Ainārs Šlesers par Liepājas autobusu parku: “Situāciju vērtēju ļoti slikti”
Liepājas autobusu parks (LAP) gan pērn, gan šogad atcēlis simtiem reisu un cilvēkus atstājis lietū un vējā, viņiem liedzot laikus nokļūt gan uz darbu un skolu, gan pie ārsta un dodoties citās ikdienas gaitās. LAP mazākuma akcionārs ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% tā akciju pieder SIA "LAP1R", kas pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (33%) ģimenēm. Jauns.lv Saeimas deputātam, vienam no LAP akciju turētājam Aināram Šleseram (“Latvija pirmajā vietā”) jautāja, kā viņš vērtē autobusu parkā izveidojušos situāciju?
Un vai situācija uzlabosies un cilvēki varēs laikus nokļūt no punkta A un punktu B? Ainārs Šlesers Jauns.lv teica, ka situāciju, kādā nonācis LAP vērtē ļoti slikti:
“Kādēļ tā noticis? Tādēļ, ka Latvijā ir liels šoferu deficīts, kam ir atbilstoša kvalifikācija. Arī tie šoferi, kuri strādā, mēdz slimot. Rezultātā nākas atcelt reisus un no tā cieš pasažieri. Lai situāciju mainītu, ir jāatrisina šoferu deficīta problēma, kas šobrīd nebūt nav viegli izdarāms”.
Jauns.lv jau rakstījis, ka pēdējos mēnešos LAP maršrutu tīkla daļā “Pierīga” nav izpildījis desmitu desmitiem reisu, un tādēļ Autotransporta direkcija pieprasījusi LAP līdz novembra beigām samazināt veikto maršrutu skaitu Pierīgā, pārdalot tos starp pārvadātāju apvienības dalībniekiem, tas ir - starp SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” un a/s “Nordeka”, lai pasažieri varētu būt droši, ka autobusu pieturā nebūtu jāgaida velti, jo ne “Latvijas sabiedriskajam autobusam”, ne “Nordekai” nav bijusi tāda šoferu saslimstība, lai tiktu atcelti simtiem reisu.
LAP jau paziņojis, ka ir gatavs vienoties par reisu pārdali apvienības ietvaros maršrutu tīkla daļā “Pierīga”.
Jāpiebilst, ka mēneša vidū saistībā ar autobusu šoferu saslimstību vairākus reisus atcēla arī autotransporta uzņēmums “CATA” (savulaik izveidots uz Cēsu autotransporta kantora bāzes), kas veic pārvadājumus Vidzemē.