"Kas par sviestu?!?": soctīklos "vārās" par satiksmes ministra atzīšanos nevarībā sakarā ar haosu pasažieru vilcienu darbībā
Viens no rezerves variantiem pasažieru pārvadāšanai pa dzelzceļu ir remontēt un atgriezt satiksmē vecos vilcienus, raidījumā "Spried ar Delfi" paziņoja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), atzīstoties neziņā par "Škoda Vagonka" vilcienu turpmāko likteni. Soctīklos ministra atzīšanos uztvēra, maigi izsakoties, bez iejūtības.
Es atvainojos, KO????? https://t.co/MlXP7AtFsJ
— Ieva Zeiza 🇺🇦 (@ievazeiza) January 26, 2024
Vecie vilcieni ir mūsu liktens, tāpēc būsim pieklājīgi pret mūsu dzīvesziņā ierakstīto mantojumu un vecos vilcienus sauksim vienkārši par vilcieniem. Jo jaunu mums nebūs. Nav lemts. https://t.co/5tvxCXwDBS
— raivis_spalvens (@Raivis_Spalvens) January 26, 2024
Fuck it, vilcieni Latvijā kā koncepts ir kancelēti. Vienkārši nav lemts. https://t.co/t9bSd1w58k
— Artūrs Lontons (@ArtursL) January 26, 2024
Starp citu, Kambodžā cilvēki arī nebija apmierināti ar valsts vilcieniem, un sāka taisīt savus individuālos mini vilcienus ar ko braukt, ja jau lielie vilcieni nebrauc. "Norries" jeb saukti arī par bambusa vilcieniem.
— Vita Lapiņa (@vitavitola) January 26, 2024
Ja sliedes ir, tad jāizmanto. https://t.co/skdp2akCcN
Ne jau viens nabaga Briškens savos dažos mēnešos ir līdz šim novedis. Kamēr nemeklēsim, kas ir pie vainas gadiem ilgajai vilcienu iepirkuma šmurgulībai, mēs ar tīru sirdi sēdēt tīrā vagonā neesam pelnījuši.
— Sencis | Cehs.lv (@sencis_) January 26, 2024
Atgādiniet, kurš bija satiksmes ministrs, kad sākām PV iepirkumu? https://t.co/M3Kiv51RSX
Ministram nu vajadzētu dziļi ieelpot, iedzert kumelīšu tēju un varbūt kādas dienas atturēties no drudžainās darbošanās un runāšanas. Ir aizdomas, ka viss šis izmisums ir no tvitera pārlasīšanās. https://t.co/HKI7zM5AQc
— Vilcienu Ziņas (@VilcienuZinas) January 26, 2024
Klau, @Sat_Min - a tie vecie vilcieni maz gribēs mūs tagad vispār kaut kur vest?
— Polittehnologs Mudiņš (@polittehnologs) January 26, 2024
Ņemot vērā, kā jūs viņus nogrūdāt garažā un fočējāties visi soctīklos kopā ar jaunajiem?
Es personīgi būtu apvainojies un ietieptos.
Raidījumā ministrs norādīja, ka veco vilcienu remontēšanai un atgriešanai satiksmē ir nepieciešamas milzīgas investīcijas vairāku miljonu eiro apmērā, tomēr ministrs sacīja, ka šāda iespēja tiek apsvērta un viņš saprot, ka ir vajadzīgs plāns "B".
"Es nezinu, kas notiks ar šiem vilcieniem. Es ceru uz to labāko. Mēs esam iedevuši Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" termiņu divu mēnešu laikā nodrošināt 95% uzticamību šiem vilcieniem. Ja tas netiks nodrošināts, iespējams, būs nepieciešams šis rezerves variants, lai atgrieztos kaut vai pie vecajiem vilcieniem," norādīja Briškens.
Tāpat viņš sacīja, ka šobrīd šis rezerves variants tiek gatavots un, visticamāk, ministrs vērsīsies valdībā ar pieprasījuma līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, lai "Pasažieru vilcienam" būtu iespējams veikt šos kapitālos remontus, lai nepieciešamības gadījumā tos varētu atgriezt apritē. "Tas ir viens no variantiem," minēja Briškens.
Tāpat viņš piebilda, ja nebūs sasniegts 95% uzticības rādītājs, būs jāsāk runāt arī par iespēju atdot jaunos vilcienus "Škoda Vagonka" atpakaļ ražotājam. "Mēs kā Latvija netaisāmies samierināties ar "brāķi", ja tas tiešām būs tāds "brāķis", ko nav iespējams salabot," uzsvēra ministrs.
es brīnos, ka kivičs vēl nav piesolījis atpizģīt briškenu
— ₖₐₛₚₐᵣₛ gᵣₒₛₕₑᵥₛ 🇯🇲 (@_0x20) January 26, 2024
Nu kāpēc gan lai kāds Saulkrastu virzienā dzīvojošs naivs cilvēks paļautos, ka šī valsts @Briskens, @Sat_Min un @EvikaSilina personā spēs nodrošināt vienu no savām pamatfunkcijām un ar sabiedrisko transportu pēc grafika nogādāt līdz darbavietai. https://t.co/IW2otcndY6
— Lato Lapsa (@Lato_Lapsa) January 26, 2024
Pa tiem 250 miljoniem mēs paši varējām uzražot tos vilcienus kādus mums vajag, un vēl priekš citām valstīm ražot un pelnīt.
— Lielceļa rikšotājs (@transhumaanists) January 26, 2024
Ne jau velti Briškenam tāds sapnis bija. Gan jau ka zināja, ka būs pizģec, bet izbrīnīts bija, ka tomēr kāds no vilcieniem pat kustēja uz priekšu.
Jau ziņots, ka Briškens ir uzdevis organizēt pilna apjoma ārēju auditu, lai izvērtētu jauno pasažieru elektrovilcienu iepirkumu procesu. Ministrs vēlas, lai tiktu vērtēta tehniskās specifikācijas sagatavošana, vilcienu pieņemšana, ekspluatācijas sākšana un iesaistīto personu atbildība.
Tāpat ziņots, ka trešdien, 24.janvārī, "Pasažieru vilciena" padome paziņoja par atkāpšanos no amata, savukārt ceturtdien, 25.janvārī, "Pasažieru vilciena" akcionāru sapulcē apstiprināta kompānijas pagaidu padome.
2023.gada decembra vidū "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
Latvijā sagaidīti pirmie elektrovilcieni
Lai arī 8 gadus vēlāk kā solīts, Latvijā beidzot sagaidīti ilgi gaidītie “Pasažieru vilciena” (PV) elektrovilcieni.