Ceļš no Rīgas uz Valgu kļūs ērtāks – moderns vilciens un mazāk pārsēšanos
foto: LETA
Vilcienu satiksmes savienojumā Viļņa-Rīga-Tallina turpmāk būs jāpārsēžas vienu reizi.

Ceļš no Rīgas uz Valgu kļūs ērtāks - moderns vilciens un mazāk pārsēšanos

Santa Hincenberga

Jauns.lv

0

Pārvadātājs “Vivi” no 10. februāra nodrošinās pasažieru pārvadājumus maršrutā Rīga–Valga ar no Lietuvas pārvadātāja “LTG Link” nomātu mūsdienīgu “PESA 730 ML” dīzeļvilcienu, padarot braucienu komfortablāku. Turklāt pārsēšanās maršrutā tiks samazināta, saglabājot to tikai Valgā.

Turpinot darbu pie gada sākumā atklātā pasažieru vilcienu satiksmes savienojuma starp Viļņu, Rīgu un Tallinu attīstības, no pirmdienas, 10. februāra, pasažieriem braucieni posmā starp Rīgu un Valgu kļūs ērtāki, jo turpmāk “Vivi” pārvadājumus šajā posmā veiks ar no Lietuvas pārvadātāja “LTG Link” nomātu augstākas komforta klases “PESA 730 ML” tipa dīzeļvilcienu.

Pasažieri varēs baudīt augstāku komforta līmeni, ko nodrošinās vilciena modernais salona iekārtojums, galdiņi un pieejamais pakalpojumu klāsts, paredzot iespēju brauciena laikā iegādāties arī uzkodas un atspirdzinošos dzērienus. Tāpat no “LTG Link” nomātais dīzeļvilciens būs ar zemo grīdu, padarot pasažieriem ērtāku iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena vietās, kur vēl nav veikta pasažieru platformu modernizācija, kā arī nodrošinot iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena vienā līmenī no paaugstinātajām pasažieru platformām Zemitānos, Cēsīs un Valgā. Ņemot vērā vilcienā iebūvētās uzbrauktuves, ērtāki pārvadājumi tiks nodrošināti arī personām, kuras pārvietojas ratiņkrēslā. 

Šis pats sastāvs veiks pārvadājumus arī līdz Viļņai, tāpēc turpmāk pasažieriem, kuri izvēlēsies pārrobežu braucienus, Rīgā pārsēšanās vairs nebūs jāveic. 

“Pateicoties ciešajai sadarbībai ar mūsu Baltijas partneriem, gada sākumā kopīgi spērām nozīmīgu soli pārrobežu mobilitātes veicināšanas virzienā, izveidojot pilnvērtīgu vilcienu satiksmes savienojumu starp Viļņu, Rīgu un Tallinu. Nu sadarbībā ar Lietuvas pārvadātāju esam spēruši nākamo soli, turot pasažieriem doto solījumu un pilnveidojot pārvadājumus posmā Rīga – Valga, kurus turpinās nodrošināt “Vivi”, tikai ar modernāku, no “LTG Link” nomātu dīzeļvilcienu, tādējādi uzlabojot pārvadājumu komforta līmeni un samazinot pārsēšanās reižu skaitu. Savienojuma pilnveides ietvaros braucieniem atsevišķos posmos samazināta arī biļetes cena,” norāda AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors. 

“LTG Link’’ ritošā sastāva izmantošana nodrošinās būtiskus ieguvumus ne tikai pasažieriem, ļaujot baudīt augstāku komforta līmeni brauciena laikā, bet arī dos iespēju stiprināt “Vivi” dīzeļvilcienu operatīvo rezervi, kuru izmantot ikdienas pakalpojumu nodrošināšanai ārkārtas situācijas, kā arī palielināt esošo vilcienu kalpošanas laiku. 

“Ritoša sastāva noma ir virziens, kuru plānojam attīstīt, lai rastu iespēju mūsu pasažieriem piedāvāt augstākas kvalitātes pārvadājumu pakalpojumus neelektrificētajos maršrutos. Sadarbību ar “LTG Link” var vērtēt kā pilotprojektu, vienlaikus šobrīd norit arī sarunas ar Igaunijas pārvadātāju “Elron” par iespēju nākotnē nomāt “STADLER Flirt” dīzļvilcienus. Moderns ritošais sastāvs nozīmē jauna veida pakalpojumu, kas ļaus gan mūsu, gan starptautiskajiem pasažieriem baudīt braucienus daudz augstāka komforta apstākļos, turklāt pasažieriem būs pieejami papildu pakalpojumi, kas pagaidām nav pieejami mūsu dīzeļvilcienos. Pateicoties šādai sadarbībai, varēsim arī stiprināt mūsu dīzeļvilcienu rezervi, radot plašākas iespējas papildu reisu noteikšanai neelektrificētajās līnijās,” atzīst Nešpors.

Ņemot vērā nodrošinātā papildu servisa līmeni, reisiem, kas tiks izpildīti ar “PESA 730 ML” vilcienu, tiks piemērota papildu piemaksa 1,00 eiro apmērā. Vienlaikus ar 10.02.2025. tiks ieviesti papildu reisi darba dienās, bet no pagājušā gada beigām līdz ar jaunā ziemas grafika stāšanos spēkā jau ieviesti papildu reisi brīvdienās, kad pasažieru pieprasījums ir vislielākais, līdz ar to pasažieriem tiks saglabāta iespēja veikt braucienus posmā Rīga – Valga arī par esošo maksu.

