Sievietēm lielāka interese par Latvijas populārākajiem blogiem
No visiem 100 500 lietotājiem, kas pērnā gada novembrī apmeklējuši "Top 20" populārākos Latvijas blogus, 60% bija sievietes, liecina starptautiskā interneta izpētes uzņēmuma "Gemius" dati.
Procentuāli visvairāk sieviešu apmeklē skaistumkopšanas un dzīvesstila blogu "zandalife.blogspot.com", no kura apmeklētājiem 88% ir sievietes. Sieviešu auditorija iecienījusi arī pavārblogu "kikasvirtuve.lv", kura auditorijā sieviešu īpatsvars ir 82%, sieviešu dzīvesstila blogu "mia.lv", kura apmeklētāju vidū 81% ir sievietes, un kulināro piedzīvojumu blogu "krista.lv", no kura apmeklētājiem sievietes ir 80%. Procentuāli lielākais vīriešu īpatsvars - 74% - ir bijis komiksu un karikatūru blogā "stulbums.com". Tehnoloģiju bloga "pods.lv" blogā "laacz.lv" apmeklētāju vidū vīriešu īpatsvars ir attiecīgi 70% un 65%.
Skaitliski visvairāk sieviešu - 14 700 lietotāji - novembrī bija atrodamas blogā "cehs.lv". Sieviešu vidū otrs iecienītākais blogs ar 10 900 lietotājiem bija "iinuu.lv", bet "mia.lv" apmeklēja 9 300 sievietes. Vīriešu pārsvars bijis blogā "cehs.lv", kuru apmeklēja 19 400 lietotāji, otrais vīriešu vidū apmeklētākais blogs ar 3900 lietotājiem bija "laacz.lv", bet trešais - "iinuu.lv", kuru apmeklēja 3400 lietotāji.
58% no "Top 20" blogu auditorijas ir vecumā no 15 līdz 34 gadiem. Tādos blogos kā "pieraksti.id.lv" un "zandalife.blogspot.com" gandrīz puse - attiecīgi, 44% un 41% - no auditorijas ir vecumā no 15 līdz 24 gadiem. Tāpat kā gadu iepriekš, procentuāli lielākā daļa jeb 64% no auditorijas vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem ir blogā "stulbums.com". Savukārt procentuāli vislielākais vecākās auditorijas (55+) lielums ir bloga "e-baznica.lv" apmeklētāju vidū - 22%, kas ir par 5% vairāk nekā pērn.
Pēc nodarbošanās procentuāli lielākā daļa "Top 20" blogu apmeklētāju ir speciālisti un biroja darbinieki, šāda nodarbošanās bijusi 35% no visiem apmeklētājiem. Procentuāli lielākā daļa - 52% - šo specialitāšu apmeklētāju atrodami blogā "marisantons.lv" un "curika.lv", no kura apmeklētājiem 47% bijuši speciālisti un biroja darbinieki.
Ja gadu iepriekš topā dominēja jaunāko tehnoloģiju blogi, tad novembra topā pārsvaru ņem kulinārijas blogi. Novembra topā tie ir blogi "krista.lv", "kikasvirtuve.lv", "lindasvirtuve.lv" un "happywispers", kur bez tādām tēmām kā dzīve un ceļošana ir veltīta speciāla sadaļa arī receptēm. Šo blogu vidū vidēji 76% apmeklētāju ir sievietes, no kurām 31% pēc nodarbošanās ir speciālistes un biroja darbinieces, bet 7% - mājsaimnieces.
Tāpat kā apmeklējumos no datoriem, arī no mobilajām ierīcēm apmeklētākais ir radošās izcilības blogs "cehs.lv", piesaistot 19 400 lietotājus no mobilajiem telefoniem un 2 800 apmeklētājus no planšetdatoriem. No mobilajiem telefoniem otrs apmeklētākais blogs ir "iinuu.lv", kuru no mobilajiem telefoniem apmeklēja 3 100 lietotāji, bet trešais - "mia.lv", kuru apmeklēja 2 800 lietotāji, izmantojot mobilos telefonus. Apmeklējumos no planšetdatoriem otro vietu ieņem blogs "noskrien.lv", kuru no planšetdatoriem skatījuši vairāk nekā 1 100 lietotāji. Savukārt trešajā vietā ir blogs "iinuu.lv", kuru no planšetdatoriem apmeklējuši 1 080 lietotāji.
"Gemius" ir starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk nekā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999.gadā, "Gemius" šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantoti uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto kodeksu.