"Miskaste, nevis galapunkts" - rīdzinieki sašutuši par Rīgas staciju nožēlojamo stāvokli
foto: Ieva Čīka/LETA
Abrenes ielas galapunkts, no kurienes atiet vairāku desmitu pilsētas autobusu maršruti, atstāj ne visai pievilcīgu iespaidu. Cilvēki, kuri tur nonāk pirmo reizi, jūtas kā apmaldījušies nekurienes vidū.
Sabiedrība

"Miskaste, nevis galapunkts" - rīdzinieki sašutuši par Rīgas staciju nožēlojamo stāvokli

Elmārs Barkāns

Jauns.lv

Pirmais pilsētas tēls iebraucējiem rodas stacijā – cik tā sakopta un ērta, bet Rīga ar savu transporta mezglu galapunktiem nevar lepoties. Tie ne tikai atstāj sliktu iespaidu tūristiem, bet arī sagādā neērtības pašiem rīdziniekiem. Abrenes ielas autobusu galapunkts rada visnotaļ nepievilcīgu iespaidu kā par vietu „nekurienes vidū”, bet Centrālajā dzelzceļa stacijā nav padomāts par pasažieriem, kuriem jāgaida vilciens.

"Miskaste, nevis galapunkts" - rīdzinieki sašutuši...

Jauns.lv lasītājs Aigars pauda savu neizpratni: „Man ir divi jautājumi, kuri nedod mieru, it īpaši salīdzinot situāciju ar pilsētām citur Eiropā. Pirmkārt, kāpēc pilsētas autobusu galapunkts Abrenes ielā ir tik drausmīgā stāvoklī? Visas tās nojumes drausmīgi netīras, vecas, vidi degradējošas. Viss netīrs, sarūsējis, nolaists, pussabrucis. Vai Eiropas Savienības dalībvalsts galvaspilsētā autobusu galapunkts var būt tik drausmīgā stāvoklī? Miskaste nevis galapunkts! 

Otrs - kāpēc Rīgas centrālajā dzelzceļa stacijā nav kur apsēsties? Jebkurā Eiropas stacijā ir soliņi. Cilvēkiem taču te ir jāuzkavējas un jāgaida. Es apsēdos uz trepju maliņas, tūlīt bija klāt apsargs, un nesasveicinoties un neko nesakot vicināja man ar roku, lai tur nesēžu. Bet kur tad lai sēž? Tā taču pirmkārt ir stacija, nevis veikals!”

Novērtē Abrenes ielas nojumju tehnisko stāvokli

Arī Einārs izteica novērojumus par pieredzēto Abrenes ielas autobusu galapunktā: „Katru dienu, ejot uz darbu, man ne reizi vien Abrenes ielā nācies sastapt tur apmulsumā klīstošus ārzemniekus. Viņi, braucot ar 22. maršruta autobusu no lidostas, ir kļūdījušies un pabraukuši vienu pieturu garām centram un izkāpuši praktiski nekurienes vidū. Abrenes ielas galapunkts atgādina lielu nomales autobusu stāvlaukumu, un viņi neizpratnē vēršas pie nejaušiem garāmgājējiem – ko tālāk darīt un kur iet, jo nekādas saprotamas norādes un uzrakstu nav. Vismaz labi, ka Maskačkas bandītu tur nav, jo blakus skola un tiesa, ko apsargā, arī autobusu apsardzes darbinieki apkārt staigā...”

Portāls Jauns.lv „Rīgas satiksmei” jautāja, vai nav plānots labiekārtot autobusu galapunktu, piemēram, uzstādīt kādu tablo vai nomainīt jau savu laiku nokalpojušās pieturu nojumes. „Rīgas satiksmes” sabiedrisko attiecību speciāliste Baiba Bartaševiča teica: „Šobrīd tiek apzināts Abrenes ielas galapunkta pieturvietu nojumju tehniskais stāvoklis, lai lemtu par turpmākajām darbībām”. 

Pasažierus aicina vilcienu gaidīt kafejnīcās

foto: Lita Krone/LETA
Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā pasažieriem, kuri grib vienkārši pasēdēt un uzgaidīt vilcienu, nav ko darīt. Stacija apvienojumā ar tirdzniecības centru ir plaša, bet soliņu vai krēslu, kur piesēst - nav.
Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā pasažieriem, kuri grib vienkārši pasēdēt un uzgaidīt vilcienu, nav ko darīt. Stacija apvienojumā ar tirdzniecības centru ir plaša, bet soliņu vai krēslu, kur piesēst - nav.

Savukārt Centrālo dzelzceļa staciju drīzumā gaida liela pārbūve saistībā ar „Rail Baltic” izbūvi un līdz tam, pēc visa spriežot, nekādas lielas izmaiņas nav gaidāmas. „Latvijas dzelzceļa” mediju attiecību vadītāja Ella Pētermane portālam Jauns.lv skaidroja: „Saņemot iedzīvotāju pieprasījumus pēc vairāk sēdvietām, esam izvietojuši papildus krēslus piepilsētas zālē.
Tomēr, mainoties cilvēku paradumiem, arī stacijas apmeklētāju paradumi mainās. Stacija vairs nav vieta, kur cilvēki uzkavējas – tā ir vieta, kur ātri iegādāties nepieciešamo ceļam un doties uz vilcienu. Bet ja ir nepieciešamība, Rīgas centrālajā stacijā ir pieejami vairāki desmiti krēslu, kur piesēst. Tāpat vilcienu var gaidīt kādā no daudzajām kafejnīcām”.