Latvijas iedzīvotāji atklāj būtiskāko kritēriju, izvēloties ceļojuma galamērķi
foto: Paula Čurkste/LETA
Izvēloties ceļojuma galamērķi, Latvijā iedzīvotājiem būtiskākā ir biļešu cena.
Tūrisms

Latvijas iedzīvotāji atklāj būtiskāko kritēriju, izvēloties ceļojuma galamērķi

Biznesa nodaļa

Jauns.lv/LETA

Latvijas iedzīvotājiem, izvēloties ceļojuma galamērķi, būtiskākā ir biļešu cena, informēja risku apdrošinātāja "If P&C Insurance" ("If") pārstāvji, atsaucoties uz veikto aptauju.

Šovasar plāno ceļot 49% latviešu un trešdaļa no viņiem ir ieplānojuši doties arī tālāk par Eiropu. Kā pašu būtiskāko kritēriju respondenti ceļojuma galamērķa izvēlei atzīmējuši biļešu cenu izmaksas, kam seko galamērķa drošība, gan ceļojot grupā, gan vienatnē, bet vismazāk būtiska ir medicīnas pakalpojumu pieejamība.

Latvijā biļešu cenu, kā būtiskāko faktoru, izvēloties ceļojuma galamērķi, norādīja 69% gadījumu. Savukārt Igaunijā un Lietuvā, izvēloties galamērķi, ceļojuma biļešu iegādes cena nozīmīga ir attiecīgi 79% un 77% respondentu. Vienlaikus cenu politiku pašā galamērķī kā svarīgu aspektu atzīmējuši 57% latviešu, 48% igauņu un 44% lietuviešu respondentu.

Salīdzinot ceļotāju plānus Baltijā, secināts, ka Latvijas un Lietuvas iedzīvotāji šovasar vislabprātāk dosies uz Eiropas valstīm (49%), savukārt Igaunijas iedzīvotāju vidū tādu ir 43%. Vairāk nekā trešdaļa no latviešiem (17%) ir ieplānojuši ceļojumu tālāk par Eiropu, līdzīgi plāni ir arī lietuviešiem (18%), bet mazāka interese par atpūtas iespējām ārpus Eiropas ir igauņiem (14%). Igaunijas iedzīvotāji visaktīvāk plāno iekšzemes tūrismu - 14% respondentu norādīja, ka vēlas iepazīt un apceļot savu valsti, savukārt Lietuvas iedzīvotāju vidū tādu ir 13%, bet Latvijā - 10%.

Starp Baltijas valstīm Igaunijas respondenti (60%) ir visvairāk norādījuši drošību kā būtisku konkrētajā valstī, tad seko lietuvieši (56%) un latvieši (53%). Papildus tam 31% latviešu un 30% igauņu uzsvēruši personīgās drošības nozīmi, ceļojot vienatnē, bet lietuviešiem tas ir vismazāk svarīgi, jo tā norādījuši vien 19% respondentu.

Tēmas