Megana Mārkla varētu tikt iesūdzēta tiesā par plaģiātu… atkal
foto: CAMERA PRESS/Mark Stewart / Vida Press
Megana Mārkla apsūdzēta plaģiātismā.
Slavenības

Megana Mārkla varētu tikt iesūdzēta tiesā par plaģiātu… atkal

Santa Hincenberga

Jauns.lv

0

Saseksas hercogiene, 43 gadus vecā Megana Mārkla, nesen paziņoja par sava jaunā dzīvesstila uzņēmuma nosaukumu un logo "As Ever", taču tas jau ir izraisījis strīdus.

Megana Mārkla varētu tikt iesūdzēta tiesā par plaģ...

Mazā uzņēmuma īpašnieks Marks Kolskis, 58 gadus vecs uzņēmējs no Ņujorkas, kurš pēdējos septiņus gadus vada apģērbu zīmolu ar nosaukumu "As Ever", paudis sašutumu pēc tam, kad Mārkla publiskoja savu jauno zīmolu ar tādu pašu nosaukumu.

Kolskis uzsvēra, ka neplāno mainīt sava uzņēmuma nosaukumu un "izvērtē visas iespējas". "Es esmu ļoti mazs uzņēmējs, mana darbība ir ģimenes mēroga. Būtībā esmu viens pats šajā biznesā. Šim jaunajam projektam ir aiz muguras "Netflix" nauda un ietekme. Pat ja es gribētu rīkoties, man nav iespēju sacensties ar milzīgo advokātu un finanšu atbalstu, kas tam ir pieejams."

Kolskis atzina, ka nav reģistrējis zīmolu kā preču zīmi, taču uzskata, ka viņam ir "kopējās likuma tiesības" pārdot apģērbu ar šo nosaukumu, jo viņš to ir darījis kopš 2017. gada.

Šis strīds rodas neilgi pēc tam, kad atklājās, ka nelielas Maljorkas pilsētas mērs apsūdz Mārklu plaģiātismā, jo viņas jaunā zīmola "As Ever" logotips izskatās ļoti līdzīgs Porreres pilsētas 14. gadsimta ģerbonim. Arī fani ātri pamanīja līdzību starp "As Ever" dizainu un Maljorkas pilsētas simbolu.

Tikmēr zīmolvedības eksperts Niks Īde norādīja, ka tas varētu sagādāt vēl vienu "galvassāpi" Mārklas komandai un potenciāli izraisīt "autortiesību problēmas". "Jā, jaunais "As Ever" logotips tiešām ir ļoti līdzīgs Maljorkas reģiona ģerbonim," sacīja Īde. "Tas rada iespaidu, ka dizains ir kopēts, nevis radīts pilnīgi jauns zīmola tēls. Tas varētu radīt autortiesību problēmas un vēl vairāk sarežģīt situāciju Meganas komandai."

Sociālajos tīklos daudzi ir izsmējuši šo situāciju, rakstot: "Ko viņa dara? Meitene, vienkārši apstājies.” 

Neskatoties uz strīdiem, Mārkla pauda sajūsmu par savu jauno zīmolu, publicējot paziņojumu "Instagram", kurā rakstīja: "Daži no jums varbūt jau ir dzirdējuši čukstus par to, ko esmu radījusi. Pēc divām nedēļām "Netflix” būs mana jaunā sērija — bet ir vēl kaut kas, pie kā esmu strādājusi. Esmu sajūsmā iepazīstināt jūs ar "As Ever" — zīmolu, ko esmu izveidojusi un kurā esmu ielikusi visu savu sirdi."

Viņa skaidroja, ka "As Ever" nozīmē "kā vienmēr bijis", un tas ir viņas iecienītākais izteiciens. Jaunā "As Ever" mājaslapa ietver arī retu fotogrāfiju ar Meganas un prinča Harija meitu Lilibetu, 3 gadus vecu. Sākotnēji Mārklas dzīvesstila zīmols tika saukts "American Riviera Orchard", kas atsaucās uz viņas bērnību Santabarbarā, taču šis nosaukums izraisīja vairākas preču zīmju problēmas, tāpēc viņa nolēma to mainīt.

Šī gan nav pirmā reize, kad Megana tiek apsūdzēta plaģiātismā. Viņas jaunais Netflix šovs "With Love, Meghan", kas pirmizrādi piedzīvos 4. martā, arī izraisījis diskusijas — viņa tiek apsūdzēta recepšu un princeses Keitas biškopības koncepcijas kopēšanā.