Kuldīgas ražotājus novērtē aiz okeāniem
Radies iespaids, ka teju visu ražo Ķīnā, kur nu vēl rotaļlietas. Taču ražotāji Kuldīgā pierāda, ka iespējams panākt pretējo – eksportēt uz Ķīnu.
Valdība ir izstrādājusi atbalsta mehānismu eksportējošiem uzņēmumiem, kam pandēmijas laikā krities noiets. Tikmēr vairākiem Kuldīgas biznesa inkubatora uzņēmumiem pat izdevies audzēt eksportu.
“2018. gadā 9% no visiem līdzekļiem ieguva eksportā; šogad tie ir 33%, un tas ir tikai sešos mēnešos. Bija spiesti pārorientēties uz citiem tirgiem,” Latvijas Radio stāsta inkubatora vadītāja Līga Raituma.
Viens no virzieniem ir Āzija, un pieredzē dalās Linda Birzule no SIA Flockmen, kas ražo koka attīstošās rotaļlietas un gandrīz visu eksportē.
“Martā un aprīlī Eiropa apstājās. Tajā pašā laikā, kad likās, ir liela neskaidrība un nezinām, kas notiks tālāk, dabīgi pie mums atnāca Āzijas tirgus. Izrādās, Ķīnā šobrīd ļoti aktuālas ir dabīgās koka rotaļlietas. Latvijā pērn mums bija tikai divi pasūtījumi no viena bērnudārza un viena veikaliņa,” atklāj Birzule.
Galdniecības uzņēmums Platte attīstījis eksportspējīgu zīmolu Midmini – bērnu rotaļlietu mēbeles no saplākšņa. Piemēram, virtuvītē bērns var ne tikai spēlēties, bet tiešām pagatavot salātus.
“Ievērojam ražošanas ētikas standartus, neiepērkam lēto darbaspēku, zīmols ir Latvijā veidots – tas ir eksporta zīmols,” Latvijas Radio teic uzņēmuma pārstāvis Roberts Herberts. Šai firmai pandēmija nospēlēja par labu, daudziem vecākiem bija jāstrādā no mājām, kas, iespējams, radīja pamudinājumu uzlabot bērnu vidi mājās.
“No aprīļa mēs katru mēnesi sasniedzam jaunu rekordu,” par eksporta pieaugumu atklāj Herberts. Sākotnēji uzņēmums eksportēja galvenokārt uz ASV, tagad līdzīgās pozīcijās ir Dienvidkoreja un Austrālija, nedaudz arī Eiropas valstis.