Topošie skolotāji neesot pietiekami motivēti darbam skolās
Lai arī izvēlējušies skolotāja profesiju, aptuveni trešajai daļai no topošajiem pedagogiem ir vāja motivācija, tāpēc būtu nepieciešams domāt ar studentu atlases principu maiņu, intervijā teica Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) vadītāja Inita Juhņēviča.
"Esam nākuši klajā ar jaunu pētījumu, kuru veicām mūsu pedagoģijas augstskolās. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kā mūsu jaunie skolotāji tiek sagatavoti audzināšanas darba veikšanai. Gan no intervijām ar pasniedzējiem, gan studentu anketu rezultātiem secinājām, ka kopumā, lai gan lielākā daļa jau paralēli mācībām strādā izglītības iestādēs vai pēc absolvēšanas plāno strādāt skolā, aptuveni trešdaļai studentu ir zema interese par pedagoģiju un pedagoģijas studijām, attiecīgi apliecinot vāju orientēšanos norisēs un aktualitātēs izglītības nozarē. To tieši vai netieši apliecina arī vairāki pasniedzēji savās intervijās, norādot uz studentu motivācijas un ieinteresētības trūkumu," viņa skaidroja.
Līdz ar to, IKVD priekšlikums ir pārskatīt studentu atlases principus uz pedagoģiskajām studiju programmām.
"Man liekas svarīgi dot iespēju par skolotājiem mācīties tikai pašiem talantīgākajiem un motivētākajiem vidusskolu absolventiem. Kā labu piemēru gribētu atzīmēt programmu "Iespējamā misija", kas sešu gadu darbības laikā ir pierādījusi sevi kā ļoti nopietnu spēlētāju izglītības jomā, nodrošinot skolas ar kvalitatīviem jauniem skolotājiem," uzsvēra Juhņēviča un norādīja, ka tieši skolotāja personība un profesionalitāte atstāj ietekmi uz izglītības kvalitāti kopumā un spēj mainīt katra bērna turpmāko dzīvi.