Auto ziņas: iepazīsties ar jauno Volvo XC90, kas piedzīvojis vēl vienu modernizāciju

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

0

Šī ir jau otrā Volvo XC90 modernizācija kopš 2015. gada, kad Volvo sāka ražot otrā paaudzes modeli. Desmit gados vairākkārt mainījusies visa dzinēju gamma, komforta un drošības aprīkojums, taču automašīnas aprises joprojām ir atpazīstamas.

Kā ierasts arī šoreiz ārējās izmaiņas galvenokārt skārušas radiatora resti, priekšējo bamperi un visu optiku, respektīvi, lukturus. XC90 dizains tika piekoriģēts atbilstoši jaunākajam Volvo elektromobilim EX90. Un arī šī auto sānos ir nelielas durtiņas, kas ved uz lādējamā hibrīda uzlādes ligzdu.

Aizvadītā gada martā Volvo rūpnīcu Torslandā pameta pēdējais XC90 ar dīzeli, kas vienlaikus bija arī pēdējais Volvo automobilis ar kompresijaizdedzes dzinēju. Turpmāk lielais zviedru SUV būs pieejams tikai kā daļējs vai lādējams benzīna hibrīds.

Volvo XC90 interjers joprojām ir omulīgs un kvalitatīvs. Tajā maz kas mainījies, un pamanāmākais jaunums ir lielāks centrālais ekrāns. Iedarbināšana arvien notiek ar pagriežamu slēdzi. Pirms braukšanas nepieciešams noregulēt sēdpozīciju. Cik sarežģīti gan tas var būt? Šeit - necik, jo atšķirībā no EX90, kur visas regulēšanas vadāmas caur ekrānu, XC90 tas notiek ar ierastajām vadības ierīcēm. Stūresrats vispār regulējams mehāniski, ar roku - nekādas elektropiedziņas!

foto: Ekrānuzņēmums
Volvo saka, ka T8 ar pilnu bateriju var 70 km braukt tikai ar elektrību. Pilnā hibrīda režīmā degvielas patēriņš arī ir niecīgs.
Volvo saka, ka T8 ar pilnu bateriju var 70 km braukt tikai ar elektrību. Pilnā hibrīda režīmā degvielas patēriņš arī ir niecīgs.

11,2 collu monitoram gan īsti nav pieticis vietas starp ventilācijas lūkām, tāpēc tas piestiprināts it kā virs paneļa. Ekrānā “dzīvo” Google, Spotify, Car Play un daudz ks cits. Arī navigācija, dažādi iestatījumiu un izvērsts skaņas procesors Bower & Wilkins audiosistēmai.

Šim Volvo XC90 ir elegenta kristāla pārnesumkārbas svira. Kārba ir automātiska, taču nekur nemana norādes uz manuālām vadības iespējām. Izrādās, ka šis Volvo visu dara pats. Braukšanas režīmu ir vairāk nekā parasti - Pure, Offroad utt. Par 2400 eiro XC90 var dabūt arī pneimopiekari. AWD režīms nozīmē, ka abas asis uzreiz ir darbībā. Paveroties uz augšu, redzams ne tikai panorāmas jumts, bet arī dārga griestu apdare. Aizmugurējais sēdeklis ir trīsdaļīgs un bagāžnieks - milzīgs. Volvo XC90 var būt arī septiņvietīgs.

Volvo saka, ka T8 ar pilnu bateriju var 70 km braukt tikai ar elektrību. Pilnā hibrīda režīmā degvielas patēriņš arī ir niecīgs. Tā kā XC90 ripo maigi un klusi, benzīna dzinēja ieslēgšanos gluži neviļus gribas pieļaut pēc iespējas retāk. Šis Volvo XC90 ir viens no greznākajiem, un kopā ar ekstrām maksā virs 100 000 eiro. Demonstrācijas auto gan novērtēts uz 82 000. Bet gluži glītu Volvo XC90 B5 var iegādāties jau par 70 tūkstošiem eiro. Viena no ekskluzīvākajām izklaidēm mašīnā ir jau pieminētā B&W15 kanālu skaņas iekārta ar 19 skaļruņiem. Tā izmaksā ap 4000 eiro.
Jaunais Volvo XC90 ir ļoti patīkams auto. Dīzeļa tam vairs nav, taču atlikušās benzīna versijas eleganti aizpilda šo nu jau knapi saskatāmo robu.