"Ko tad tu lido ar bērnu?" Rēzeknes slimnīcā bērnam dod aizliegtus produktus, kamēr māmiņa sastopas ar pārsteidzošu attieksmi

Jaunā māmiņa Ina no Rēzeknes ir dziļi vīlusies vietējās slimnīcas darbā. Viņa vairākkārt devusies turp kopā ar savu divus gadus veco dēliņu Dilanu, kuram pēdējā pusotra gada laikā vairākkārt bijušas nopietnas veselības problēmas. Diemžēl – ne tikai satraucošais bērna stāvoklis, bet arī ārstniecības personāla attieksme radījusi stresu.
Kā Ina stāsta TV3 raidījumam "Bez tabu", viņas mazajam dēliņam slimnīcas durvis bijušas jāpārkāpj ne reizi vien – gan ar augstu temperatūru, kas sasniedza pat 42 grādus, gan ar neizskaidrojamu caureju un vemšanu.
"Mēs atlidojām no Norvēģijas. No rīta viņam sacēlās temperatūra līdz 42 grādiem. Mēs izsaucām ātro palīdzību! Nokļuvām Rēzeknes slimnīcā. Es teicu, ka mēs tikko no lidojuma! Uz ko man atbildēja: "Ko tad tu lido ar bērnu?""
Tomēr visvairāk viņu satriecis tas, ka mediķi bijuši nelaipni un nelabprāt snieguši informāciju. “Es gribēju saprast, kas notiek ar manu bērnu. Lūdzu, lai paskaidro analīžu rezultātus, bet man atcirta: "Ieej internetā un paskaties!" Es apmulsu. Neesmu ārste, kā lai es saprotu tos ciparus? Attieksme nulle!” sašutusi jautā Ina.
Viņa atceras, ka mediķi nav centušies nomierināt satraukto māti, bet rīkojušies kā roboti, bet ārsts nav paskaidrojis absolūti neko! “Ārsts atnāca, paklausījās bērnu un vienkārši aizgāja. Kad devos pie māsām un prasīju, kas notiek, viņas teica : "Ārsts jau bija pie jums, ko vēl vēlaties? Viņš ienāk pie visiem tikai reizi dienā." Es jutos kā neredzama. Es taču esmu māte!”
Nepiedodama paviršība: bērnam deva aizliegtus produktus
Vislielāko šoku Ina piedzīvojusi, kad uzzinājusi, ka mediķi pieļāvuši nopietnu kļūdu. “Man neteica, ka no pirmās ārstēšanās dienas bērnam nedrīkst dot piena produktus. Uzzināju to nejauši vēlāk, bet pa to laiku viņam tos visu laiku nesa! Kad norādīju uz to, teica: "Oj, laikam sajaucām!" Es biju pilnīgā izmisumā,” stāsta Ina.
Lai arī no ārstniecības viedokļa zāles bērnam bija nodrošinātas, Ina uzskata, ka attieksme bijusi nepieņemama. “Ja, nedod Dievs, atkal būs jābrauc uz slimnīcu, es tiešām baidos. Es nejūtos droši,” viņa saka.
Viņa vēlāk noskaidrojusi, ka ar līdzīgu pieredzi saskārušies arī citi rēzeknieši.
Veselības inspekcija: tā ir pacienta tiesību pārkāpšana
Veselības inspekcija norāda, ka šāda rīcība ir pretrunā ar Pacientu tiesību likumu. Nelaipna attieksme, neskaidra komunikācija un nevēlēšanās atbildēt uz tuvinieku jautājumiem nav pieļaujama. “Sūdzības par komunikācijas trūkumu ārstniecības iestādēs tiek saņemtas bieži,” atzīst iestādes pārstāvji.
Tikmēr Rēzeknes slimnīcas Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Evelīna Elksnīte norāda, ka slimnīcai ir ļoti svarīgi saņemt atgriezenisko saiti no klientiem. "Pilnīgi uz katru ierosinājumu vai sūdzību mēs sniedzam atbildi! Tiek veiktas pārrunas ar darbiniekiem u.tml. "