foto: Shutterstock
Pasta reorganizācija apturēta, kas tālāk?
Tāpat kā pastnieks nes uz mājām avīzes, laukos iespējams saņemt arī citus pakalpojumus, nemērojot ceļu uz pastu.
Novadu ziņas
2024. gada 26. februāris, 04:38

Pasta reorganizācija apturēta, kas tālāk?

Anda Leiškalne

Kas Jauns Avīze

No 1. februāra pasta nodaļu reorganizācijas plāns ir uz laiku apturēts. Kā notiks pasta pakalpojumu sniegšana laukos?

“Šobrīd neviena pasta nodaļa netiks slēgta un netiks mainīts arī darbības formāts,” skaidro “Latvijas pasta” komunikācijas speciāliste Alise Krustkalne.

Pietrūka skaidrošanas

Kaut gan pirms pasta nodaļu reorganizācijas bija rūpīgi izpētīta gan sūtījumu plūsma, gan citu pakalpojumu sniegšana mazajās pasta nodaļās, gan saņemtas pozitīvas atsauksmes par pandēmijas laikā īstenoto pasta pakalpojumu saņemšanu dzīvesvietās, ņemta vērā Igaunijas pieredze, tomēr kaut kas līdz galam nebija izdarīts – pārmaiņas gan lauku iedzīvotāji, gan pašvaldības uztvēra ar bažām  un protestiem.

“Latvijas pasts” janvārī slēdza Nautrēnu, Kalnciema, Taurenes, Ērberģes, Barkavas, Cīravas, Garkalnes, Bēnes un Mētrienas pasta nodaļas. Šomēnes bija plānots slēgt arī Daugavpils 22., Carnikavas, Ozolnieku un Rīgas 35. pasta nodaļas, bet satiksmes ministrs Kaspars Briškens ar 1. februāri apturēja pasta nodaļu reorganizāciju.

Pastnieks uz mājām

Iedzīvotājiem ārpus lielajām pilsētām “Latvijas pasts” joprojām piedāvā saņemt pasta pakalpojumus pēc pieprasījuma savā dzīvesvietā (turpmāk – “Pastnieks mājās”), tos pašus pakalpojumus, kas pieejami pasta nodaļā, un vizīte ir bez maksas.

Pastnieku uz mājām var pieteikt gan reorganizēto pasta nodaļu apkalpošanas teritorijā dzīvojošie, gan arī vēl nereorganizēto nodaļu klienti. Tomēr šis pakalpojums noteiktos gadījumos būs izdevīgāks vietās, kur jau notikusi reorganizācija.

Piemēram, sūtot sīkpaku, arī nereorganizētās pasta nodaļu teritorijās piegāde būs bez maksas, taču, lielāku paku sūtot, reorganizētajās nodaļās būs bez maksas, nereorganizētajās par piegādi jāmaksā 4,50 eiro. Pakas bezmaksas saņemšana iespējama vai nu līdzšinējā pasta nodaļā, vai mājās, ja sūtītājs apmaksājis piegādes izdevumus.

Par apkalpošanu dzīvesvietā nevajadzētu raizēties pensiju un pabalstu saņēmējiem, viņiem naudas piegādei jāaizpilda iesniegums Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā, un šāds pensijas piegādes pakalpojums maksās 2,39 eiro.

Neziņa mulsina

“”Latvijas pasts” saprot, ka jebkuras pārmaiņas sākumā var šķist mulsinošas un prasa laiku, lai tām pielāgotos. Uzņēmums ir apņēmies rast veidus, kā vēl labāk informēt un kliedēt jebkādas bažas par šo pakalpojumu, piemēram, izvietojot informatīvos materiālus vietās, kur biežāk pulcējas iedzīvotāji, kā bibliotēkas un pagasta pārvaldes,” skaidro uzņēmuma pārstāve.

Jau šobrīd ir vietas, kur “Pastnieks mājās” pieejams ilgāku laiku, daļa klientu to iepazinuši un regulāri izmanto, atzīstot, ka tas viņiem ir ērti. Kopumā vidēji katru mēnesi pieprasījums pēc šā pakalpojuma pieaug par 20 procentiem.

