Skolas direktors: Skolai jābūt kādai "odziņai", kas piesaista un notur pedagogus
Jaunie pedagogi pakāpeniski jāievada skolas dzīvē, Rīgas domes rīkotajā konferencē "Audzinot nākotni! Iedvesmas konference Rīgas pedagogiem" sacīja Šteinhauera vidusskolas direktors Egīls Romanovskis.
Viņš atsaucās uz Somijā gūto pieredzi, kur studenti skolās nestrādā par pedagogiem, bet gūst pieredzi strādājot par pedagoga palīgiem.
Arī Romanovska vadītajā skolā ir skolotāja palīgs, kas gūst pieredzi, piedaloties mācību stundās gan pie jaunās skolotājas, gan pie pieredzes bagātas pedagoģes.
Viņaprāt, lai noturētu skolās jaunos pedagogus, lai viņi pēc pirmajiem gadiem neizdegtu un nepamestu skolu, ir būtiski, lai viņi nesāktu pilnvērtīgi strādāt skolā uzreiz pēc 12 klases, bet pakāpeniski ienāktu skolā apgūstot skolotāja pieredzi.
Turklāt direktoram un skolas administrācijai ir jābūt kā "buferzonai", kas saņem punus un no tiem pasargā skolotājus tostarp no ļoti prasīgiem vecākiem.
Kā vienu no iespējām, kā noturēt skolā gan skolotājus, gan skolēnus, Romanovskis norādīja, ka skolai jābūt kādai "odziņai", kas piesaista un notur skolas saimi.
Kā zināms, Rīgas domē šodien norisinās konference, kurā pedagogi, skolu vadības pārstāvji un eksperti diskutē par pedagogu piesaistes jautājumiem un meklē jaunus risinājumus.
Pasākumā "Audzinot nākotni! Iedvesmas konference Rīgas pedagogiem" paredzētas vairākas ievadlekcijas, iedvesmas stāsti pedagogu piesaistei un paneļdiskusija. Savukārt radošās darbnīcas spriedīs par skolotāju profesijas prestižu, jauno skolotāju un skolu absolventu piesaisti, nepieciešamo skolotāja mūsdienīgam darbam un kā mainīt profesionālo karjeru, kļūstot par skolotāju.