Abonē 2025. gadam ar atlaidēm līdz 57% un saņem garantētas dāvanas 55€ vērtībā!

Abonēt žurnālu
Finansējuma trūkums daļai izglītības iestāžu liedz iegādāties visu nepieciešamo
foto: Ivars Soikāns/LETA
Finansējuma trūkums daļai izglītības iestāžu liedz iegādāties visu nepieciešamo.
Tava izglītība

Finansējuma trūkums daļai izglītības iestāžu liedz iegādāties visu nepieciešamo

Ziņu nodaļa

Jauns.lv/LETA

Finansējuma trūkums daļai izglītības iestāžu liedz iegādāties visu nepieciešamo, secināts izdevniecības "Skolas Vārds" organizētajā pedagogu aptaujā par mācību līdzekļu pieejamību.

Finansējuma trūkums daļai izglītības iestāžu liedz...

Vairums jeb 76% pedagogu norāda, ka būtu nepieciešams papildu finansējums mācību līdzekļu iegādei.

Gandrīz puse pedagogu jeb 46% norāda, ka viņu pārstāvētajā skolā, lai pieņemtu lēmumu par mācību līdzekļu iegādi, tiek apzinātas visu skolotāju vajadzības, tomēr finansējuma trūkums izglītības iestādei visbiežāk liedz iegādāties visu nepieciešamo.

Visakūtāk trūkst tieši darba burtnīcu - gandrīz puse skolotāju jeb 45,2%, vērtējot mācību līdzekļu pieejamību, ailē par darba burtnīcām norāda "pavisam nepietiekami" vai "drīzāk nepietiekami". Līdzīga situācija ir arī ar mācību grāmatām - 38,4% pedagogu norāda, ka grāmatu nepietiek.

Aptaujā pedagogiem tika jautāts, kas primāti būtu nepieciešams, lai varētu dažādot un uzlabot mācību procesu. 49% skolotāju izcēla tieši mācību grāmatas, kam sekoja metodiskie materiāli, darba burtnīcas, digitālie rīki un citi mācību līdzekļi.

Vienlaikus aptaujā noskaidrots, ka nereti skolotājiem trūkst informācijas par mācību līdzekļiem piešķirtajiem līdzekļiem. 58% norādīja, ka nav informēti par precīzu budžeta apjomu, kas skolai, kurā viņi strādā, ir piešķirts šim mērķim.

Pedagogu aptaujā, kas norisinājās 2024. gada oktobrī, piedalījās vairāk nekā 500 Latvijas pedagogu, kuri māca vienu vai vairākus priekšmetus sākumskolas, pamatskolas un (vai) vidusskolas posmā. Respondenti pārstāv visus mācību priekšmetus, viņu vidū ir arī speciālo izglītības programmu pedagogi un skolu bibliotekāri.