sestdienai īsti nezināsim, cik ātri esam, salīdzinot ar citām vadošajām komandām. Bet ceru, ka esam spējīgi cīnīties pirmajā pieciniekā.”

Hamiltons atklāj, ka nākas mainīt savu braukšanas stilu. Ar visu šobrīd viņš vēl nav apmierināts, bet, salīdzinot ar testiem, progress ir jūtams. “Mašīna nav slikta vai tamlīdzīgi,” skaidro septiņkārtējais F-1 čempions. “Tā vienkārši prasa atšķirīgu braukšanas stilu. Tāpēc soli pa solim pielāgoju savu braukšanu, bet reizē izbaudu to.”

Kā zināms, jauno F-1 pasaules čempionāta sezonu Austrālijā ar ātrāko rezultātu pirmajos treniņbraucienos uzsācis Lando Noriss. “McLaren” komandas pilots aiz sevis atstāja Karlosu Sainsu un Šarlu Leklēru. Vēl nedaudz vairāk kā minūti pirms treniņa beigām ātrākais rezultāts Melburnas trasē piederēja “Williams” vienības jaunajam pilotam Sainsam, tomēr Noriss ar labu pēdējo apli spēja pacelties uz pirmo pozīciju.

Noriss ātrāko no apļiem veica ar rezultātu 1:17,252 un pārspēja Saincu par 0,149 sekundēm. Leklērs atpalika 0,209 sekundes. Tālāk ierindojās Oskars Piastri, Makss Verstapens un Alekss Albons – pirmajā sešiniekā iekļuva divi “Williams” piloti. Luiss Hamiltons “Ferrari” komandā debitēja ar 12. rezultātu. Divreiz tika izkārti sarkanie karogi. Pirmajā gadījumā tas bija nepieciešams, jo uz asfalta nokļuva grants, ko dažu minūšu laikā notīrīja.

Lielāko incidentu piedzīvoja sezonas debitants Olivers Bērmans. “Haas” pārstāvis līkumā izbrauca grants joslā, bet, atgriežoties trasē, mašīna saslīdēja un ietriecās sienā. Trasē vēlreiz bija jāizkar sarkanie karogi.

Jaunais “Red Bull” komandas pilots Liams Lovsons vienā no epizodēm mazliet aizķēra sienu, bet neavarēja. Rezultātos sportistam 16. vieta. Pašā treniņa izskaņā saslīdēja Džordžs Rasels, bet viņam paveicās – “Mercedes” formula apstājās tieši pirms barjeras.


Tikmēr Austrālijas F-1 posma otrajos treniņbraucienos “Ferrari” komandas braucējs Šarls Leklērs bija ātrākais, kamēr nākamās pozīcijas ieņēma “McLaren” piloti. Stundu garajā otrajā treniņā Leklērs nobrauca 31 apli, uzrādot ātrāko laiku 1:16,439. Otrajā vietā, zaudējot 0,124 sekundes, ierindojās Oskars Piastri, bet Lando Noriss, kurš pirms tam bija ātrākais pirmajā treniņsesijā, ierindojās trešajā pozīcijās. Starp abiem “McLaren” braucējiem bija tikai 0,017 sekundes.

Pirmajā sešiniekā izdevās iekļūt abiem “Racing Bulls” komandas pārstāvjiem. Juki Cunoda bija ceturtais ātrākais, bet F1 debitants Izaks Hadžars ierindojās sestajā vietā. Starp viņiem iespraucās “Ferrari” jaunpienācējs Luiss Hamiltons, bet aizmugurē, septītajā vietā, palika F1 čempions Makss Verstapens no “Red Bull” nometnes.

Diemžēl treniņš bija jāizlaiž Oliveram Bērmanam. Pēc pirmajā sesijā piedzīvotās avārijas mehāniķi turpināja darbu pie “Haas” formulas atjaunošanas. Naktī uz sestdienu plkst. 3:30 pēc Latvijas laika Melburnas trasē sāksies trešais treniņš, bet kvalifikācijas sākums plkst. 7:00. Sacensību starts tiks dots svētdien plkst. 6:00 rītā.