Jaunie elektrovilcieni kļūs draudzīgāki riteņbraucējiem – līdz vasarai uzstādīs velo turētājus visos vilcienos
foto: Evija Trifanova/LETA
"Pasažieru vilciens" līdz nākamā gada vasarai plāno aprīkot visus jaunos elektrovilcienus ar velo turētājiem.
Sabiedrība

Jaunie elektrovilcieni kļūs draudzīgāki riteņbraucējiem - līdz vasarai uzstādīs velo turētājus visos vilcienos

Ziņu nodaļa

Jauns.lv/LETA

AS "Pasažieru vilciens" (PV) līdz nākamā gada vasarai plāno aprīkot visus jaunos Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotos elektrovilcienus ar velo turētājiem, sacīja PV valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.

Jaunie elektrovilcieni kļūs draudzīgāki riteņbrauc...

Viņš norādīja, ka pirmā elektrovilciena aprīkošanu un sertifikāciju PV plāno īstenot janvārī. Savukārt pēc tam pakāpeniski PV ieviesīs velo turētājus arī pārējos elektrovilcienos.

Katrā elektrovilcienā būs kopumā 12 velo turētāji. Pasažieri varēs izvēlēties, vai divus velosipēdus novietot vertikālā veidā, izmantojot speciālus āķus, un četrus velosipēdus blakus horizontālā veidā, nostiprinot tos ar īpašu savilcēju, vai arī, izmantojot uzstādītos āķus, novietot četrus velosipēdus vertikāli, iepriekš informēja PV. PV iepriekš arī norādīja, ka kopējās projekta izmaksas velo turētāju ieviešanai varētu būt 888 600 eiro.

Jau ziņots, ka jaunajos elektrovilcienos nav ierīkotas velosipēdu novietnes. 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām. Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.