47 valsts autoceļu posmos iestājies šķīdonis; noteikti transporta masas ierobežojumi
foto: LETA
Ilustratīvs foto
Sabiedrība

47 valsts autoceļu posmos iestājies šķīdonis; noteikti transporta masas ierobežojumi

Jauns.lv

VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) ziņo, ka atkušņa rezultātā jau 47 valsts autoceļu posmos ir iestājies šķīdonis un ir ieviesti transporta masas ierobežojumi.

47 valsts autoceļu posmos iestājies šķīdonis; note...

Visvairāk tādu posmu ir Saldus un Dobeles apkārtnē, attiecīgi 15 un 12 posmi. Patlaban šķīdonis pārsvarā skāris Kurzemi un Zemgali, taču, turpinoties atkusnim, šādu posmu skaits palielināsies un šķīdonis iestāsies arī citos valsts reģionos, prognozē LVC.

Uzņēmumā informē, ka transporta masas ierobežojumi tiek ieviesti un atcelti pēc katra konkrētā ceļa faktiskā stāvokļa un iespējamo bojājumu izvērtēšanas.

Aktuālā informācija par ieviestajiem ierobežojumiem ir ievietota LVC mājaslapā.

Sākoties atkusnim, visbiežāk pavasarī, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, uz autoceļiem ar grants segumu iestājas šķīdonis – pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem ievieš autotransporta masas ierobežojumu – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

LVC norāda, ka transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem.

"Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti," teikts LVC paziņojumā. "Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt – uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis."