Kompetenču plaisa darbā ar SEO aģentūru
Kā izvairīties no neefektīvas sadarbības un kādam jābūt klienta pamatzināšanu līmenim? SEO (Search Engine Optimization) ir process, kas palīdz jūsu mājaslapai iegūt augstāku redzamību meklētājprogrammās, piemēram, Google.
Efektīva SEO optimizācija ļauj palielināt mājaslapas organisko jeb neapmaksāto apmeklējumu, uzlabot lietotāju pieredzi un veicināt jūsu uzņēmuma izaugsmi. Taču, lai sadarbība ar SEO aģentūru būtu veiksmīga un sasniegtu vēlamo rezultātu, klientam ir būtiski izprast SEO pamatprincipus un būt gatavam kompetentai sadarbībai.
Kas ir SEO un kā tas darbojas?
SEO jeb meklētājprogrammu optimizācija ir darbību kopums, kas uzlabo mājaslapas pozīcijas Google un citos meklētājos (Bing, Yandex u.c.), tādējādi piesaistot vairāk potenciālo klientu. Tas ietver vairākus elementus, kas kopā veido efektīvu mājaslapu optimizāciju, piemēram:
- Tehniskā optimizācija: Šeit ietilpst mājaslapas ātrums, lietojamības faktori, struktūra, mobilās versijas atbilstība un citas tehniskās detaļas.
- Satura optimizācija: Sadaļu apraksti, meta tagi, blogs un biežāk uzdotie jautājumi ir kritiski svarīgi, lai mājaslapā esošais saturs būtu meklētājprogrammām saprotams un atbilstošs lietotāju meklējumiem.
- Ārējie faktori: Kvalitatīvs reklāmrakstu saturs un saites no citām autoritatīvām mājaslapām (backlinki) un aktivitātes sociālajos tīklos palīdz uzlabot jūsu vietnes autoritāti Google acīs.
Kāpēc klientam nepieciešamas SEO pamatzināšanas?
Lai gan SEO speciālisti ir atbildīgi par SEO optimizāciju un tās izpildi, klientam ir būtiski izprast dažus pamata aspektus, lai izvairītos no pārpratumiem un maldīgiem priekšstatiem par to, kā SEO pakalpojumi darbojas. Zemāk ir minētas dažas būtiskas pamatzināšanas, kas palīdzēs veidot efektīvāku sadarbību ar SEO aģentūru.
Galvenie SEO elementi, kurus klientam vajadzētu saprast:
- Atslēgvārdi: Tās ir frāzes, ko cilvēki ievada meklētājprogrammā, lai atrastu jūsu pakalpojumus. Atslēgvārdu izpēte un integrācija mājaslapas saturā ir viens no pamatprincipiem, kas ļauj jūsu vietnei parādīties meklēšanas rezultātos.
- SEO audits un tā nozīme: SEO audits ir process, kurā tiek novērtēta mājaslapu optimizācija, identificēti “sāpju punkti” un noteikti soļi, kas nepieciešami, lai uzlabotu vietnes darbību un redzamību. Svarīgi ir sadarbības sākumfāzē saprast, vai klienta rīcībā ir IT resurss, kas varēs ieviest SEO auditā identificētos problēmpunktus.
- SEO kvalitātes rādītāji: Galvenie rādītāji ir atslēgvārdu pozīcijas un to kopējais apjoms, impresiju jeb parādīšanās reižu skaits, organiskā apmeklējuma apjoms un īpatsvars, lietotāju iesaiste (pirkumi, pieteikumi), kā arī reklāmrakstu un citu SEO tekstu efektivitāte.
- Ilgtermiņa SEO rezultāti: SEO optimizācija prasa laiku, lai sasniegtu stabilus rezultātus. Ja kāda SEO aģentūra sola ātrus rezultātus, tas bieži vien ir saistīts ar apšaubāmiem SEO (black hat) paņēmieniem, kas var kaitēt jūsu vietnei ilgtermiņā.
Kā izvairīties no neefektīvas sadarbības?
Dažreiz klienti sāk sadarboties ar SEO aģentūru bez skaidra priekšstata par to, kādi rezultāti ir iespējami un kādi ir reālistiski termiņi. Šeit ir daži ieteikumi, kas palīdzēs izvairīties no pārpratumiem un nodrošinās efektīvu sadarbību.
1. Skaidri mērķi un prognozes
Pirms sadarbības uzsākšanas ir svarīgi skaidri noteikt, kādi ir jūsu uzņēmuma mērķi. Piemēram, vai vēlaties palielināt mājaslapas organisko apmeklējumu, uzlabot pozīcijas konkrētiem atslēgvārdiem, vai arī jums interesē tehniskā mājaslapas optimizācija? Zinot, ko sagaidāt, jūs varat labāk novērtēt SEO aģentūras darbu un novērst neapmierinātību.