Saskaņā ar apstiprināto vilcienu kustības sarakstu pārvadātāja “LTG Link” nodrošinātā ikdienas dīzeļvilciena Viļņa (07.05) – Rīga (11.04) operēšanu Rīgas Centrālajā stacijā ar savu vilciena salona apkalpojošo personālu pārņems “Vivi”, veicot pārvadājumus posmā Rīga (11.16) – Valga (13.51), kur pasažieriem tiks nodrošināta pārsēšanās Igaunijas pārvadātāja “Elron” dīzeļvilcienā, turpinot braucienu posmā Valga (14.10) – Tallina (17.34). Savukārt virzienā no Tallinas uz Viļņu “Elron” nodrošinātais ikdienas dīzeļvilciens Tallina (10.25) – Valga (13.49) tiks pielāgots “Vivi” operētā “PESA 730 ML” tipa dīzeļvilciena reisam Valga (14.11) – Rīga (16.37), kura operēšanu Rīgas Centrālajā stacijā pārņems Lietuvas pārvadātājs “LTG Link”, turpinot pārvadājumus posmā Rīga (16.55) – Viļņa (21.03).

Vilcienu satiksmes savienojums Viļņa – Rīga – Tallina paredz šādas pieturas: 

• Lietuvas teritorijā – Viļņa, Kaišiadorys, Jonava, Kėdainiai, Radvilškis, Šiauliai, Joniškis; 
• Latvijas teritorijā – Jelgava, Rīga, Zemitāni, Jugla, Garkalne (virzienā uz Viļņu) Inčukalns, Sigulda, Līgatne, Ieriķi (virzienā uz Tallinu), Cēsis, Lode, Valmiera, Strenči, Lugaži; 
 • Igaunijas teritorijā -  Valga, Elva, Tartu, Jõgeva, Tamsalu, Tapa, Ülemiste, Kitseküla, Tallina.

Tāpat no šodienas, 10. februāra, ieviesta vienotā starptautiskā tranzīta biļete tiem reisiem, kur iesaistīts vairāk nekā viens pārvadātājs. Savukārt biļetes braucieniem, kurus nodrošinās viens pārvadātājs, varēs iegādāties tikai konkrētā pārvadātāja biļešu tirdzniecības sistēmā, kā arī citu partneru biļešu tirdzniecības platformās. Ieviešot tranzīta biļetes formātu, atsevišķos maršrutos samazinātas arī biļetes cenas. Piemēram, biļete braucienam no Viļņas uz Tallinu izmaksā 39 eiro, no Viļņas uz Cēsīm 24 eiro, no Rīgas uz Tartu 14.10 eiro, bet no Rīgas uz Tallinu 30.50 eiro. 

Vienotās tranzīta biļetes šobrīd var iegādāties, izmantojot Lietuvas pārvadātāja “LTG Link” digitālos pārdošanas kanālus – mājaslapu, mobilo aplikāciju un Google Maps platformu, savukārt drīzumā tranzīta biļetes būs pieejamas arī Igaunijas pārvadātāja “Elron” e-biļešu tirdzniecības vietās.  

"Dzelzceļa savienojums Tallina–Tartu–Rīga–Viļņa, kas tika atklāts 6. janvārī Baltijas valstu kustības sarakstu sinhronizācijas ietvaros, jau saņēmis pozitīvas atsauksmes no pasažieriem," norāda Igaunijas pārvadātāja “Elron” izpilddirektors Lauri Betlem. "Kad mēs izveidojām šo savienojumu, mēs vienojāmies par pakāpenisku pieeju, lai uzlabotu dzelzceļa savienojumus starp mūsu trim valstīm, samazinot pārsēšanās skaitu un dodot iespēju pasažieriem iegādāties vienu biļeti, nevis trīs atsevišķas biļetes."
Darbu pie savienojuma Viļņa – Rīga – Tallina pilnveidošanas uzsver arī Lietuvas pārvadātāja “LTG Link” izpilddirektore Kristīna Meidė: “Kad Rail Baltica sāks darboties, ceļš no Viļņas uz Tallinu ilgs mazāk nekā četras stundas. Taču jau pirms Eiropas platuma dzelzceļa izbūves esam strādājuši kopā ar Latvijas un Igaunijas partneriem, lai izstrādātu optimālākos dzelzceļa savienojuma risinājumus starp trim Baltijas valstīm. Pirmajā posmā mēs sinhronizējām kustības sarakstus, lai pasažieri starp Viļņu un Tallinu varētu pārvietoties vienas dienas laikā. Otrajā posmā mēs ieviešam braucienu ar vienu pārsēšanos ar pieejamāku vienas biļetes iespēju. Visu trīs dzelzceļa operatoru galvenais mērķis ir izveidot tiešo maršrutu, kas pēc iespējas samazina ceļojuma laiku."

Ritošā sastāva noma no Lietuvas pārvadātāja “LTG Link” tiks īstenota uz veiktā iepirkuma pamata. Ņemot vērā atšķirības ritošā sastāva aprīkojumā un piedāvātā pasažieru  komforta līmenī, PESA 730 ML vilciena nomas un ekspluatācijas izmaksas uz 1 km ir aptuveni par 10% augstākas nekā ekspluatācijas izmaksas dīzeļvilcienu ritošajam sastāvam, ar kuru “Vivi” šobrīd nodrošina pārvadājumus neelektrificētajos maršrutos.