“Esam dzirdējuši, ka klientiem ir neērti traucēt pastniekus, tāpēc aicinām nekautrēties un izmēģināt šo pakalpojumu. “Latvijas pasta” pastnieki savus darba pienākumus pilda ar lielu atbildības un misijas izjūtu un tikai priecāsies doties vizītē uz klienta dzīvesvietu!” teic Krustkalne.

Pastnieks mājās iespējams pieteikt, zvanot uz klientu atbalsta tālruni 27008001 vai 67008001. Uz šiem pašiem tālruņa numuriem var zvanīt, lai konsultētos, kādā veidā visizdevīgāk noformēt sūtījumu.

Pastnieces viedoklis

Annija Vidauska:

“Man kā vecākajam pasta piegādes speciālistam arī ir ko teikt. Un es saku “Beidzot!”. Beidzot “Latvijas pasts” veic atjauninājumus un modernizāciju pastā. Tas man kā pastniecei liek justies novērtētai un motivē kvalitatīvāk apkalpot iedzīvotājus.

Uzdodiet sev jautājumu: cik bieži aizejat uz pasta nodaļu? Un pēc kādiem pakalpojumiem? Pēc paciņas, pensijas, markas, aploksnes? To visu var saņemt pie pastnieka. Pasts nav veikals, bet pie pastnieka var veikt praktiski visus pakalpojumus, ko var saņemt pasta nodaļās. Piezvaniet! Jo mēs jau katru darba dienu esam pie jūsu mājas durvīm, piestājam pie jūsu pasta kastītes.

Pasta nodaļas izmantojamība un apmeklētība ir zema, mēs beidzot varam modernizēties un sniegt pakalpojumus mūsdienīgi. Vecākiem cilvēkiem, kuriem ir grūti nokļūt līdz pasta nodaļai (it sevišķi ziemā), satikt pastnieku mājās, viņam tikai piezvanot, ir tikai viņu ieguvums. Vakardien viena tante lūdza pie pasta, lai viņu aizvedu uz mājām, jo ir apgrūtināta tikšana atpakaļ.

Varbūt satiksmes ministrs Kaspars Briškens, kurš ierosina pārskatīt izmaiņas un ar februāri apturēja nodaļu reorganizāciju, varētu nodrošināt pietiekamu transportu, lai cilvēks no pasta, veicot savus pakalpojums, tiktu atpakaļ uz mājām?! No pilsētas uz laukiem autobuss kursē tikai ir pēc pāris stundām, un vecajam cilvēkam ziemā ilgi jāsalst pieturā.

Atjauninot un modernizējot mūsu pastnieku pakalpojumus, mums būs arī vieglāk, nevis grūtāk, apkalpojot visus cilvēkus dienas laikā. Ierakstītas vai vienkāršas vēstules varēs nosūtīt pakomātā vai pasta kastē, pensiju varēs saņemt uz dažādu veidu kontiem, skaidru naudu var izņemt bankomātos vai ierobežotā apjomā “Elvi” veikalos un tamlīdzīgi.

Pasts ir ilgi stagnējis, nav attīstījies, kā to dara citi uzņēmumi Latvijā un mūsu kaimiņvalsts Igaunija, kurā 2018. gadā jau reorganizējās un mainījās visa pasta iekārta un piegādes veids pakomātos.

(..)

Man ir ļoti liels un pat milzīgs prieks, ka “Latvijas pasts” piedzīvo pārmaiņas, atjaunošanos, lai visiem būtu tikai labāk! Mēs, pastnieki, darām sirds darbu. Mēs esam tie, kas vismaz reizi mēnesī aizbraucam pie vecākiem kungiem un kundzēm, mēs paliekam par draugiem, un iespējams, ka esam vienīgais cilvēks, kurš var sniegt jaunāko informāciju un uzprasīt, kā viņam iet!? Un tas arī ir sociāls un atbildīgs darbs!”

Avots: Facebook