Šuplinska par ieceri vecākiem likt sagādāt bērniem viedierīces mācībām: "Tā ir izglītības procesa personalizācija"
foto: LETA
Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska.
Viedokļi

Šuplinska par ieceri vecākiem likt sagādāt bērniem viedierīces mācībām: "Tā ir izglītības procesa personalizācija"

Jauns.lv

„Šis ir priekšlikums, kas nav ne likums, ne pieņemta norma un ne no šī gada apstiprināta. Par to ir sākts diskutēt ar izglītības nodaļu vadītājiem un skolu vadību. Kad sākās attālinātais mācību process, mēs ieraudzījām, kādas ir iespējas ar tehnoloģiju palīdzību pielāgoties skolēnu vajadzībām,” RīgaTV 24 raidījumā „Dienas personība ar Veltu Puriņu” par ažiotāžu ap Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) iecer likt vecākiem sagādāt skolēniem mācībām ierīces ar interneta pieslēgumu, sacīja izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP).

Šuplinska par ieceri vecākiem likt sagādāt bērniem...

Ministre norādīja, ka ar vienu mācību grāmatu nevarot pielāgoties skolēnam, piemēram, dažādajam skolēnu mācīšanās tempam un priekšmetu zināšanām, to varot panākt ar viedierīču palīdzību. „Šobrīd esam rezervējuši 3 miljonus eiro, mums tie ir piešķirti un mēs tos novirzīsim, lai uzlabotu tehnoloģiskos risinājumus skolās,” apliecināja Šuplinska.

Tomēr skaidrs esot arī tas, ja Latvijā ir 220 tūkstoši skolēnu, tad atbalsts viedierīču iegādei būšot vien sociāli neaizsargātajām, daudzbērnu ģimenēm. Izglītības un zinātnes ministre norādīja, ka, ja nepietiekami tiks atbalstīta izglītība, mēs turpināsim būt tai sociālajā labklājības līmenī, kurā šobrīd esam, proti, zem viduvējā Eiropā.

„Mēs neuzstājam, lai tas notiktu tieši šajā gadā, mēs norādījām, ka šī personalizētā pieeja noteikti uzlabotu un ļautu pacelt izglītības kvalitāti. Šobrīd mums ir šie 3 miljoni, arī nākamajā Eiropas struktūrfondu periodā mēs par to domājam un, sadarbojoties ar Latvijas pašvaldību savienību, mēs ļoti labi apzināmies, ka atsevišķās skolās ir problēmas ar interneta pieslēgumu jaudu un pakalpojumu sniegšanu. Mēs paralēli risinām ļoti daudzas lietas,” sacīja ministre.
Attālinātais mācību process esot parādījis, ka problēmas esot bijušas tieši ar tiešsaistes nodarbībām. Ir nepieciešams tiešsaistes nodarbību rīks un jāpārliecinās, ka ir pietiekami daudz tehnoloģiju.

Ministre norādīja arī uz to, ka attālinātais mācību process nenozīmē, ka tas notiek tikai krīzes situācijā mājās un skolā, bet: „tas var notikt vienā klāsē, kur, piemēram, pamatklase klausās jauno vielu, trijiem no klases ir sastādīts personalizētais mācīšanās plāns, viņi apgūst krietni jaudīgāku programmu, savukārt trīs mēģina nostiprināt to, ko viņi nav sapratuši iepriekš.”

Kā norādīja ministre, galvenais šajā visā esot personalizētā pieeja, lai bērni, atbilstoši savām spējām attīstītu prasmes. Skaidrs esot arī tas, ka šī pāreja nenotiks viena gada garumā.