Naudas trūkums vietējiem ceļiem sasniedz jau 700 miljonus, paziņo satiksmes ministrs
Finansējuma deficīts vietējiem ceļiem sasniedz 700 miljonus eiro, un tas nozīmējot, ka pakāpeniski jāpalielina valsts budžeta programmas ceļiem, norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Vietējās nozīmes ceļus esot iespējams uzturēt un remontēt tikai par valsts budžeta līdzekļiem, jo tajos liegts ieguldīt Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu. Patlaban finansējuma deficīts vietējās nozīmes ceļiem jau sasniedzot 690 miljonus eiro. Šos līdzekļus vajadzēja ieguldīt ceļu tīklā, lai saglabātu to labā stāvoklī, taču tas nav noticis. "Kā sekas mēs redzam, ka vietējie ceļi, tostarp grants ceļi, ir ļoti sliktā stāvoklī," šodien apsekojot valsts autoceļu būvniecības objektus Kurzemē, uzsvēra Matīss.
Pateicoties Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumam, vērienīgi darbi notiekot uz valsts galvenajiem un reģionālajiem ceļiem, arī turpmākajos gados šajā ES fondu periodā tie turpināšoties, taču vietējo ceļu liktenis esot atkarīgs tikai un vienīgi no valsts budžeta programmām, kuru ietvaros finansējums ceļiem pakāpeniski būtu jāpalielina.
"Bez sakārtota vietējo ceļu tīkla nav iespējama mazā un vidējā biznesa attīstība reģionos," uzskata Matīss.
Šovasar uz Liepājas šosejas, kur notiek būvdarbi vairākos posmos ar kopējo garumu vairāk nekā 70 kilometri, tiek veikts remonts uz diviem tiltiem - pār Lielupi pie Kalnciema un ceļa pārvadam pār dzelzceļu aiz krustojuma ar reģionālo autoceļu Jelgava-Tukums, informēja uzņēmumā "Latvijas Valsts ceļi".
Latvijas ceļu remontiem šogad pieejami 250 miljoni eiro, vairāk nekā 100 miljoni eiro no šīs naudas ir Eiropas Savienības fondu līdzfinansējums. Šogad visvairāk remontēs posmus uz Liepājas, Siguldas un Jelgavas šosejas. Šogad plānots sakārtot ap 1000 kilometrus garus autoceļu posmus - 300 kilometrus valsts galveno ceļu, 500 kilometrus valsts reģionālās nozīmes ceļu un 200 kilometrus valsts vietējās nozīmes ceļu.
LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA