"Ryanair" un "Wizz Air" pasažierus aicina vienmēr pārbaudīt lidostu pirms biļetes iegādes
foto: Pexels.com
Vēl viena problēma ir tā, ka zemo cenu lidsabiedrību lidostas aprakstā bieži izmanto lielpilsētas nosaukumu, taču patiesībā attālums starp tām var pārsniegt 100 kilometrus./Ilustratīvs attēls.
Tūrisms

"Ryanair" un "Wizz Air" pasažierus aicina vienmēr pārbaudīt lidostu pirms biļetes iegādes

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

0

Tādas populāras zemo cenu aviokompānijas kā "Ryanair" un "Wizz Air" piesaista tūristus ar zemām aviobiļešu cenām. Tomēr visai bieži šai priekšrocībai ir "zemūdens akmeņi", kas var radīt lielas izmaksas un nopietnas neērtības.

Lieta tāda, ka šīs aviokompānijas visbiežāk izmanto otras nozīmīgākās lielo pilsētu lidostas, kas var atrasties diezgan tālu, bet nokļūt tur ar sabiedrisko transportu - ir ļoti sarežģīti. Tā ka aviobiļetē ietaupītā nauda galu galā tiek iztērēta transfēra izmaksās no lidostas ar taksometru, nemaz nerunājot par ceļam patērēto papildu laiku.

"Otrās pakāpes lidostu izmantošanai ir būtiska nozīme, lai mēs spētu noturēt tarifus mūsu pasažieriem maksimāli zemā līmenī," vienu no "Wizz Air" pārstāvjiem citē britu izdevums "Daily Mail".

Piemēram, Polijas galvaspilsētā Varšavā ir divas lidostas: Šopēna lidosta desmit kilometru attālumā no pilsētas centra un Modlinas lidosta 40 kilometru attālumā - tieši pēdējo visbiežāk izmanto zemo zenu lidsabiedrības. Turklāt nokļūt pilsētā no Modlinas ir 4 līdz 5 reizes dārgāk nekā no Šopēnas.

Vēl viena problēma ir tā, ka zemo cenu lidsabiedrību lidostas aprakstā bieži izmanto lielpilsētas nosaukumu, taču patiesībā attālums starp tām var pārsniegt 100 kilometrus.

"Daudzas zemo cenu aviokompānijas lidostu nosaukumos izmanto galvenos galamērķus, kas patiesībā atrodas kilometriem tālu no faktiskā galamērķa, liekot ceļotājiem lauzīt galvu, kā saņemt transfēru no lidostas līdz īstajam galamērķim," stāsta transfēra kompānijas "SCS Chauffeurs" direktors Hedlijs Daimonds.

Viens no spilgtākajiem šādas parādības piemēriem Eiropā ir Vācijas Frankfurtes-Hānas lidosta, kas patiesībā ne tikai atrodas 120 kilometru attālumā no megapoles, bet arī atrodas citā federālajā zemē. Dienas laikā no lidostas, kas būtībā atrodas lauka vidū, atiet tikai daži autobusi, bet tuvākā dzelzceļa stacija atrodas aptuveni 20 kilometru attālumā. Tikmēr līdz tuvākajai lielpilsētai Koblenzai, no kuras ir izredzes aizbraukt kaut kur tālāk, ir 70 kilometru.

Eiropas attālākās lidostas

  • Frankfurte-Hāna (HHN), Vācija - 126 km tuvāk Luksemburgai.
  • Oslo-Torpa (TRF), Norvēģija - 110 km uz dienvidrietumiem no Oslo.
  • Memmingene (FMM), kas bieži tiek reklamēta kā "Munich West", Vācija - 116 km.
  • Stokholmas-Skavstas (NYO) lidosta, Zviedrija - 100 km uz dienvidiem no Stokholmas.
  • Barselona-Reusa (REU) lidosta - 100 km uz dienvidrietumiem no Barselonas.
  • Parīzes-Bovē lidosta (BVA), Francija - 85 km.
  • Diseldorfas-"Weeze" lidosta (NRN), Vācija - 80 km, uz robežas ar Nīderlandi.