Guna sašutusi par Jelgavas mikriņiem: "Sēdvietu ir 16, bet vēl 15 cilvēki līgojas kājās"
Jelgavniecei Gunai nepatīkamas izjūtas raisīja brauciens no Jelgavas un Rīgu. Viņai nācās - kājās stāvot! - kratīties pārpildītā busiņā. Gunai rodas pamatoti jautājumi: ja vieglajās automašīnās obligāti ir jāpiesprādzējas, kāpēc tas nav saistoši mikriņos, un kāpēc biļetes cena ir tikpat liela, cik maksa par sēdvietu?
Jelgavniece Guna par savu braucienu mikroautobusā no Jelgavas uz Rīgu raksta: „Kādu dienu devos darba lietās uz Rīgu. Tā kā biļete iepriekš nebija pasūtīta, mikriņā Rīga – Jelgava bija jābrauc stāvot kājās un zvāļojoties. Mikriņā sēdvietu skaits ir 16, bet vēl 15 brauca, stāvot kājās, tātad kopā 31. Kas par biznesu autoparkam! Mikriņam riepas vilkās pa šoseju, katru ceļa grambu „izņēma” pa riktīgo. Ātrums kā jau parasti, šoferis brauc, intensīvi bremzē vienmērīgā ceļa posmā. Interesanti būtu, ja šoferim liktu stūrēt stāvot kājās...
Un vēl: ja vieglajā automašīnā persona brauc bez drošības jostas, par to jāmaksā sods. Bet mikriņā visi līgojas šurpu turpu. Legāli! Pie tam ļaudis jutās ļoti pateicīgi, ka paņemti līdz Rīgai.
Nauda tā pati - sēdi vai stāvi. Briesmīga sistēma. Ļoti traumatiska gurnu joslai, ceļu locītavām”.
Jelgavas autobusu parka valdes loceklis Gints Burks portālam Kasjauns.lv paskaidroja: „Mikroautobusi maršrutā Rīga – Jelgava Ceļu satiksmes drošības direkcijā ir sertificēti kā transportlīdzekļi, kuros var braukt arī stāvot kājās (cik ir sēdvietu un cik stāvvietu tajā ir). Tā kā šai ziņā nekādu pārkāpumu nav. Runājot par biļešu cenām un to, kādas ietilpības autobusi maršrutā jālaiž, jāteic, ka to nosakām nevis mēs, bet gan pasūtītājs - Autotransporta direkcija. Tā nosaka, cik lielus autobusus maršrutā varam laist un arī nosaka braukšanas tarifus”.
Elmārs Barkāns/Foto: Ekrānuzņēmumi no Jelgava.lv video