"Šī reklāma ir nacistu propaganda!" – Sidnija Svīnija nonāk kārtējā skandāla centrā
foto: EPA/Scanpix
Amerikāņu aktrise Sidnija Svīnija.
Slavenības

"Šī reklāma ir nacistu propaganda!" - Sidnija Svīnija nonāk kārtējā skandāla centrā

Zanda Rītuma

Jauns.lv

Zīmola "American Eagle" džinsu reklāma, kurā redzama amerikāņu aktrise Sidnija Svīnija, ir “aizsvilinājusi” sabiedrību – daudzi uzskata, ka tā ir rasistiska un pat izklausās pēc nacistu propagandas.

"Šī reklāma ir nacistu propaganda!" – Sidnija Svīn...

27 gadus vecā aktrise nonākusi kārtējā skandāla centrā. Viss sākās ar reklāmas video, ko savā kontā publicēja zīmols “American Eagle”. Tajā redzams, kā slavenība soļo pretī reklāmas stendam ar viņas attēlu un saukli “Sydney Sweeney Has Great Genes” (“Sidnijai Svīnijai ir lieliski gēni”). Svīnija pārsvītro vārdu “Genes” (gēni) un tā vietā uzraksta “Jeans” (džinsi), pēc tam aiziet.

Cilvēki internetā ir pauduši, ka ir vīlušies zīmolā. “Pilnīgi nejutīgi,” komentēja kāds lietotājs “Instagramā”. Daži dalījušies, ka šī reklāma norāda, ka ir cilvēki ar “pārākiem” gēniem, kas ļoti atgādina nacistu idejas.

Nākamajā reklāmā, kas strauji izplatās sociālajos tīklos, redzams, kā Svīnija aizpogā bikses un runā par to, kā ģenētiski tiek nodotas iezīmes bērniem no vecākiem. Noslēgumā atkal tiek izmantota vārdu spēle “genes” un “jeans” – viņai esot “zili džinsi”.

“TikTok” lietotnē vairākas sievietes norādījušas, ka reklāma pārmērīgi seksualizē gan džinsus, gan Svīniju. Kā arī tā akcentējot, ka tikai sievietes kā Sidnija – blondas, ar gaišu ādu un lielām krūtīm – ir uzskatāmas par ideālām.

@selinatheyapper SYDNEY SWEENEY WHAT IS THIS???! NOT AGAIN….. THIS AMERICAN EAGLE AD IS AWFUL #fyp #sydneysweeney #americaneagle ♬ original sound - selina

“Daudziem nav šādu “ideālu” gēnu,” saka “TikTok” lietotāja “Seline”, kura ir ļoti vīlusies, ka aktrise piekritusi būt šādā reklāmā, piebilstot, ka tā parāda – “labi gēni” ir tikai baltajiem cilvēkiem. Kā arī viņa pauž, ka tas var likt pusaudzēm sajusties nepilnvērtīgām, ja viņas neatbilst šādam "standartam". 

Tomēr ir arī tādi, kas reklāmu aizstāv, sakot, ka tā esot “mīlīga un asprātīga”, vēsta “Fox News”. “Kas ar šiem komentāriem? Tik daudz skumju un skaudīgu cilvēku...” rakstīts zem “American Eagle” video “Instagram”. “Viņa ir skaista meitene ar lieliskiem gēniem, par ko var pateikties saviem senčiem. Kur te ir rasisms? Tas vienkārši ir fakts,” teikts citā komentārā.

Saskaņā ar “The Hollywood Reporter” Svīnija būs redzama uz dažādiem reklāmas stendiem visā ASV, tostarp uz lielā sfēriskā ekrāna Lasvegasā. Būs pieejams arī “Snapchat” filtrs, kā arī – ar mākslīgā intelekta tehnoloģiju palīdzību – cilvēki varēs virtuāli “pielaikot” džinsus.

Jau ziņots, ka Svīnija maijā lika daudziem saraut uzacis pēc tam, kad paziņoja, ka sadarbojoties ziepju zīmolu "Dr. Squatch" ir izveidojusi jaunu ziepju sēriju, kuru saturā esot īsts pasaulslavenās aktrises netīrais vannas ūdens. Jau toreiz daudzas steidzās paust savu viedokli, ka slavenība ņirgājas par sievietēm, jo padara sevi par "mantiņu" vīriešiem. 

Tēmas