foto: Paula Čurkste/LETA
ATD līdz augustam izstrādās mehānismu ārkārtas gadījumiem, kad pārvadātājs nespēj nodrošināt pakalpojumu
ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Sabiedrība
2022. gada 15. jūlijs, 09:02

ATD līdz augustam izstrādās mehānismu ārkārtas gadījumiem, kad pārvadātājs nespēj nodrošināt pakalpojumu

Jauns.lv / LETA

Autotransporta direkcijai (ATD) līdz augustam jāiesniedz Sabiedriskā transporta padomē izstrādātais mehānisms ārkārtas gadījumiem, kad kāds pārvadātājs nespēj nodrošināt pakalpojumu, pastāstīja ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Kā skaidroja Godiņš, ATD papildinās jau esošo kārtību jeb mehānism ar pasākumiem, ko darīt tajā brīdī, kad vērojama reisu sistemātiska neizpilde. Šī kārtība ir jāiesniedz Sabiedriskā transporta padomē līdz nākamajai sēdei, kas paredzēta augusta sākumā.

Darbs pie šīs kārtības ir sākts, un ietver sevī arī praktiskās darbības, piemēram, citu pārvadātāju uzrunāšana, šoferu piesaistes iespēju meklēšana, kā arī sabiedrības informēšana par reisu neizpildi un iemesliem, kā arī par pasažieru tiesībām. "Plāns top un tas būs gatavs," teica Godiņš.

Viņš uzsvēra, ka cita lieta ir reālā situācija, kas to visu sarežģīti, jo nevienam pārvadātājam nav tādas šoferu rezerves.

"Nevar pieklauvēt pie viena otra vai trešā pārvadātāja un paņemt šoferus. Ar tehniku viss ir kārtībā, tā ir, aprīkojums ir, bet ir problēmas tieši ar šoferiem," teica Godiņš, skaidrojot, ka ir veikta arī cenu aptauja un apzināti citi pārvadātāji, no kuriem lielākā daļa norādīja, ka viņiem nav šofera resursa, lai palīdzētu.

ATD vadītājs skaidroja, ka bija tikai divi pārvadātāji, kas piedāvāja palīdzību - AS "Cata" uz gadu un "Norma-A" uz mēnesi. Viņi arī pamatoja, ka nav tik vienkārši dažu dienu laikā cilvēkus pārcelt, apmācīt, iepazīstināt ar maršrutu.

"Tas nav tik vienkārši, ka uzzinot par to, ka rīt nenotiks desmit reisi, mēs varam paņemt no cita pārvadātāja trīs šoferus, kas šos reisus nodrošinās. Mēs apskatam arī variantu, ka varētu organizēt iepirkumu procesu, kur pārvadātāji, kas var būt un nebūt mūsu līguma pārvadātāji, varētu piedāvāt savus resursus uz noteiktiem nosacījumiem," teica Godiņš, skaidrojot, ka tad var skatīties cenu, cilvēkresursu un autobusu klāstu un iespējams, tādā veidā risināt šo jautājumu.

Jautāts, vai tas nebūs ļoti dārgi uzturēt šoferu rezerves, Godiņš atbildēja, ka tieši tādēļ šobrīd nevienam pārvadātājam netiek prasīts nodrošināt rezervē lielu skaitu šoferu, jo tas sadārdzina pakalpojuma cenu un netiek nodrošināts regulārs darbs šoferiem.

"Domājams, kā nākotnē ATD būs vai nu jāprasa pārvadātājam nodrošināt tādu šoferu rezervi, lai varētu uzsākt darbu nerēķinoties ar to šoferu resursu, kas bija iepriekšējam pārvadātājam, vai otrs variants - nozarei būtu jānoslēdz ģenerālvienošanās, kurā paredzētu kādā kārtībā un uz kādām sociālām garantijām notiktu šoferu pāreja no vien uzņēmuma otrā," stāstīja Godiņš, uzsverot, ka šobrīd tiek domāts, kā risināt šo situāciju arī nākotnē.