2. Regulāra komunikācija un atskaites
Efektīva sadarbība prasa regulāru saziņu. SEO aģentūrai būtu jāsniedz detalizētas atskaites par paveikto darbu, SEO auditu rezultātiem un turpmākajiem soļiem. Ja SEO aģentūra nenodrošina caurspīdīgumu savās darbībās, tas ir viens no "sarkanajiem karogiem", kas var liecināt par neefektīvu vai pat kaitīgu darbu.
3. SEO speciālista kvalifikācija
Viens no būtiskajiem aspektiem, izvēloties SEO partneri, ir pārliecināties, ka SEO speciālists, kas strādās ar jūsu projektu, ir pieredzējis. Jautājiet par viņu iepriekšējo klientu pieredzi. Kas ir SEO speciālists? — Tas ir profesionālis, kurš ir tiešā kontaktpersona projekta ietvaros un veic visas SEO ikdienas darbības - atslēgvārdu izpēti, optimizāciju, SEO auditu, un regulāri monitorē rezultātus.
Kā izvēlēties SEO aģentūru un no kā jāuzmanās?
SEO pakalpojumu sniedzēji un SEO aģentūras var būt ļoti dažādas. Lai izvēlētos pareizo partneri, ir jāņem vērā šādi faktori:
- Pieredze un rezultāti: Jautājiet par aģentūras pieredzi līdzīgos projektos un pārbaudiet klientu atsauksmes. Pārliecinieties, ka viņu sniegtie SEO optimizācijas pakalpojumi ir snieguši stabilus un ilgtermiņa rezultātus.
- SEO optimizācijas cenas: Ja cena šķiet pārāk zema, salīdzinot ar citiem piedāvājumiem, pastāv risks, ka tiks izmantoti neētiski vai apšaubāmi SEO paņēmieni, kas ilgtermiņā var nodarīt vairāk kaitējuma nekā labuma.
- Caurspīdīgums: Laba SEO aģentūra regulāri informēs par paveikto un sniegts atgriezenisko saiti par izmērāmu progresu. Ja aģentūra nesniedz skaidras atskaites par mājaslapu optimizāciju, tas var būt signāls par nepilnīgu darbu.
“Red flags”, kas norāda uz potenciāli sliktu SEO aģentūru:
- Garantēti rezultāti: Meklētājprogrammu algoritmi mainās un nav iespējams garantēt konkrētas pozīcijas. Aģentūra, kas to sola, visticamāk, izmanto manipulējošas taktikas.
- Neētiski SEO paņēmieni (Black Hat SEO): Ja aģentūra izmanto neētiskas metodes, piemēram, saites pirkšanu masveidā vai slēptu tekstu izmantošanu, tas ilgtermiņā var novest pie jūsu mājaslapas deindeksācijas vai Google soda (Google Penalty).
- Slikta komunikācija: Ja SEO aģentūra nevar sniegt skaidras atbildes uz jūsu jautājumiem vai izvairās no detalizētām diskusijām, tas ir nopietns signāls, ka sadarbība nebūs veiksmīga.
Kas raksturo kvalitatīvu SEO pakalpojumu?
SEO kursi un regulāra izglītošanās ir viens no veidiem, kā SEO speciālists uztur savas prasmes aktuālas. Šeit ir izplatītākās SEO metodes, ko veiksmīgas aģentūras pielieto:
- Tehniskā SEO optimizācija: Mājaslapas ātruma uzlabošana, SSL sertifikātu ieviešana, vietnes mobilā optimizācija un kļūdu labošanas process, ko parasti sāk ar SEO auditu.
- Satura veidošana: Reklāmrakstu izveide, kvalitatīvi SEO teksti un mājaslapas lietotājiem interesants saturs, kas balstīts uz mērķa atslēgvārdiem.
- Ārējā optimizācija: Ārējo saišu (backlinku) iegūšana no autoritatīvām lapām, kas palielina vietnes autoritāti no Google skatapunkta.
Secinājums
Sadarbība ar SEO aģentūru var būt ārkārtīgi vērtīga, ja vien klientam ir vismaz pamata zināšanas par to, kas ir SEO, un kas ir SEO speciālists. Zinot, kā darbojas SEO optimizācija, kādi ir mērījumi un rezultātu sagaidāmie laiki, jūs izvairīsieties no kļūdām un varēsiet veidot veiksmīgāku sadarbību. Turklāt, izvēloties SEO aģentūru, pārliecinieties, ka tās metodes ir caurspīdīgas un balstītas uz ilgtermiņa rezultātiem, lai jūsu uzņēmums izaugtu un sasniegtu savus mērķus. Ja vēlies uzzināt vairāk par SEO optimizāciju, ieskaties šeit!
Savukārt, ja meklē uzticamu SEO partneri, ieskaties infinitum.agency.