Paradokss Latvijā: jo labāka šoseja, jo vairāk mirušo
Tīnūžu-Kokneses ceļu pēc renovācijas atklāja 2013. gada novembrī. Kopš tā laika uz šīs šosejas bojā gājuši pieci cilvēki. Tostarp jaunu cilvēku pāris ar mazu meitiņu.
112

Paradokss Latvijā: jo labāka šoseja, jo vairāk mirušo

Jauns.lv
0

Skumjš paradokss – autoceļa atjaunošana veicinājusi gan ātruma rekordus, gan avāriju skaita pieaugumu. Tāda ir statistika par Tīnūžu–Kokneses ceļu, uz kura nesen dzīvību zaudēja ģimene.

Paradokss Latvijā: jo labāka šoseja, jo vairāk mir...

Šosejas renovāciju pabeidza 2013. gadā, un CSDD statistika liecina, ka pirms tam drošības situācija te bijusi daudz labāka. Lieldienu svētdienā uz šī ceļa bojā aizgāja viens no Latvijas labākajiem trīssoļlēcējiem Pāvels Kovaļovs (24) ar sievu Jeļenu (23) un tikai divarpus mēnešus veco meitu Jūliju. Pie stūres bijis vīrietis, aculiecinieki vēsta, ka braucis, pārsniedzot atļauto ātrumu, agresīvi apdzenot, līdz pretējā joslā auto ietriecās kravas mašīnā.

Labais ceļš kārdina pārkāpt ātrumu

Šī nav pirmā traģēdija – kopumā uz renovētās šosejas līdz aprīļa sākumam reģistrēti 10 negadījumi, septiņi ievainotie un pieci bojā gājušie. Martā šeit fotoradars fiksēja lielāko atļautā ātruma pārkāpumu – 210 kilometrus stundā. Arī iepriekšējais „sasniegums” (167 kilometri stundā) reģistrēts uz šā paša ceļa mēnesi iepriekš.

Izrādās, situācija bijusi krasi labāka pirms 2013. gadā pabeigtās renovācijas. No 2010. līdz 2013. gadam uz šā ceļa nav bijis neviena bojā gājušā – reģistrēti tikai seši satiksmes negadījumi, kuros cietuši deviņi cilvēki.

„Latvijas Valsts ceļu” preses pārstāve Ieva Niedra atzīst labi domātās renovācijas ietekmi: “Acīmredzot, braucot pa taisnu un kvalitatīvu segumu, dažiem autovadītājiem rodas vēlme braukt ātrāk, nekā atļauts. Par neatbilstošu infrastruktūru nevar būt ne runas – no satiksmes organizācijas viedokļa viss ir izbūvēts atbilstoši. Aicinām autovadītājus stingrāk ievērot atļauto braukšanas ātrumu.”

Ar radariem nepietiks

CSDD pārstāve Agnese Korbe skaidro, ka drošība uz jebkura ceļa komplekss process: “Attiecībā uz šo ceļa posmu CSDD ir piedāvājusi izvietot papildus stacionāro fotoradaru, taču ar radariem vien nepietiks. Kopumā jāveic vairāki pasākumi, lai situācija uz ceļa uzlabotos. Nepieciešama infrastruktūras uzturēšana, pārvietojamie radari, pastiprināta policijas kontrole, sabiedrības izglītošana par drošu braukšanu.”

Korbe apgalvo, ka līdzšinējās kampaņas, lai nēsātu atstarotājus un ievērotu atļauto ātrumu, devušas labus rezultātus, taču šis process ir ilgstošs un tam jābūt pastāvīgam.

Sola policijas klātbūtni

Valsts policija „Latvijas Valsts ceļiem” un CSDD nosūtījusi vēstuli ar aicinājumu izskatīt viena vai divu papildu fotoradaru uzstādīšanu. Pašlaik šajā ceļa posmā plānota pastiprināta policijas ekipāžu klātbūtne gan ar trafaretām, gan netrafaretām automašīnām.

Arī policijas pārstāve Ilze Jurēvica apstiprina, ka šoferiem piemīt bīstama tendence pārvērtēt apstākļus uz jaunās šosejas un būtiski pārkāpt atļauto ātrumu, kas ļoti bieži arī ir traģēdiju cēlonis.

Edvīns Rakicis/Foto: Evija Trifanova/LETA