Postaža pie Zemitāna tilta - zobu sāpes daudziem rīdziniekiem
foto: Jauns.lv
Tumšs, slapjš un drūms - tāds skats paveras pie Zemitāna tilta, kas Rīgas centru savieno ar Purvciemu.
Sabiedrība

Postaža pie Zemitāna tilta - zobu sāpes daudziem rīdziniekiem

Jauns.lv

Jorģa Zemitāna tilts ir viens no noslogotākajiem tiltiem Rīgā - ikdienā to izmanto ne tikai daudz autovadītāju, bet arī velosipēdistu un kājāmgājēju. Portāls Jauns.lv skaidroja, cik tilts ir drošs, kad gaidāma tā remontdarbi un kāpēc ap kāpnēm pie Zemitānu dzelzceļa stacijas gandrīz visu laiku ir slapjš, dubļains un slidens.

Postaža pie Zemitāna tilta - zobu sāpes daudziem r...

Rīgas domes Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību vadītājs Austris Keišs Jauns.lv skaidroja, ka Zemitāna tilta pēdējā speciālā inspekcija tika veikta 2018.gada jūlijā. Šādas pārbaudes notiek ik pēc pieciem gadiem.

foto: Jauns.lv
Tumšs, slapjš un drūms - tāds skats paveras pie Zemitāna tilta, kas Rīgas centru savieno ar Purvciemu.
Tumšs, slapjš un drūms - tāds skats paveras pie Zemitāna tilta, kas Rīgas centru savieno ar Purvciemu.

Tilta stāvoklis no lietojamības viedokļa ir neapmierinošs

Inspekcijas tehniskās atskaites slēdzienā tika noteikts, ka tilta stāvoklis no nestspējas viedokļa  ir apmierinošs, bet no lietojamības viedokļa neapmierinošs.

Tilta nestspēja ir pietiekama ikdienas satiksmes slodžu, kā arī teorētisko slodžu uzņemšanai. Konstatētos defektus pilnībā var novērst, tikai īstenojot tilta atjaunošanas vai pārbūves būvprojektu. Ņemot vērā konstatēto defektu apjomu un raksturu, tiek rekomendēta tilta atjaunošana vai pārbūve 2-3 gadu laikā. Līdz pārbūves uzsākšanai jārealizē regulāra atslāņojušā betona nokalšana balstiem, sijām un ietvju blokiem un citu defektu, kas var apdraudēt satiksmes drošību, novēršana. Šie darbi ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros periodiski jau tiek veikti.

Bēdīgi nolaistais Zemitāna tilts

Jorģa Zemitāna tilts ir viens no noslogotākajiem tiltiem Rīgā - ikdienā to izmanto ne tikai daudz autovadītāju, bet arī velosipēdistu ...

2020.augustā transporta būvju ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros pilnsabiedrības “Daugavas labā krasta uzturētājs” dalībniece SIA “Rīgas tilti” veica tilta vispārīgo (ikgadējo) inspekciju, kurā tiek veikta tikai vizuāla apskate un tiek konstatēti defekti. Turklāt reizi nedēļā tiek veikta arī regulārā apsekošana.

Ņemot vērā 2019.gadā tiltam veikto seguma atjaunošanu, nākamgad tiks veikta speciālā inspekcija, lai noteiktu tilta ekspluatācijas nosacījumus līdz tilta būvniecības darbu uzsākšanai.

Tiltu sāks pārbūvēt pēc vairākiem gadiem

Keišs pavēstīja, ka līdz tilta pārbūves uzsākšanai ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros pēc nepieciešamības tiks veikts asfaltbetona seguma bedru remonts un citu defektu, kas var apdraudēt satiksmes dalībnieku drošību, novēršana. Nākamajos divos gados ir plānota tilta pārbūves būvprojekta izstrādāšana, savukārt būvdarbi ir paredzēti 2023.-2024. gadā.

foto: Jauns.lv

Tilta kāpnes pie Zemitānu stacijas esot drošas

Lai arī tilta kāpnes izskatās atbaidoši, Satiksmes departamenta pārstāvis apgalvoja, ka tās gājējiem ir drošas. Zemitāna tilta betona konstrukcijām ir veikta aizsargslāņa nokalšana zonās, kur pastāv tā atdalīšanās risks, veikta kāpņu korodējušo metāla nosedzošo konstrukciju demontāža un ir veikta to zemtilta zonu daļu, kur pastāv drošības apdraudējuma risks, nožogošana.

Departaments ir uzdevis pilnsabiedrībai "Daugavas labā krasta uzturētājs" pievērst pastiprinātu uzmanību Zemitāna tilta regulārai apsekošanai, un nepieciešamības gadījumā veikt  darbības satiksmes dalībnieku drošības nodrošināšanai. 2018.gada maijā  drošības palielināšanai uz tilta kāpnēm tika uzstādītas arī pagaidu margas.

Jaunajām māmiņām būs jāturpina stumties augšā pa stāvajām kāpnēm

Jautāts, vai tuvākajā laikā tiks rasts kāds risinājums, lai velosipēdisti un māmiņas ar ratiņiem varētu ērtāk nobraukt no tilta centra pusē un nebūtu jāizmanto stāvās kāpnes, Keišs atbildēja, ka šādus pārbūves darbus var veikt, tikai izstrādājot un realizējot būvprojektu.

foto: Jauns.lv

Plāno pārveidot šauro tehnisko ietvi

Taču nākotnē varētu paplašināt šaurās centra puses tehniskās ietves, kas patlaban ir slēgtas, un to vietā izveidot normāla platuma ietvi, lai riteņbraucējiem, māmiņām ar bērnu ratiņiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem nebūtu jāizmanto kāpnes.

Keišs skaidroja, ka tilta pārbūves būvprojektā tiks paredzēta veloinfrastruktūras un vides pieejamības nodrošināšana visā tilta garumā, tajā skaitā arī ietve un veloceļš no kāpnēm pie Zemitāna stacijas virzienā uz pilsētas centru (zonā, kurā pašlaik ir tikai šaura tehniskā ietve).

Slapjums un dubļi pie tikta kāpnēm

foto: Jauns.lv

Pie kāpnēm, kas atrodas pie Zemitānu stacijas, ļoti bieži tek ūdens, ir slapjš, slidens un dubļains. Satiksmes departamenta pārstāvis atzina, ka virsmas ūdens novadīšanas sistēma uz tilta un zemtilta zonā ir ar defektiem. Būvprojektā tiks atrisināta lietus ūdens novadīšanas sistēmas sakārtošana un arī zemtilta zonas labiekārtošana. Kāpnes vasaras sezonā tiek slaucītas 3 reizes nedēļā, bet ziemā sniegs tiek tīrīts katru dienu.