Georgija Osokina koncerts Liepājā 2025. gada janvārī

2025. gada 25. janvārī Liepājas koncertzālē "Lielais dzintars" pirmo reizi solokoncertu sniedza starptautiski atzītais pianists Georgijs Osokins.

Mūzika

FOTO: Georgijs Osokins demonstrē sava pianisma krāsu paleti koncertā Liepājā

Paula Ivanova

Jauns.lv

0

Aizvadītās nedēļas nogalē Liepājas koncertzālē “Lielais dzintars” pirmo reizi solokoncertu sniedza starptautiski atzītais pianists Georgijs Osokins.

FOTO: Georgijs Osokins demonstrē sava pianisma krā...

Meklējot jaunus krastus, citu sonoriku un svaigumu, pianists atskaņoja spilgtus un nokrāsām bagātus skaņdarbus no Fēliksa Mendelszona, Johannesa Brāmsa, Franča Lista, Friderika Šopēna un Jozefa Haidna daiļrades.

Koncerta pirmajai daļai mūziķis izvēlējās savietot Mendelszonu un Brāmsu. Abi dzimuši Hamburgā, abi bija ciešā draudzībā ar Robertu Šūmani, abiem piemita līdzīgi ievirzīts klasicistisks skats uz mākslu. Līdzās Mendelszona mirdzošajām un apburošajām miniatūrām no cikla “Dziesmas bez vārdiem” Georgijs atskaņoja jauna repertuāra meklējumos atklāto deviņpadsmitgadīgā Brāmsa Otro klaviersonāti, kas veltīta Roberta Šūmaņa dzīvesbiedrei Klārai Šūmanei un savā skanējumā ir gan romantiska, gan ļoti mistiska. Pats pianists šo mūziku raksturojis kā ļoti interesantu un savdabīgu, un tai piemīt arī simfoniska estētika: “Tas dod tādu diezgan atšķirīgu un savadāku krāsu izvēli, krāsu komplektu, ar kuru es darbojos.”

Spilgti iesākot koncerta otro daļu, sekoja viena no pēdējām Jozefa Haidna klaviersonātēm ar nosaukumu “Lielā sonāte”, kas slavena ar harmonijas un struktūras negaidītībām. Skanēja arī Friderika Šopēna atmiņas par Paganīni koncertu, ko deviņpadsmit gadus vecais jauneklis klausījies Varšavā. Spēcīgi iespaidots viņš uzrakstīja nelielu variāciju virkni Paganīni miniatūrai “Venēcijas karnevāls”. Koncertu vainagoja Georgija iemīļotais un daudzās pasaules vietās atskaņotais skaņdarbs – Franča Lista iespaidīgā fantāzija, kas radusies Dantes “Elles” iespaidā.

Starptautisku ievērību Georgijs Osokins guvis ar piedalīšanos un skatītāju atzinības iegūšanu XVII Šopēna konkursā Varšavā. Viņa interpretācijas tika atzītas par revolucionārām un neparedzamām. Neilgi pēc šī konkursa Georgijs debitēja Berlīnes “Konzerthaus”, Rūras pianisma festivālā, Hamburgas Laishallē un Elbas filharmonijā. Viņš piedalījis Bernes “International Piano Series”, Lokenhauzas un Gštādes festivālā, uzstājies Katovices koncertzālē, Japānā, Dienvidkorejā un kā Nelsona Freires aizstājējs muzicējis Vankūveras “Playhouse”. Beidzamajos gados notika Georgija debija Londonas Vigmorzālē, Zalcburgas festivālā, Milānas Verdi zālē, Šanhajas mūzikas festivālā un Kārnegija nama “Stern Auditorium”.
2024. gads zīmīgs ar debijas solokoncertu Bulēza zālē Berlīnē un turneju kopā ar Izraēlas filharmonisko orķestri, aizstājot Rūdolfu Būhbinderu. Georgijs ir “Kremerata Baltica” pastāvīgais viesmākslinieks. Klajā nākuši vairāki albumi ar Georgija Osokina spēli.