Pēc brauciena 7.tramvajā biznesmenis mājās ierodas blusains
Neskatoties uz to, ka tramvaju saloni tiek regulāri tīrīti, tajos var iedzīvoties blusās un utīs, ko „pārnēsā” bezpajumtnieki. Viens otrs tieši tādēļ vairs nevēlas braukāt ar Rīgas tramvajiem.
Sabiedrība

Pēc brauciena 7.tramvajā biznesmenis mājās ierodas blusains

Jauns.lv

„Kā gan normāls cilvēks mūsdienu Rīgā var tikt pie blusām? Elementāri! Ir tikai jāpabraukājas sabiedriskajā transportā,” portālam Kasjauns.lv saka Kaspars - vīrietis, kurš sadzīviskas likstas dēļ pirmo reizi pēc padsmit gadu pārtraukuma izmantoja tramvaju kā pārvietošanās līdzekli.

Pēc brauciena 7.tramvajā biznesmenis mājās ierodas...

„Man saplīsa automašīna un nācās to uz trim dienām uzticēt meistariem autoservisā,” stāstu iesāk Kaspars, kura uzņēmuma ofiss atrodas Rīgas klusajā centrā – teritorijā, kur piestāj 7.maršruta tramvajs. Tā kā Kaspars ar ģimeni mīt Ķengaragā, 7.tramvajs viņam ir ļoti izdevīgs braucot uz un no darba. „Braucu no rīta ap astoņiem un vakarā ap astoņiem mājās. Maskavas ielā atrodas bezpajumtnieku patversme, un katru dienu biju spiests ceļu mērot viņu auras un smakas kompānijā. Taču vai es varēju iedomāties, kādas tam būs sekas?”

Otrās dienas vakarā Kaspara sieva sacīja, ka mājās uzradušās blusas. Sākumā aizdomas krita uz ģimenes mīluli – suni, taču tad abi pamanīja, ka suns nekasās, toties intensīvāk kasīties sāka viņš un sieva. Tātad dzīvokli nebija okupējušas dzīvnieku blusas, bet gan cilvēku! „Darbā par to kautrīgi ieminējos kolēģim un viņš secināja, ka parazīti varētu nākt no bezpajumtniekiem tramvajā. Man nav pamata viņam neticēt, jo mūsu dzīvoklis principā ir tīrs, spīd un laistās, nekādi sušķi neesam,” teic biznesmenis. Ar blusām Kaspars un sieva jau veiksmīgi tikuši galā un vīrietis jau brauc ar savu salaboto personīgo auto. Viņš zvēr, ka nekad vairs tramvajos nebrauks, sevišķi „utainajā un blusainajā” 7. maršruta tramvajā.

„Rīgas satiksme”: „Neesam saņēmuši sūdzības par kukaiņiem salonos”

Uzņēmuma „Rīgas satiksme” runasvīrs Viktors Zaķis Kasjauns.lv teica, ka pēdējā laikā no pasažieriem nav saņemtas sūdzības par blusām un utīm transportlīdzekļu salonos. Tāpat viņš uzsver, ka sēdekļu tīrībai sabiedriskajā transportā tiek pievērsta pastiprināta uzmanība:

„Pēdējā gada laikā „Rīgas satiksme” nav saņēmusi sūdzības par kukaiņiem salonos (tajā skaitā blusām).

Sabiedriskā transporta salonu uzkopšana notiek pēc katras maiņas. Katru dienu sabiedriskā transportā tiek veikta sausā apkope – izslaucītas grīdas, notīrīti putekļi no logu apmalēm, pieturstieņiem. Sabiedriskā transporta virsbūve tiek mazgāta 1 - 2 reizes nedēļā. Veicot mitro transportlīdzekļu apkopi, tiek izmantoti arī specializētie ķīmiskie tīrīšanas līdzekļi. Reizi mēnesī tiek praktizēta sabiedriskā transporta mitrā apkope – mazgāšana gan no ārpuses, gan iekšpuses. Ja krēslu apdare ir netīra vai bojāta, tā tiek nekavējoties mainīta (tas tiek darīts ļoti bieži, ja ir nepieciešamība). Ja salonā ir kādi netīrumi, kurus nevar iztīrīt, veicot sauso apkopi – tiek veikta mitrā transporta līdzekļu uzkope.  Papildu visu sēdekļu apvalki tiek mainīti aptuveni vienreiz gadā, kad sabiedriskajam transportam tiek veikti profilakses remontdarbi (katram sabiedriskā transporta veidam tas ir atšķirīgā laikā, piemēram, tramvajiem noteiktais profilakses remonta laiks ir pēc 90 000 km noskrējiena).

Informējam, ka katru dienu uzņēmuma sabiedriskajā transportā no rītiem tiek veiktas pārbaudes par salonu tīrību, ja ir pārkāpumi, tad darbinieki, kuri veic salonu uzkopšanu, tiek saukti pie atbildības. Jautājumam par salonu tīrību, tajā skaitā arī sēdekļu tīrību, tiek pievērsta pastiprināta uzmanība. Vienlaikus jānorāda, ka darba maiņas laikā transporta līdzekļu vadītājiem ir pienākums apsekot tīrību un kārtību transporta līdzekļa salonā.

Salona tīrība dienas laikā ir tieši saistīta ar to pasažieru kontingentu, kas izmanto attiecīgo maršrutu. Pirmie sabiedriskā transporta līdzekļi no depo/parkiem darbu uzsāk jau pulksten 4.30 - līdz ar to ap pulksten 7.00, 9.00 uz transporta līdzekļa salona grīdas varētu būt smiltis, kuras ar apaviem ienes pasažieri, slapjā laikā pat dubļi. Salona netīrība vai bojājumi ir tikai un vienīgi rezultāts tam, kā pret to izturas pasažieri.”

Kasjauns.lv/Foto: Evija Trifanova/LETA, All Over Press