Laura atvēra pastkastīti un tur atrada "Swedbank" vēstules, kas viņu patiesi pārsteidza
Intervijā raidījumam "Bez Tabu" Laura uzreiz norādīja, ka nevēlas radīt drāmu, taču viņai esot interesanti, kā šī situācija izveidojusies. Pirms vairāk nekā gada viņa plānoja ceļojumu un viņai bija nepieciešama kredītkarte. Laura izmantoja bankas piedāvājumu saņemt karti ar "Latvijas pasta" starpniecību. Viņa gaidīja noteikto laiku, taču tā arī nesaņēma sūtījumu no bankas uz pastkastīti. Toreiz viņa vērsās bankā ar lūgumu nosūtīt jaunu karti, taču arī tā līdz adresātam nenonāca.
Nesen Laura iegādājās jaunu velosipēdu, reģistrēja to Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) un gaidīja vēstuli no viņiem. Galu galā pastkastītē viņa atrada veselas piecas vēstules! Viena no tām bija no CSDD, bet trīs - pirms vairāk nekā gada nosūtītās bankas vēstules - 2023. gada maijā un jūnijā. Bija arī vēstule, kas adresēta viņas vīram, datēta ar pagājušā gada decembri. Laura prātoja, kur šīs vēstules atradušās visu šo laiku. Radās iespaids, ka kāds pamanījis vēstuli ar viņu adresi un pievienojis tai vēl četras. Rezultātā līdz viņai nonāca trīs nederīgas kredītkartes, kuras "Latvijas pastam" nosūtīja pirms vairāk nekā gada. Arī vēstule vīram septiņu mēnešu garumā netika nogādāta.
Latvijas pastā paziņoja, ka sūdzības par pastnieka darbu iepriekš nav saņemtas. Bankas nosūta savas kartes kā vienkāršus sūtījumus, kas netiek izsekoti. Diviem bija sajaukta adrese, un Rīgas vietā bija norādīta Jelgava, tomēr Pērnavas ielā šajā pilsētā nav mājas ar šādu numuru.
"Latvijas pasta" pārstāve Laila Kļaviņa informē. "Mēs pārrunājām situāciju ar atbildīgajiem darbiniekiem, arī ar pastnieci, kura informēja, ka šomēnes nav piegādājusi vēstules uz šo adresi. Ņemot vērā nosūtāmo vēstuļu apjoma samazināšanos, var ticēt viņas teiktajam." Laura gan norādīja, ka līdz ar pazaudētajām vēstulēm pastkastītē bijusi nesen nosūtīta vēstule no CSDD.
Kredītiestādes pārstāvis informēja, ka visi dati par adresātu automātiski tiek kopēti no lietotāja internetbankā sniegtās informācijas. Šobrīd nav iespējams precīzi izvērtēt zaudēto karšu skaitu, jo banka neveic pa ceļam nozaudēto vai pazudušo karšu uzskaiti.
"Swedbank" pārstāvis Jānis Krops norāda: "Klienti pārsvarā izvēlas saņemt kartes savā pastkastītē. Tas ir ātrāk un līdz ar to kartes tiek sūtītas kā neierakstītas vēstules. Ja tā būtu ierakstīta vēstule, klientam būtu jāiet uz pasta nodaļu. Aptuveni ceturtā daļa no visiem klientiem atnāk pēc kartēm uz filiālēm, tāpēc informējam par iespēju saņemt kartes pa pastu. Kamēr karte nav aktivizēta, tai nav nekādas vērtības; atradējs to var izmantot, piemēram, lai ziemā notīrītu ledu no vējstikla." Bankā neatklāj, cik maksā viena nozaudētā karte.